Mε καθυστέρηση τουλάχιστον δύο μηνών, ο Δήμος Αμαρουσίου απαντά εγγράφως στον σύλλογο «Κασταλία» σχετικά με την επιστολή που είχε αποστείλει προς τη δημοτική αρχή μέσα στο καλοκαίρι, ζητώντας διευκρινίσεις για τη διαδημοτική συγκοινωνία και τα έργα ανάπλασης στο κέντρο, την οποία είχε δημοσιεύσει η ΑΜΑΡΥΣΙΑ από τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Σημειώνεται ότι τα ερωτήματα που έθεσε ο σύλλογος προς τη δημοτική αρχή προήλθαν από δηλώσεις του δημάρχου Γιώργου Πατούλη σχετικά με τη διαδημοτική συγκοινωνία που είχαν δημοσιευτεί στην «Α» στις 18 Ιουλίου.
Οι απαντήσεις
Στην απάντηση της δημοτικής αρχής προς τον σύλλογο «Κασταλία» αναφέρονται τα εξής:
«Με αφορμή την επιστολή που απέστειλε προς τη δημοτική αρχή ο Σύλλογος Κασταλία και τα ερωτήματα που θέτει, έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
• Πρώτον, ο σχεδιασμός των δρομολογίων της διαδημοτικής συγκοινωνίας όσον αφορά στους δρόμους διέλευσης μέσα από το Μαρούσι, έγινε μετά από συνεργασία των αρμόδιων υπηρεσιών της ΕΘΕΛ και της Επιχείρησης Κυκλοφορίας του Δήμου Αμαρουσίου.
Επιλέχθηκαν δρόμοι που είτε βρίσκονται κοντά σε σημεία που διέρχονται και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως ο σταθμός του ΗΣΑΠ ή η Λεωφόρος Κηφισιάς, με στόχο η διαδημοτική να λειτουργεί και συμπληρωματικά στα ήδη υπάρχοντα μέσα, είτε σε σημεία όπου μπορεί εύκολα να έχει πρόσβαση ο απλός πολίτης που δεν θέλει να χρησιμοποιήσει το Ι.Χ. του. Αυτός είναι ο στόχος μας, παρ’ όλα αυτά όμως είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις για αλλαγές, αν διαπιστωθεί ότι κάποια σημεία της διαδρομής δημιουργούν ενόχληση.
• Δεύτερον, τα οχήματα που χρησιμοποιεί η ΕΘΕΛ στη διαδημοτική γραμμή είναι ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί σε όλες τις γραμμές της. Ο Δήμος Αμαρουσίου έχει ζητήσει μαζί με τους άλλους Δήμους να χρησιμοποιηθούν λεωφορεία νέας τεχνολογίας στη νέα γραμμή.
Μάλιστα, ένας από τους λόγους που καθυστέρησε η υλοποίηση του εγχειρήματος της διαδημοτικής συγκοινωνίας ήταν η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού που ήταν σε εξέλιξη από την ΕΘΕΛ για την προμήθεια 500 νέων λεωφορείων.
Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και έτσι ξεκίνησε και η λειτουργία της διαδημοτικής συγκοινωνίας Βορείων Προαστίων. Σε κάθε περίπτωση όμως, η χρήση του λεωφορείου είναι σίγουρα περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον, από τη μαζική χρήση των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
• Τρίτον, η διαδημοτική συγκοινωνία που σήμερα λειτουργεί και συνδέει τους Δήμους Αμαρουσίου, Πεύκης και Λυκόβρυσης διεξάγεται με τα υπάρχοντα οχήματα της δημοτικής μας συγκοινωνίας, μετά την απόσυρση των παλιών ICARUS. Επειδή πράγματι τα οχήματα αυτά δεν είναι καινούργια, ο Δήμος Αμαρουσίου εξασφάλισε σε πρώτη φάση την παραχώρηση 5 οχημάτων από την ΕΘΕΛ, τα οποία είναι νεότερα από τα ήδη υπάρχοντα.
Ενώ επιπλέον επειδή είναι νεότερης τεχνολογίας είναι και πιο εύκολα στην οδήγηση για τους εργαζομένους μας, αφού διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και υδραυλικό τιμόνι και καθιστούν πιο άνετες τις μετακινήσεις των επιβατών, αφού διαθέτουν κλιματισμό.
Επιπλέον, ως το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη για την προμήθεια 5 ολοκαίνουργιων mini bus , που θα αντικαταστήσουν μέρος του στόλου των οχημάτων της δημοτικής συγκοινωνίας Αμαρουσίου.
Στόχος μας είναι να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2010 η ανανέωση του σημαντικότερου μέρους του στόλου αυτού.
• Τέταρτον, στο κέντρο του Αμαρουσίου βρίσκονται σε εξέλιξη δύο μεγάλα προγράμματα:
1. Η βιοκλιματική ανάπλασή του είναι το πρώτο. Αποτελεί το σημαντικότερο έργο που σχεδιάζεται να γίνει ποτέ μέχρι σήμερα στο κέντρο της πόλης μας, χωρίς μάλιστα να κοστίσει ούτε ένα ευρώ στους δημότες, αφού χρηματοδοτείται 100% από πόρους της Νομαρχίας Αθηνών.
Η παρέμβαση θα γίνει στους πεζόδρομους του κέντρου και στην πλατεία Αγίας Λαύρας. Η χρήση υλικών φιλικών στο περιβάλλον στην ανάπλαση αυτή προβλέπεται στη μελέτη που έχει εκπονηθεί. Η βελτίωση του μικροκλίματος διασφαλίζεται με τη χρήση των υλικών αυτών και εγγύηση αποτελεί η συνεργασία μας με το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
2. Το δεύτερο πρόγραμμα γίνεται με χρηματοδότηση από τον «ΘΗΣΕΑ» και αφορά στις εργασίες που μέχρι σήμερα έχουν γίνει στις οδούς Θησέως, Βασ. Σοφίας και Χατζηαντωνίου και συνεχίζονται στην 28η Οκτωβρίου. Είναι παρεμβάσεις που είχαν στόχο αφενός την αποξήλωση των κυβόλιθων κι αφετέρου τη δημιουργία δρόμων που θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν με άνεση και ασφάλεια οι πεζοί και τα αυτοκίνητα.
Κατά τη διάρκεια των παρεμβάσεων αυτών μεγάλωσαν και δημιουργήθηκαν νέα πεζοδρόμια, ενισχύθηκε το πράσινο και φυτεύτηκαν νέα φυτά, δημιουργήθηκαν θέσεις στάθμευσης παρά την οδό, τοποθετήθηκαν καλαίσθητα κάγκελα με λουλούδια στα πεζοδρόμια, ώστε και να μην παρκάρουν τα αυτοκίνητα, αλλά και οι πεζοί να κυκλοφορούν χωρίς φόβο. Ενώ τοποθετήθηκαν και νέα φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
Στο αμέσως προσεχές διάστημα και μόλις εξασφαλισθεί και η υπόλοιπη χρηματοδότηση θα στρωθούν οι δρόμοι με πράσινη άσφαλτο, ώστε η παρέμβαση αυτή να αποκτήσει ολοκληρωμένη μορφή.
Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε το προεδρείο του Συλλόγου Κασταλία, αλλά και όλους τους κατοίκους της περιοχής, ότι η σημερινή δημοτική αρχή δίνει προτεραιότητα στην αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του παραδοσιακού κέντρου της πόλης, στην αναβάθμιση της τοπικής αγοράς και στην αύξηση της αξίας γης των συμπολιτών μας».