Η αλήθεια είναι ότι η μανία των πετρελαιοκινητήρων, που έφτασε με καθυστέρηση πολλών δεκαετιών στην παράλογη ελληνική αγορά, μας κάνει να ξεχνάμε τη σοβαρή δουλειά που γίνεται στους μικρούς κινητήρες βενζίνης. Ο υπέροχος τρικύλινδρος κινητήρας που εξοπλίζει το C3 μας το υπενθύμισε. Το C3 αποτελεί την «σιωπηρή επιτυχία» της γαλλικής φίρμας, με πωλήσεις πολύ ικανοποιητικές και μητρώο βλαβών και προβλημάτων εξαιρετικά χαμηλό! Η δεύτερη γενιά C3 δεν είναι μόνο μια μεγαλύτερη εκδοχή της πρώτης γενιάς, αλλά αποτελεί μια συνολική αναβάθμιση και πλέον διεκδικεί πιο «φωναχτά» την πρωτοβουλία στην κατηγορία των supermini.
Μπαίνοντας στην υπερσύγχρονη καμπίνα, την παράσταση κλέβει το παρμπρίζ Zenith, ένα πραγματικό τεχνολογικό επίτευγμα που προσφέρει μοναδική αίσθηση και συμβάλει καθοριστικά στη φωτεινότητα του σαλονιού. Στην έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών εκτελούνται όλες οι σύγχρονες λειτουργίες: σύστημα multimedia, σύστημα mirror screen με carplay extension, navigation, Bluetooth κλπ. Το μοντέλο της δοκιμής μας, με πρωτότυπο και νεανικό μωβ χρώμα και με πινελιές χρωμίου στην εμπρός μάσκα, στα χερούλια των θυρών και τους πλαϊνούς καθρέπτες, μαγνήτιζε το βλέμμα στο πέρασμά του!
Στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής υπάρχουν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ενώ η άνετη ανάρτηση έχει πολύ καλή απόδοση στις λακκούβες και τα σαμαράκια, με άριστη ποιότητα κύλισης και ελάχιστο θόρυβο στην καμπίνα. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, οι χώροι καλοί για την κατηγορία, ενώ διαθέτει αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 300 lt.
Βενζινοκινητήρας με οικονομία diesel!
Η σειρά κινητήρων Puretech έχει κερδίσει αρκετά βραβεία παγκοσμίως, ενώ στο C3 και στην ατμοσφαιρική έκδοση των 82 ίππων τα δικαιολογεί πλήρως! Μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες άνω των 130χαω, αλλά όταν κινείσαι στα όρια των 100χαω η οικονομία είναι… συγκινητική!
Στο ταξίδι βέβαια γίνεται αισθητή η απουσία της 6ης ταχύτητας. Αλλά ο μικρός 1.2 Puretech είναι άριστα ζυγισμένος, έχει νεύρο από τις χαμηλές στροφές και γραμμική απόδοση, σε όλο το φάσμα στροφών. Παρά τα όσα διαβάσαμε σε άλλες δοκιμές, η δική μας κατανάλωση σε μεικτό κύκλο δεν ξεπέρασε τα 5,6 λίτρα/100χλμ, χωρίς να κάνουμε και… αιματηρή οικονομία στο γκάζι!
Στο βασικό εξοπλισμό του C3 περιλαμβάνονται ESP, 6 αερόσακοι, air condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών κ.λπ. Τέλος, η γκάμα των κινητήρων του C3 περιλαμβάνει τους βενζίνης 1.0 VTi 68, 1.2 PureTech 82, 1.2 PureTech 110 και τους πετρελαίου 1.6 BlueHDi 75 και 1.6 BlueHDi 100. Οι εκπομπές ρύπων για τους κινητήρες πετρελαίου BlueHDi κυμαίνονται από 87 έως 90 CO2, που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.