Τα όσα κωμικοτραγικά ήρθαν στην επιφάνεια με την υπόθεση του παλαιοχριστιανού από την Κορινθία, έφεραν σε πρώτο πλάνο τις μεγάλες ευθύνες όχι μόνο σε (αυτό)διοικητικό επίπεδο αλλά και σε γονεϊκό καθώς η οικογένεια των παλαιοχριστιανών ζούσε σε λαγούμια, υπό άθλιες συνθήκες, ενώ τα ανήλικα παιδιά της δεν πήγαιναν σχολείο.
«Το δημόσιο μας είναι παλαιοχριστιανικό. Δουλεύεις ψηφιακά, σκάβεις λαγούμι στην Άνω Κορινθία και σε πληρώνει η Ερέτρια. Και είσαι τηλεργασία στον τομέα της καθαριότητας» σχολίασε σκωπτικά ο δημοσιογράφος Άρης Πορτοσάλτε και μας έκανε όλους να αναρωτηθούμε πως ο 45χρονος παλαιοχριστιανός ενώ ζούσε σε σπηλιά ήταν στο μισθολόγιο της Διεύθυνσης καθαριότητας του Δήμο Ερέτριας-Αμαρύνθου και μάλιστα αμειβόταν με 1.018 ευρώ εργαζόμενος με… τηλεργασία!
Το περιστατικό αυτό έφερε στην επιφάνεια το θλιβερό φαινόμενο του homeschooling, το οποίο στην Ελλάδα -όπως και στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.- δεν είναι νόμιμο, εκτός από ειδικές περιπτώσεις (λόγοι υγείας του παιδιού ή εάν επιτρέπεται στη χώρα των αλλοδαπών γονιών).
Η Ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ), καταγγέλλει ότι στα γραφεία της υπάρχουν καταγγελίες για περίπου 200-300 παιδιά (γόνους εύπορων οικογενειών που σχετίζονται με τον παραθρησκευτικό χώρο ή δεν εμπιστεύονται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα) τα οποία έχουν αποκτήσει το δικαίωμα της κατ΄ οίκον διδασκαλίας με τη συνδρομή ιδιωτικών σχολείων. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι συχνά πίσω από την κατ’ οίκον διδασκαλία κρύβονται ακραίες ομάδες. Στις ΗΠΑ οι οικογένειες που υποχρεώνουν τα παιδιά τους στο homeschooling είναι μέλη είτε φονταμενταλιστικών χριστιανικών ομάδων, είτε μέλη του λόμπι των οπαδών της οπλοκατοχής είτε είναι ακραίοι νεοφιλελεύθεροι ριζοσπάστες που επιδιώκουν την κατάργηση της κρατικής εκπαίδευσης.
Τα παιδιά ζουν σε ένα περιβάλλον τύπου «γυάλας», χωρίς να έχουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με συνομηλίκους τους, με αποτέλεσμα αυτό να έχει σοβαρές συναισθηματικές, ψυχοκοινωνικές και λειτουργικές επιπτώσεις στη ζωή τους.
Παράλληλα, η πρόθεση των γονέων για απομόνωση των παιδιών τους μέσω της κατ’ οίκον διδασκαλίας έχει ρατσιστικά κίνητρα. Οι γονείς αυτοί δεν επιθυμούν τα παιδιά τους να αναμιχθούν με μαθητές από άλλη κοινωνική τάξη, θρησκεία ή φυλή. Τα παιδιά αυτά «ποτίζονται» με λανθασμένα μηνύματα- στερεότυπα τα οποία είναι θέμα χρόνου να τα μετατρέψει σε κοινωνούς ενός ακραίου κοινωνικού ρατσισμού, που μόνο κακό θα κάνει στα ίδια αλλά και στην κοινωνία γενικότερα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η παροιμία «αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα» φέρνει στην επιφάνεια λάθη και παραλείψεις της παλαιότερης γενιάς που «παιδεύουν» (κατά την Ομηρική έννοια «ταλαιπωρούν, βασανίζουν, τιμωρούν») τη νέα γενιά και μαζί ολόκληρη την κοινωνία με λάθος νοοτροπίες στο όνομα θρησκευτικών μειονοτήτων που έχουν προ πολλού πάψει να υπάρχουν.
Με αυτά και μ’ αυτά το σχέδιο του κοινωνικού- οικονομικού μετασχηματισμού της κυβέρνησης με τίτλο «Ελλάδα 2.0» μπορεί κάλλιστα να μετονομαστεί σε «Ελλάδα- οπισθοδρόμηση 0-2 τελικό»!