Ξεκινούν τα έργα
H αρχή θα γίνει μέσα στη χρονιά με τη δημοπράτηση των 20 πρώτων σταθμών της γραμμής 4, ενώ οι υπόλοιπες θα πάρουν σειρά από το 2012 και έπειτα, με ορίζοντα 20ετίας και με προτεραιότητα την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον και Kαματερό. Όλα θα εξαρτηθούν φυσικά από τους πόρους.
Αν βρεθούν χρήματα, τα έργα αυτά μπορεί να είναι έτοιμα και μέχρι το 2020, όπως έγινε και με τις υφιστάμενες γραμμές που είχαν ορίζοντα 20ετίας, αλλά φτιάχτηκαν στον μισό χρόνο, χάρη κυρίως στο B΄ και Γ΄ KΠΣ. Πάντως στο EΣΠA δεν προβλέπονται χρήματα για Mετρό.
Κατευθύνσεις
H μελέτη του Mετρό βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και θα οριστικοποιηθεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Έχουν γίνει γνωστές οι περιοχές που θα καλύπτει και στις οποίες, μέχρι στιγμής, όντως περιλαμβάνονται τα Μελίσσια, ενώ μένει να οριστικοποιηθούν οι ακριβείς θέσεις των σταθμών.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή άλλων πέντε γραμμών, η μια εκ των οποίων κατά το ήμισυ θα έχει δύο κλάδους, καθώς και επεκτάσεις της γραμμής 2 και του HΣAΠ. H μόνη γραμμή που «κλείδωσε» είναι η γραμμή 3.
Όλες οι γραμμές πάντως, πλην μιας, θα περνούν από το κέντρο, με τους σταθμούς Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα και Μοναστηράκι να μεταμορφώνονται σε «υπερ-σταθμούς».
ΠΑΣΟΚ: «Μέτρα αποσπασµατικά και αναξιόπιστα»
Την έντονη αντίδραση του ΠΑΣΟΚ προκάλεσαν το σχέδιο νόμου για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα από τον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Σουφλιά, χρεώνοντας στην κυβέρνηση «αποσπασματική αντιμετώπιση και αναξιοπιστία». Ικανοποιημένος πάντως από την πλευρά του δηλώνει ο δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης.
Πιο συγκεκριμένα, ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης και ο πολιτικός εκπρόσωπος για θέματα Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, Σπύρος Κουβέλης, τόνισαν ότι η κυβερνητική πολιτική για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της Αττικής βασίζεται στον πρωθύστερο σχεδιασμό και στην αποσπασματικότητα.
«Ο κ. Σουφλιάς, στο 6ο έτος της θητείας του στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ανακάλυψε το νέο «αθηναϊκό όραμα», αφού μέχρι σήμερα δεν έχει ασχοληθεί ουσιαστικά με τον σφαιρικό σχεδιασμό της Αττικής και ειδικότερα με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής», δήλωσαν χαρακτηριστικά, κατηγορώντας την κυβέρνηση για «υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα αλήθειας».
«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. υιοθέτησε την αποσπασματική παρουσίαση των απόψεων, των επιλογών και των πολιτικών της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι ανακοινώσεις της για τη δημοπράτηση, μέσα σε ένα μήνα, των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής. Δηλαδή, πριν την επικαιροποίηση και τη ψήφιση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής, προχωρά στη δημοπράτηση έργων μείζονος σημασίας, που θα έπρεπε να ακολουθήσουν την οριστικοποίηση και τη συμφωνία γύρω από το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής. Το ΥΠΕΧΩΔΕ παρουσιάζει σχέδια και προγράμματα δημοσίων έργων και περιβαλλοντικών παρεμβάσεων, για τα οποία δεν υπάρχει διασφαλισμένη η αναγκαία χρηματοδότηση».
Οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ πρόσθεσαν μάλιστα ότι οι εξαγγελίες των έργων και των προγραμμάτων υπαγορεύονται από προεκλογικές σκοπιμότητες, όπως και οι υποσχέσεις «τακτοποίησης» των ημιυπαίθριων χώρων, ενώ τόνισαν ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος.
Καλούν μάλιστα τον υπουργό να παρατείνει τον χρόνο της διαβούλευσης, «αφού ουσιαστικά η περίοδος έως 15-09-09 καλύπτεται από το Πάσχα, τις Ευρωεκλογές και τις καλοκαιρινές διακοπές».
Την ικανοποίησή του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής εξέφρασε, από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αθηναίων, Νικήτας Κακλαμάνης, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «μετά από πολλά χρόνια, βρέθηκε μια κυβέρνηση και ένας υπουργός που τόλμησαν να προχωρήσουν στην αναθεώρηση-επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου, ώστε να προσαρμοστεί στις σύγχρονες ανάγκες της πόλης».
Τάνια Κατσάνη