Έτοιμη να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό δηλώνει η εταιρεία λειτουργίας του. Συγκεκριμένα για δύο μήνες το δίκτυο θα λειτουργεί ως τις 2 το πρωί την Παρασκευή και το Σάββατο, με τη συχνότητα των δρομολογίων να κυμαίνεται μεταξύ 10 και 15 λεπτών. Το μόνο που απομένει είναι να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση των εργαζομένων, καθώς αυτοί θα είναι εκείνοι που θα κληθούν να φέρουν σε πέρας την ομαλή λειτουργία του δικτύου τα βράδια. «Δεν μας ενδιαφέρει τόσο η οικονομική επιβάρυνση που θα προκύψει, όσο οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν στη λειτουργία του μετρό κυρίως κατά τις πρωινές ώρες αιχμής», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ Μ. Δρακάκης.
Σήμερα για τις εργασίες συντήρησης στο δίκτυο, τους σταθμούς και τους συρμούς απαιτούνται περίπου 40 ώρες σε εβδομαδιαία βάση. Ο φόβος των ανθρώπων της ΑΜΕΛ είναι ότι η συρρίκνωση του «νεκρού» χρόνου τις Παρασκευές και τα Σάββατα ενδεχομένως να έχει αντίκτυπο στη λειτουργία του μέσου, προσθέτουν ωστόσο πως αυτά τα προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με επιτυχία. «Τουλάχιστον στην αρχή θα είναι ανοιχτοί όλοι οι σταθμοί του δικτύου, όμως αν στην πορεία διαπιστώσουμε πως σε κάποιον δεν υπάρχει επιβατική κίνηση, θα τον κλείνουμε», προσθέτει ο Μ. Δρακάκης. Την ίδια στιγμή συνεργάτες του σχολιάζουν πως ο Δήμος Αθηναίων θα πρέπει να υποστηρίξει την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας με έργα. Σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι ενδεχομένως πρέπει να επιμηκυνθεί ο χρόνος ισχύος της ελεγχόμενης στάθμευσης, που τις Παρασκευές (όπως και όλες τις καθημερινές) σταματά στις 9 το βράδυ, ενώ τα Σάββατα σταματά στις 4 το απόγευμα. Οι αρμόδιοι εκτιμούν πως αν παραταθεί η λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης σε ορισμένα σημεία-κλειδιά, θα υπάρχει αξιόλογη επιβατική κίνηση με τους συρμούς του μετρό.
Τέλος, όσον αφορά το αίτημα της εισόδου των ποδηλατών στο μετρό, αντιμετωπίζεται αρνητικά. Η ΑΜΕΛ δηλώνει πως το μετρό της Αθήνας δεν έχει σχεδιαστεί για την εξυπηρέτηση των ποδηλατών και ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, που δεν επιτρέπουν την άρση της απαγόρευσης.