H Citroen ξεχώριζε επί δεκαετίες για τον επαναστατικό σχεδιασμό των μοντέλων της, αλλά και για την πρωτοπόρα τεχνολογία της. Φυσικά, μετά την ένταξή της στο γκρουπ PSA, ακολούθησε η σχετική «προσαρμογή» σε πιο κλασικές φόρμες εμφάνισης και συμβατικούς κινητήρες. Μάλλον το λανσάρισμα του Cactus ήταν μια μικρή… επανάσταση των ανθρώπων της Citroen, που μάλιστα δείχνει να έχει και πολλά υποσχόμενη συνέχεια!
Κατ’ αρχήν, το “C4” στην ονομασία είναι παραπλανητικό, αφού το Cactus στηρίζεται στη μικρότερη πλατφόρμα “PF1” των σουπερμίνι του ομίλου. Τα σημεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από πολύ μακριά είναι τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών, στα φανάρια και τις ποδιές, που δίνουν έναν «εκτός δρόμου» αέρα. Επειδή η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά μεγάλη, το Cactus αποδείχτηκε σπουδαίο στη διαδρομή με χωματόδρομο που επιλέξαμε για τη δοκιμή μας! Τα εμπρός φανάρια σε τρεις σειρές, με τους προβολείς στη μέση είναι σαφώς μοναδικά, αλλά αυτό που δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο είναι οι εξωτερικές επενδύσεις Airbumps με τις φυσαλίδες αέρα, που προστατεύουν τις πόρτες από γρατζουνιές κλπ. Μάλιστα, το ίδιο design ακολουθείται πλέον και στο νέο DS3, γεγονός που δείχνει την επιτυχία της πρωτοτυπίας αυτής!
Στο εσωτερικό, τα εμπρός καθίσματα «τύπου καναπέ» είναι πολύ αναπαυτικά και η ορατότητα σπουδαία. Το ταμπλό είναι χαμηλό, ενώ όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από δύο οθόνες LCD. Για τους… «μη γκατζετάκηδες», τα προβλήματα είναι ουκ ολίγα, όπως άλλωστε στα περισσότερα νέα μοντέλα, όπου κουμάντο στην τελική επιλογή κάνουν κάποιοι… τρελαμένοι ηλεκτρονικοί! Αλλά θα ήταν αδικία να φορτώσουμε αυτή την ενοχλητική παθογένεια στο πολύ καλό (κατά τα άλλα) μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, αφού άλλωστε σκοπεύουμε να αφιερώσουμε ένα ξεχωριστό κριτικό κείμενο στο φαινόμενο… Ως συνήθως, οι όποιες «οικονομίες κλίμακας» γίνονται στα πιο απίθανα σημεία, όπως η έλλειψη καθρέφτη στο υποσκιάδιο του συνοδηγού! Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 348 λίτρων μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής, όμως η πλάτη του πίσω καθίσματος διπλώνει μονοκόμματα (άλλη οικονομία εδώ) και το κατώφλι φόρτωσης είναι αρκετά ψηλό…
Κινητήρας για γρήγορους…
Η μηχανική πλευρά του Cactus είναι συμβατική, με έναν απλό ημιάκαμπτο πίσω άξονα και με… ταμπούρα, λόγω του μικρού του βάρους. Ο 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, είναι πρωτοπόρας τεχνολογίας, κάτι που φαίνεται αμέσως, με το πρώτο πάτημα του γκαζιού από έναν έμπειρο οδηγό! Έτσι, το βενζινοκίνητο Cactus είναι ασύγκριτα πιο γρήγορο από το αδελφάκι του diesel 1.6, όπως και από τα περισσότερα μικρομεσαία τούρμπο, της κατηγορίας του. Χαρακτηριστική είναι η μέτρησή του στα 0-100 km/h σε μόλις 10 δεύτερα!
Στην οδήγηση, ο 3κύλινδρος τούρμπο δείχνει εύκολα τα προσόντα του, εντός πόλης αφήνοντας πίσω του εύκολα όλους τους… ανταγωνιστές στα φανάρια, εκτός πόλης δε με τα άνετα προσπεράσματα σε στενούς δρόμους με μικρή ορατότητα. Η ροπή του είναι αναπάντεχα ικανοποιητική, όπως και το γνωστό πεντατάχυτο κιβώτιο (κι άλλη οικονομία…) ενώ η τελευταία… γκρίνια μας αφορά την έλλειψη στροφόμετρου, που όμως δεν ενοχλεί ιδιαίτερα τη μεγάλη πλειοψηφία των «μέσων οδηγών»… Τέλος, το Cactus αποδεικνύεται πολύ οικονομικό, με μέση κατανάλωση που μπορεί να πέσει κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ., γεγονός που το φέρνει πολύ κοντά στις επιδόσεις των πετρελαιοκινητήρων.
Σε γενικές γραμμές, το βενζινοκίνητο Cactus αποτέλεσε για εμάς μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, που μας αναγκάζει να παραδεχτούμε ότι η μάχη ανάμεσα στους μικρούς πετρελαιοκινητήρες και τους αντίστοιχους βενζίνης δεν έχει καθόλου κριθεί τελεσίδικα! Αν σας συγκινεί η επαναστατική μορφή του Cactus, λοιπόν, μην παραλείψετε να δοκιμάσετε την συγκεκριμένη έκδοση, που προσφέρεται σε πολύ ικανοποιητική τιμή.