Είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν ακόμα αρκετοί που να μην γνωρίζουν ότι τα Volvo δεν ανήκουν πλέον στην κατηγορία των premium «απαγορευμένων» αυτοκινήτων, που προορίζονται μ όνο για τα υψηλά βαλάντια! Κι όμως, όλη αυτή η τεχνογνωσία και η πολυτέλεια έχει γίνει τα τελευταία χρόνια προσιτή σε πολλούς…
Το πρώτο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας που «έσπασε τον πάγο» ήταν το C30, ένα ενδιαφέρον premium αυτοκίνητο αλλά αποκλειστικά τρίθυρο, με μικρό χώρο αποσκευών. Στο πρόσωπο του νέου V40 η Volvo στηρίζει πολλά και όχι άδικα. Η πεντάθυρη λογική υιοθετήθηκε για να λύσει το πρόβλημα των χώρων, ενώ δυναμικές γραμμές χαρακτηρίζουν το hatchback αμάξωμα, που θυμίζει κάπως SW, αλλά ,ε πολύ πιο όμορφο το πίσω μέρος του. Η πολυτελής παράδοση διατηρείται και στο εσωτερικό του, όπου η premium εικόνα είναι πανταχού παρούσα. Αντίστοιχη είναι και η ποιότητα υλικών που δένει με πλούσιο εξοπλισμό και έναν σπουδαίο πίνακα οργάνων.
Κινητήρας-φωτιά!
Όμως το μεγάλο όπλο της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης που ανήκει στην οικογένεια Drive-E, των υπερσύγχρονων κινητήριων συστημάτων της Volvo. Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων, το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και για το οποίο δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση για τον πελάτη!
Ο νέος κινητήρας έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από τη σουηδική μάρκα. Όπως όλοι οι κινητήρες της Volvo, έτσι και αυτός διαθέτει turbo. Αποδίδει ροπή 250 Nm σε ευρύ φάσμα στροφών, 1.700-4.000 rpm, με τη μέγιστη ισχύ των 152 ίππων να εμφανίζεται στις 5.000 rpm. Όσο δε αφορά στο ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπής ρύπων, ο κινητήρας είναι κατηγορίας Euro 6. Ως μέλος της οικογένειας Drive-E, ο νέος κινητήρας έχει κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με τον πολύ επιτυχημένο δίλιτρο κινητήρα Drive-E.
Το αυτόματο κιβώτιο 6-σχέσεων, που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του νέου μοντέλου, διαθέτει μετατροπέα ροπής, είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και από μηχανολογικής σκοπιάς ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του 8τάχυτου κιβωτίου με το οποίο εφοδιάζονται οι δίλιτρες εκδόσεις των V40 / V40 Cross Country αλλά και μεγαλύτερα μοντέλα της Volvo. Να σημειωθεί επίσης ότι οι αλλαγές ταχυτήτων μπορούν να γίνουν και από paddles στο τιμόνι, για επιπλέον ευκολία και μεγαλύτερο έλεγχο, παράλληλα με πιο συμμετοχική, σπορ οδήγηση!
Επιπρόσθετα, με επιλογή μέσω κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, είναι δυνατή η λειτουργία ECO+ κατά την οποία το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εκτελεί τις αλλαγές σε χαμηλότερες στροφές, με στόχο τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Κατά την ECO+ λειτουργία, όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να πατάει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού, το κιβώτιο απεμπλέκεται και οι στροφές του κινητήρα μειώνονται έως λίγο πάνω από το ρελαντί, για εξοικονόμηση καυσίμου. Το κιβώτιο ταχυτήτων εμπλέκεται και πάλι όταν πατηθεί το πεντάλ του γκαζιού ή του φρένου.