Στα δημόσια έργα επικεντρώνεται πλέον η κατασκευαστική εταιρεία, μετά από μια περίοδο όπου ο προσανατολισμός της ήταν έντονα εξωστρεφής, μέσω κυρίως της απόκτησης ακινήτων σε Ρωσία, Ουκρανία και Αίγυπτο. Η αλλαγή… πλεύσης οφείλεται αφ’ ενός στο δυσμενές οικονομικό κλίμα που επικρατεί στις αγορές τους εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται και αφ’ ετέρου στην πρόθεση της διοίκησής της να αυξήσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο στην Ελλάδα, που διαμορφώνεται σήμερα σε περίπου 450 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, η Μηχανική συμμετέχει, μεταξύ άλλων, στον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, έχει καταθέσει φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ αναμένεται να συμμετάσχει και στις διαδικασίες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου της Κρήτης και τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας.
Πάντως, οι αναπτύξεις του εξωτερικού δεν έχουν μπει συνολικά στον «πάγο», καθώς στη Ρωσία τα δύο μεγάλα συγκροτήματα, «Μέγας Αλέξανδρος» και «Ήρα», συνολικού προϋπολογισμού 175,8 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη ξεκινήσει. Όπως εκτιμά η διοίκηση της κατασκευαστικής, όταν η κρίση περάσει, η Μηχανική θα βρεθεί σε πλεονεκτική θέση καθώς θα έχει ήδη προϊόν προς διάθεση.
Θάνος Σταθόπουλος