Ορισμένες από τις σκέψεις του για την κατάσταση που επικρατεί στο εμπορικό κέντρο της πόλης, καταθέτει με άρθρο του στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ, ο επικεφαλής της παράταξης ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Σίμος Ρούσσος.
Άρθρο του Σίµου Ρούσσου,
επικεφαλής της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Απαξίωση ιστορικού εμπορικού κέντρου
«Οι επιπτώσεις των πρόσφατων οικονομικών μέτρων στην αγοραστική ικανότητα των κοινωνικών στρωμάτων που παραδοσιακά αποτελούσαν το καταναλωτικό κοινό του κέντρου της πόλης, είναι το τελευταίο, αλλά δυστυχώς όχι και το έσχατο, επεισόδιο απαξίωσης του ιστορικού και εμπορικού κέντρου, που σηματοδότησε με πολλαπλό τρόπο την ανάπτυξη της πόλης την τελευταία 25ετία.
Σήμερα ο εμπορικός κόσμος που δραστηριοποιείται στο κέντρο εκτός από την οικονομική κρίση, έρχεται επίσης αντιμέτωπος με τα αποτελέσματα της οριστικής χρεοκοπίας του μοντέλου ανάπτυξης της πόλης που υλοποιήθηκε με πράξεις και παραλήψεις των διοικήσεων που καθόρισαν επί δύο και πλέον δεκαετίες την μορφή της.
Το μοντέλο αυτό βασίστηκε στη διαπαραταξιακή και διακομματική αποδοχή των αναπτυξιακών αυταπατών, που με άξονα τα μεγάλα οδικά έργα, θα εξασφάλιζαν δήθεν μια ευοίωνη προοπτική τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους εμπόρους του κέντρου και όλης της πόλης.
Όμως (όπως από τότε προειδοποιούσαμε), αντίθετα από τα προσδοκώμενα η υπερανάπτυξη των οδικών υποδομών, αντί να φέρει την αποφόρτιση του κυκλοφοριακού και την ενίσχυση της προσβασιμότητας του κέντρου, έφερε την πλήρη αποκοπή του από τον μοναδικό ζωτικό του χώρο, δηλαδή από τις γειτονιές του Χαλανδρίου, βυθίζοντας στο χάος, μαζί με τις ορδές των απελπισμένων οδηγών, και τις υποσχέσεις του παραδοσιακού πολιτικού προσωπικού της πόλης.
Στην πραγματικότητα η υπερανάπτυξη του επιχειρηματικού και διοικητικού χαρακτήρα μιας ανοχύρωτης και χωρίς υποδομές πόλης, όπως την αποδέχτηκε και την υλοποίησε το πολιτικό της προσωπικό επί 2,5 δεκαετίες, υπονόμευσε οριστικά (ελπίζουμε όχι όμως αμετάκλητα), τη βιωσιμότητα του εμπορικού της κέντρου.
Νέες απειλές για το εμπορικό κέντρο
Σήμερα το εμπορικό κέντρο βρίσκεται αντιμέτωπο με νέες απειλές που επιτείνουν και διογκώνουν όλα τα προβληματικά του χαρακτηριστικά.
Μία από αυτές είναι η προωθούμενη, τόσο από το νέο ρυθμιστικό, όσο και από τη διοίκηση του δήμου, περαιτέρω αλλαγή της μορφής της πόλης μέσω της αξιοποίησης των σταθμών του μετρό και των οδικών αξόνων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του επιχειρηματικού και διοικητικού της χαρακτήρα.
Το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπόνησε ο Δήμος και η προωθούμενη αλλαγή του γενικού πολεοδομικού που επιχειρεί η διοίκηση του Γρηγόρη Ζαφειρόπουλου, αλλά και μια σειρά πρωτοβουλιών του δημάρχου μας, όπως η έλευση του υπουργείου Οικονομίας, δείχνουν την πρόθεση της διοίκησης να συνεχίσει την πεπατημένη και να επιφέρει νέες και σημαντικές αλλαγές που θα επηρεάσουν καθοριστικά την βιωσιμότητα του εμπορικού της κέντρου.
Ιδιαίτερα οι ζώνες επιχειρηματικής ανάπτυξης που επιζητεί η διοίκηση Ζαφειρόπουλου γύρω από τους σταθμούς του μετρό και τις νέες περιοχές που θα ενταχθούν στο σχέδιο στην Δουκίσσης Πλακεντίας, σε συνδυασμό με τη συστηματική παραβίαση όλων των απαγορεύσεων για τις χρήσεις γης, θα διαμορφώσουν σταδιακά, σημαντικούς εμπορικούς και διοικητικούς πόλους ανταγωνιστικούς ως προς το κέντρο της πόλης, μιας και θα προσφέρουν ευκολότερη πρόσβαση και περισσότερους χώρους στάθμευσης.
Έτσι ενώ η ανάπτυξη των μεγάλων κέντρων τύπου Mall και Golden hall κυριολεκτικά απομυζεί τους τελευταίους πόρους της τοπικής αγοράς, οι διοικήσεις του Δήμου μας διαχρονικά, όχι μόνο δεν αντιδρούν δυναμικά στην χωροθέτησή τους, αλλά αντίθετα τις προωθούν και τις νομιμοποιούν.
Η θλιβερή ιστορία με το Καρφούρ στην Τούφα, αλλά και άλλες παλαιότερα, όπως η υπόθεση του διατηρητέου της γνωστής αλυσίδας λιανεμπορίου στην Παπανδρέου, της εταιρίας Sterille στη Θησέως, είναι ενδεικτικές για το πώς η διοίκηση του Δήμου συστηματικά ευνοεί, ακόμη και παρανομώντας, τη συγκέντρωση του τζίρου στα μεγάλα συμφέροντα, πλήττοντας συνειδητά την τοπική αγορά.
Την ίδια στιγμή, τόσο η διοίκηση όσο και η μείζων αντιπολίτευση, υπονομεύουν συστηματικά τις τελευταίες ελπίδες για την έλευση του μετρό στο κέντρο της πόλης, στα πλαίσια των καινούργιων επεκτάσεων, όπως είχαμε έγκαιρα προτείνει.
Έτσι το ίδιο μπλοκ συμφερόντων, παραγόντων και παρατάξεων που ακύρωσε πριν από δέκα χρόνια την έλευση του μετρό στο κέντρο της πόλης πετυχαίνοντας να εξυπηρετήσει τα επιχειρηματικά σχέδια του εθνικού μας κατασκευαστή, στις αδόμητες και εκτός σχεδίου περιοχές, συνεχίζει ακόμη και σήμερα την ίδια στρατηγική και μάλιστα στο όνομα της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας!