Σε περίπου 625.000 ημερησίως εκτιμάται η επιβατική κίνηση στο σύνολο της Γραμμής 4 του μετρό εφόσον αυτή προχωρήσει και ολοκληρωθεί με ορίζοντα το 2030 και μετά, όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, η προϊσταμένη του Τμήματος Σχεδιασμού Μεταφορών Διεύθυνσης Μελετών της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Άννα Αναστασάκη στο πλαίσιο ημερίδας για τις Αστικές Μεταφορές στην Αττική, η οποία διεξήχθη τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και τις Επιστημονικές Επιτροπές του.
Πέρα από το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή (α’ τμήμα) που βρίσκεται υπό κατασκευή αυτή τη στιγμή, το σύνολο της Γραμμής 4, τουλάχιστον βάσει των υφιστάμενων σχεδίων και μελετών, περιλαμβάνει επεκτάσεις προς Μαρούσι, Λυκόβρυση, Εθνική Οδό ή Περισσό ή π.χ. και το τμήμα Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη.
Σύμφωνα με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, η Γραμμή 4, η οποία στο α’ τμήμα θα αριθμεί 15 σταθμούς, στο σύνολό της θα περιλαμβάνει συνολικά 31 σταθμούς, ως εξής:
- Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή (υπό κατασκευή) θα έχει μήκος 10,2 χλμ. και θα αφορά σε πληθυσμό 245.744 ατόμων και σε 118.166 θέσεις εργασίας, με επιβατική κίνηση της τάξης των 29.178 ατόμων στις πρωινές ώρες αιχμής.
- Το τμήμα Γουδή – Μαρούσι θα έχει μήκος 9,8 χλμ., 8 σταθμούς, θα εξυπηρετεί 48.677 πληθυσμό και 53.548 εργαζόμενους, με επιβατική κίνηση της τάξης των 8.828 ατόμων στις πρωινές ώρες αιχμής.
- Το τμήμα Μαρούσι – Λυκόβρυση θα έχει μήκος 3 χλμ., θα περιλαμβάνει 2 σταθμούς, θα εξυπηρετεί πληθυσμό 18.941 και 4.059 εργαζόμενους.
- Το τμήμα Μαρούσι – Εθνική Οδός θα έχει μήκος 4,6 χλμ., θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς, θα εξυπηρετεί πληθυσμό 19.164 και 5.402 εργαζόμενους, με επιβατική κίνηση της τάξης των 2.092 επιβατών στις πρωινές ώρες αιχμής.
- Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Πευκάκια θα έχει μήκος 2,9 χλμ., 2 σταθμούς, θα αφορά σε πληθυσμό 29.326 ατόμων και σε 3.234 θέσεις εργασίας.
- Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Περισσός θα έχει μήκος 3 χλμ., θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς, θα εξυπηρετεί πληθυσμό 26.643 ατόμων και 3.253 εργαζόμενους, με επιβατική κίνηση της τάξης των 3.743 επιβατών στις πρωινές ώρες αιχμής.
- Το τμήμα Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη, με μήκος 3,6 χλμ. και 3 σταθμούς, θα εξυπηρετεί πληθυσμό 80.684 ατόμων και 9.160 θέσεις εργασίας, με επιβατική κίνηση της τάξης των 6.169 ατόμων στις πρωινές ώρες αιχμής.
Σχέδια για επεκτάσεις
Από τα παραπάνω ξεχωρίζει η επέκταση από το Γουδή προς Μαρούσι και Λυκόβρυση που αναμένεται να δώσει ανάσες στην κυκλοφοριακή ασφυξία -ειδικά στις ώρες αιχμής- της Λεωφόρου Κηφισιάς και των γύρω οδικών αξόνων και οδών, με κόστος κατασκευής άνω του 1,2 δισ. ευρώ και αρχικά σχέδια για 10 σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρο, Φιλοθέη, Σίδερα Χαλανδρίου, ΟΑΚΑ, Παράδεισο, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.
Στο «τραπέζι» είχε πέσει και η γραμμή Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη που θα διατρέχει Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια, Αγίους Αναργύρους και άλλες περιοχές, αλλά και η επέκταση από το κέντρο της Αθήνας προς Άνω Ηλιούπολη και Βύρωνα, με στόχευση τη σύνδεση με το σχεδιαζόμενο κυβερνητικό πάρκο της «ΠΥΡΚΑΛ».
Στην ημερίδα η Α. Αναστασάκη αναφέρθηκε, επίσης και στα σχέδια επέκτασης της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ), προς τα βόρεια μετά την Κηφισιά, με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού και δύο νέους σταθμούς (Νέα Ερυθραία και Κόμβο Βαρυμπόμπης), η οποία εφόσον τελικά πραγματοποιηθεί, θα συνδέσει τα μέσα σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.