Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 25/09/2024
Η Αγία Παρασκευή «πονά» σε βασικές υποδομές της, που θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν βελτιωθεί. Αυτό το διαπιστώνει εν πολλοίς όποιος/α κινείται καθημερινά στον Δήμο. Μελανή απόδειξη ήταν τα πρόσφατα πρωτοβρόχια που δημιούργησαν προβλήματα, στην οδό Ειρήνης, μια κεντρική «αρτηρία» της πόλης. Ο συγκεκριμένος δρόμος, όμως, αποκαλύπτει, πέρα από τις… αχίλλειες πτέρνες της πόλης, γραφειοκρατικούς και οικονομικούς παραλογισμούς.
Η περιοχή, παρά τη μακρά διαδικασία έργων, απέκτησε τελικά νέα πεζοδρόμια, που βεβαία κάποιοι αναίσθητοι οδηγοί χρησιμοποιούν σήμερα για χώρο… πάρκινγκ οχημάτων. Νωρίτερα, επί έναν χρόνο και πλέον, διερχόμενοι και κάτοικοι είχαν «ξεχάσει» Τον δρόμο και κατέβαιναν από την οδό Ηπείρου (που είναι διπλής κατεύθυνσης) στην οποία συνήθως το μποτιλιάρισμα έφτανε έως τον Τσακό!
Στον αρχικό σχεδιασμό ανάπλασης της οδού Ειρήνης, από την προηγούμενη δημοτική Αρχή, ήταν οι απαραίτητες ασφαλτοστρώσεις, χωρίς ωστόσο να έχει προβλεφθεί το επίσης σημαντικό και προ-απαιτούμενο δίκτυο ομβρίων υδάτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όταν άρχιζαν τα αντιπλημμυρικά έργα, η οδός Ειρήνης θα πρέπει να ξανασκαφτεί. Ο τέως δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς ανέφερε ότι από το 2022 ο Δήμος κατέθεσε στην Περιφέρεια μελέτη για δίκτυο ομβρίων υδάτων, μεταξύ άλλων, στην οδό Ειρήνης, αλλά τόνισε πως δεν έλαβε απάντηση!
Η νέα διοίκηση του Γιάννη Μυλωνάκη ήταν από θέση αντιπολίτευσης κατά της επιλογής να αρχίσει η ανάπλαση χωρίς να έχουν προηγηθεί οι αντιπλημμυρικές υποδομές. Όταν ανέλαβε καθήκοντα, τον Ιανουάριο του 2024, προσπάθησε σε συνεννόηση με την Περιφέρεια, να κατασκευαστεί ο αγωγός ομβρίων υδάτων μόνο στην Ειρήνης, πριν από τη συνέχιση της ανάπλασης. Με δεδομένο ότι το οδόστρωμα είναι σε κακή κατάσταση και επικίνδυνο, ο νυν δήμαρχος πήρε την απόφαση να προχωρήσει η ασφαλτόστρωση.
Αποτέλεσμα θα είναι τελικά, όντως, ο δρόμος να ξανασκαφτεί όταν αρχίσει το απαραίτητο αντιπλημμυρικό έργο για την περιοχή, ενώ άγνωστο παραμένει αν και πότε θα υπάρξουν οι γνωστές παρεμβάσεις από εταιρείες διαφόρων δικτύων.
Αυτό το «ράβε – ξήλωνε» προσθέτει, αρχικά, αβεβαιότητα μέχρι να δρομολογηθούν οι αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις. Επίσης, οι ανορθογραφίες στις επιλογές που ακολούθησαν οι προηγούμενες διοικήσεις και υπηρεσίες κοστίζουν. Σημειωτέον ότι η ανάπλαση της οδού Ειρήνης ήταν ύψους 1,668 εκατ. ευρώ από πιστώσεις του Πράσινου Ταμείου αλλά και ίδιους πόρους του Δήμου. Μόνοι ωφελημένοι, σε κάθε περίπτωση, μάλλον θα είναι οι εργολάβοι πρώην, νυν και επόμενων έργων…