Έχοντας καταφέρει να καθιερωθεί σε παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι όπως τα WTCR και WRC ως σημαντικός παίκτης, η Hyundai περνά το κατώφλι του μηχανοκίνητου αθλητισμού μηδενικών ρύπων με το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητό της, Veloster N ETCR. Με τον τρόπο αυτόν η Hyundai επιχειρεί να εδραιώσει τη θέση της ως ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Ο εξηλεκτρισμός του μηχανοκίνητου αθλητισμού όχι μόνο κάνει τους αγώνες πιο φιλικούς προς το περιβάλλον, αλλά δίνει επίσης στους κατασκευαστές την ευκαιρία να παρουσιάσουν νέες προηγμένες τεχνολογίες. Για τον λόγο αυτό, η Hyundai στοχεύει να επεκτείνει την επιτυχημένη της πορεία και στους αγώνες ηλεκτρικών οχημάτων.
Hyundai i30 N TCR
Η κατηγορία TCR έδωσε στη Hyundai την ευκαιρία να δείξει τις δυνατότητές της στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με το αγωνιστικό i30 N TCR, που από το ντεμπούτο του, υπήρξε πρωτοπόρος σε πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο. Παρά την ανταγωνιστικότητα της κατηγορίας, έχει κατακτήσει δύο διαδοχικούς τίτλους οδηγών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WTCR της FIA, καθώς και τοπικούς αγώνες σε διάφορες χώρες όπως Γερμανία, Ρωσία, Μαλαισία και Αυστραλία αλλά και περιφερειακούς αγώνες στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
Το 2020, το i30 N TCR κέρδισε τίτλους σε επτά αγώνες σε παγκόσμιο επίπεδο. Βασισμένο στο Hyundai i30 N και κατασκευασμένο σύμφωνα με τους κανονισμούς του TCR, το i30 N TCR διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα δύο λίτρων που συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, κίνηση στους εμπρός τροχούς και δεξαμενή καυσίμου 100 λίτρων.
«Το i30 N TCR αποτελεί ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο πακέτο. Ο χειρισμός, ο κινητήρας, η ισορροπία του πλαισίου – είναι όλα απίστευτα ισχυρά» δήλωσε ο Gabriele Tarquini, νικητής στο πρωτάθλημα των οδηγών του FIA WTCR 2019 και συνέχισε «Φυσικά, για να είσαι πρωταθλητής πρέπει να είσαι καλός οδηγός και να έχεις μια καλή ομάδα πίσω σου, αλλά χρειάζεσαι επίσης ένα γρήγορο αυτοκίνητο – και το i30 N TCR είναι σίγουρα ένα από αυτά”.
Veloster N ETCR: Το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της Hyundai
Η ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου για το ηλεκτρικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού ETCR επιτρέπει στη Hyundai Motorsport να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της, όπως έχει ήδη αποδείξει με τα i20 R5, i30 N TCR, Veloster N TCR και i20 Coupe WRC που έχουν κατασκευαστεί στην έδρα της ομάδας στο Alzenau της Γερμανίας.
Το ETCR είναι η ιδανική ευκαιρία συνδυασμού σπορ μηχανοκίνητων οχημάτων με εναλλακτικές πηγές ενέργειας, προσθέτοντας μια νέα διάσταση στην επιτυχημένη στρατηγική της Hyundai στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Το Veloster N ETCR είναι το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων της Hyundai. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στο Alzenau της Γερμανίας, το Veloster N ETCR είναι πλήρως ηλεκτρικό, με πίσω κίνηση και κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, ώστε να συμβαδίζει με τους κανονισμούς του ETCR. Η μπαταρία των 798 volt της Williams Advanced Engineering βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου και διαθέτει μέγιστη ισχύ εξόδου 500 kw και συνεχή ισχύ 300 kw.
«Προφανώς, υπάρχει μια τεράστια διαφορά στο πώς ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει την ισχύ του σε σύγκριση με τον τυπικό βενζινοκινητήρα. Η επιτάχυνση είναι πολύ ισχυρή – θα έλεγα ότι είναι μια από τις καλύτερες πτυχές του αυτοκινήτου», δηλώνει ο οδηγός δοκιμών ETCR της Hyundai Motorsport, κ. Augusto Farfus.
«Έχουμε ακόμη κάποιες επιπλέον εργασίες που πρέπει να γίνουν, αλλά στις δοκιμές με το Veloster N ETCR έχουμε ήδη κάνει μεγάλες βελτιώσεις. Είμαι βέβαιος ότι το Veloster N ETCR – ως το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της Hyundai – θα είναι εξίσου επιτυχημένο με το i30 N TCR», προσθέτει. Η ανάπτυξη του ETCR, τονίζεται, αντικατοπτρίζει την ευρύτερη στρατηγική της Hyundai για ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και υπογραμμίζει περαιτέρω τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motorsport.