Όσοι προλάβαμε την ηρωική εποχή του λανσαρίσματος του επαναστατικού για την εποχή πρώτου Mini την δεκαετία του 1960, δυσκολευόμαστε ακόμη να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα! Πρώτον, το Mini δεν είναι πια βρετανικό, αλλά γερμανικό. Δεύτερον, δεν έχει κάποιον απλό τετρακύλινδρο κινητήρα ολίγων ίππων και αρχέτυπη ανάρτηση, αλλά διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο μπορεί να προσφέρει η πλούσια γκάμα της BMW! Τέλος, δεν αγκομαχεί στις ανηφόρες όταν μπαίνει τρίτος επιβάτης, αλλά «πετάει» παντού, ακόμα και με την εισαγωγική έκδοση του τρικύλινδρου κινητήρα, που φυσικά έχει πολλαπλάσια ιπποδύναμη από εκείνη του ιστορικού Mini!
Το τετρακίνητο Countryman ALL 4 βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας, από το 2010 που πρωτοεμφανίστηκε. Ήταν το πρώτο Mini που ξεπερνούσε τα τέσσερα μέτρα, το πρώτο με τέσσερις πόρτες και το πρώτο με τετρακίνηση! Όμως, πόσο Mini είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο ουσιαστικά ανήκει στην κατηγορία των μεσαίων crossovers; Πόσο από τον χαρακτήρα του έχει διατηρήσει, έστω του σύγχρονου χαρακτήρα που προαναφέραμε;
Σίγουρα φαίνεται με την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό Mini. Είναι πιο μυώδες από τα υπόλοιπα, με επιθετικές εισαγωγές αέρα και φουσκωμένα φτερά που συμβαδίζουν με τον τετρακίνητο χαρακτήρα του. Μόνο το πίσω μέρος παραπέμπει ξεκάθαρα στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας … Το εσωτερικό και η θέση οδήγησης είναι αναβαθμισμένα, ενώ επιτέλους οι διακόπτες των παραθύρων βρίσκονται στις πόρτες και όχι στο ταμπλό! Τέλος, πολύ άνετα είναι για τα δεδομένα τα πίσω καθίσματα και ευρύχωρο το προρτμπαγκάζ .
Με άλλα λόγια, το νέο Countryman είναι κανονικό 5θέσιο, με παραπάνω καλό χώρο για τα κεφάλια αλλά και για τα πόδια όσων κάθονται πίσω , ενώ το πίσω καθισμά μετακινείται ως και 13 εκατοστά κατά μήκος- ενώ ο χώρος αποσκευών έχει ελάχιστη χωρητικότητα 450 λίτρων, τα οποία γίνονται μέχρι και 1.309 αν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος . Tέλος, τo ταμπλό διαφοροποιείται σε πολλά σημεία από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Η οθόνη των 8,8 ιντσών στο κεντρικό όργανο είναι πλέον αφής, ενώ οι δυνατότητες προσωποποίησης μεγάλες.
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, που αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις για να προσφέρει πράγματι μια πολύ καλή επιτάχυνση. Επίσης, η MINI εφοδιάζει το αυτοκίνητο και με σύστημα οδηγικών προφίλ (Green, Mid, Sport), που προσαρμόζουν ανάλογα την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του κιβωτίου κ.λπ. Με τη χρήση της επιλογής Green μπορεί να επιτευχθεί χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ το Sport ενδείκνυται για μέγιστη απόδοση.
Σαφώς βελτιωμένη η συμπεριφορά του Countryman, από μοντέλο σε μοντέλο. Όλες οι… παιδικές ασθένειες έχουν εξαλειφθεί και η οδήγηση είναι χαρά, ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις. Δεν υπάρχουν πλέον ενστάσεις ούτε αποτελεί το Mini ένα αυτοκίνητο για τους λάτρεις του… ρετρό! Πρόκειται για ένα σύγχρονο, ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο, που εξυπηρετεί ακόμα και τετραμελή οικογένεια, ενώ προσφέρει το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις, για κάθε ενδιαφερόμενο…
Το Countryman ALL 4 Cooper S προσφέρεται με διάφορες επιλογές κινητήρων. Ο βενζινοκινητήρας έχει 192 ίππους και ο δίλιτρος diesel 190, ενώ υπάρχει και η εκδοχή του ίδιου κινητήρα με 150 ίππους. Η διαφορά βρίσκεται όπως πάντα στην τιμή, αφού με τον πρώτο στοιχίζει κάπου 24.000 ευρώ, ενώ με τον diesel από 41.500 ευρώ. Έτσι, η επιλογή έχει να κάνει με τα ετήσια χιλιόμετρα που διανύει κάποιος και φυσικά με το στυλ οδήγησής του.