Kάθε φορά που ετοιμαζόμαστε να «αποχωριστούμε» ένα αυτοκίνητο δοκιμής κάνουμε αυθόρμητα έναν απολογισμό των εμπειριών μας στο σύντομο διάστημα της συνύπαρξής μας στους ελληνικούς δρόμους. Ο απολογισμός αυτός είναι και η πεμπτουσία της όλης διαδικασίας, αφού η τελική μας άποψη για το κάθε νέο μοντέλο –ανεξάρτητα από το πώς καταγράφεται στο τελικό κείμενο- είναι αυτή που θα καθορίσει και τις απαντήσεις μας σε σχετικές ερωτήσεις αναγνωστών.
Κάποιες φορές, ο «αποχωρισμός» είναι εύκολος και «άχρωμος», σαν κάποια εφήμερη σχέση που συνήθως χάνεται στο βάθος της μνήμης. Στις πιο σπάνιες περιπτώσεις, η κυρίαρχη σκέψη είναι: «τι κρίμα που πρέπει να το επιστρέψω, τι καλά να μπορούσα να το κρατήσω λίγο ακόμα ή και να το αποκτήσω»! Εύλογη θα είναι και η στάση μας στην περίπτωση που κάποιος ενδιαφερθεί για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο… Στην περίπτωση του νέου i20 με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα έχουμε ήδη καταγράψει δυο απευθείας πωλήσεις μέσω αναγνωστών, αλλά και αρκετές «διελεύσεις» από την γειτονική μας έκθεση Hyundai του Κόμβου της Αττικής Οδού!
Ναι, ο αποχωρισμός από το μεσαίο μοντέλο της Hyundai δεν είναι διόλου εύκολος! Πού βρίσκεται το «μυστικό»; Στην εμφάνιση, στον κινητήρα ή στην οδική συμπεριφορά; Απάντηση: Και στα τρία! Πράγματι, ο συνδυασμός των πολλών αρετών του νέου σουπερμίνι απ’ την Κορέα είναι αυτός που καθορίζει και την συνολική του επίδοση, την δική μας «βαθμολογία», απελευθερωμένη από σκοπιμότητες και ισορροπίες. Πρόκειται για σπουδαίο αυτοκίνητο, τελεία και παύλα!
Πολύ μοντέρνο “look”
Το νέο i20 έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις, αρχής γενομένης από το μήκος που φτάνει πλέον στα 4,035μ. Επίσης είναι φαρδύτερο κατά 24 χλστ και ελαφρώς χαμηλότερο (-16 χλστ.) ώστε να τονίζεται η αεροδυναμική του. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,57μ) εξασφαλίζει χώρους που προβληματίζουν ήδη έντονα τον ανταγωνισμό καθώς προσφέρουν κορυφαία ευρυχωρία για την κατηγορία, ενώ οι πόρτες ανοίγουν σε μεγαλύτερη γωνία από το προκάτοχο μοντέλο διευκολύνοντας σημαντικά την είσοδο/έξοδο. Έτσι στο πίσω κάθισμα τρεις ενήλικοι χωρούν να στριμώξουν το κεφάλι, τα γόνατά τους και τους αγκώνες τους. Ανάλογα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 326 λίτρα, ενώ το διπλό πάτωμα (από κάτω υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης) δημιουργεί έναν ενιαίο επίπεδο χώρο φόρτωσης, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι καλή ποιοτικά, με υψηλού επιπέδου συναρμολόγηση και άριστη εργονομία, που ενισχύεται και από την θέση οδήγησης σε ένα αναπαυτικό κάθισμα. Την ευχάριστη εικόνα της καμπίνας συμπληρώνουν οι πολλές πρακτικές θήκες και η βάση στήριξης/φόρτισης για smartphone στο ταμπλό, που επί της ουσίας λειτουργεί σαν ένα σύστημα πολυμέσων.
Μοτέρ για… νόμπελ!
Στο σημείο αυτό το «νέο» i20 έχει να επιδείξει τον 3-κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.1 CRDi που αποδίδει 75 ίππους στις 4.000 rpm. Τα 180 Nm που προσφέρονται από τις 1.750 rpm τον κάνουν ευέλικτο από χαμηλά και γρήγορο σε όλο το φάσμα. Αυτές οι αντιδράσεις τον καθιστούν ιδανικό εντός πόλης, επειδή δεν απαιτείται συχνή αλλαγή ταχύτητας.
Ο νέος 3-κύλινδρος κινητήρας διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, χωρίς το χαρακτηριστικό… κροτάλισμά του να διαπερνά την καμπίνα, δείγμα της ποιοτικής δουλειά που έχουν κάνει οι Κορεάτες. Παράλληλα, το τράβηγμα του από τις χαμηλές στροφές προσφέρει την απαραίτητη επιτάχυνση που χρειάζεται σε μια… δύσκολη στιγμή. Το εξατάχυτο κιβώτιο αποτελεί άλλο ένα ατού και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα, ρίχνοντας την κατανάλωση γύρω στα 5 lt/100 km ή και ακόμη πιο κάτω!
Παράλληλα, οι χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (99 γρ./χλμ.) απαλλάσσουν από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και σε συνδυασμό με το πρόγραμμα πενταετούς εγγύησης «Triple Care» (πέντε χρόνια εγγύηση μηχανικών μερών, δωρεάν τεχνικός έλεγχος και οδική βοήθεια) συμβάλουν στην περαιτέρω μείωση του κόστους χρήσης.
Η βελτίωση της ποιότητας κύλισης έρχεται να προστεθεί στα χαρακτηριστικά του ανανεωμένου i20, μιας και η διαδικασία απόσβεσης των ανωμαλιών του οδοστρώματος ολοκληρώνεται χωρίς τη μετάδοση κραδασμών στο ενισχυμένο πλαίσιο.
Απολαυστική οδήγηση!
Ό,τι και να πούμε για την εμφάνιση και την τεχνογνωσία που χαρακτηρίζουν το νέο i20, η τελική κρίση δε μπορεί παρά να αφορά κυρίως την οδηγική εμπειρία. To νέο i20 είναι μια πραγματική απόλαυση! Καλοστημένο, με απόλυτυ απόκριση του τιμονιού, σταθερό στις κλειστές στροφές, ευέλικτο στην πόλη, με απίστευτες επιταχύνσεις για τόσο μικρό μοτέρ και με άμεσο και ασφαλές φρενάρισμα! Τι άλλο θέλει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, που στοιχίζει γύρω στις 13.000 ευρώ; Τα υπόλοιπα θα τα δείτε όταν κάνετε κι εσείς μια δοκιμή, πριν το αγοράσετε…
Τεχνικά χαρακτηριστικά