
Τις βασικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη του ΟΤΕ με ορίζοντα το 2030 ανέπτυξε σε εργαζόμενους του Ομίλου ΟΤΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Νεμπής την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα:
Στα δίκτυα οπτικών ινών μέχρι τα σπίτια και τις επιχειρήσεις (FTTH) στόχος παραμένει η κάλυψη των 2/3 των γραμμών της χώρας έως το 2027. Ο ΟΤΕ υλοποιεί επενδυτικό σχέδιο της τάξεως των 3 δισ. και πλέον θα δοθεί έμφαση στη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους της πελατειακής βάσης στα δίκτυα FTTH.
Στην κινητή τηλεφωνία και ειδικότερα στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος 3,5GHz και η αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών.
Στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η αύξηση της διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούνται οι πρόσφατες συμφωνίες του ΟΤΕ με Nova και Netflix. Σημειώνεται ότι η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα (αρχές του 2024, 29%) είναι από τις χαμηλότερες μεταξύ των χωρών – μελών της ΕΕ. Μια από τις βασικές αιτίες θεωρείται η πειρατεία.
Στον τομέα των εταιρικών πελατών, ο ΟΤΕ θα εστιάσει στη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας στα έργα Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) τόσο στον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως έδειξε και η πρόσφατη έρευνα που παρουσίασε η Cosmote με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο (ELTRUN).
Προτεραιότητα αποτελεί επίσης η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (Cosmote insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.
Το όραμα και η στρατηγική
Μιλώντας επίσης για το όραμα και τη στρατηγική του για τον ΟΤΕ του 2030, ο Κ. Νεμπής σημείωσε ότι εστιάζει στην επιτάχυνση της αναπτυξιακής πορείας και του μετασχηματισμού του Ομίλου και βασίζεται σε τρεις βασικές δεσμεύσεις: να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελάτη μέσα από κορυφαία ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, να παραμείνει σε θέση οδηγού στα δίκτυα νέας γενιάς και να διαμορφώσει ένα ακόμη πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες, πάντα με την υποστήριξη των ανθρώπων του.
Τις δεσμεύσεις αυτές πλαισιώνουν οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, η αξιοποίηση της δύναμης ενός παγκόσμιου Ομίλου όπως η Telekom (μητρική του ΟΤΕ) και η αύξηση αξίας για τους μετόχους.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «το νέο όραμα του Ομίλου είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη στο ευρύ του αποτύπωμα, να οδηγήσει και την Ελλάδα προς στις κορυφαίες θέσεις ψηφιακοποιησης στην Ευρώπη».
Τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων και εξυπηρέτησης
Αναγνωρίζοντας τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη στον μετασχηματισμό της εταιρίας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ανέφερε ως επόμενο βήμα την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών για πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών και την επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου, αξιοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, τεχνολογίες cloud και αυτοματισμούς.
Σύμφωνα με τον Κ. Νεμπή, «η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, αναγνωρίζοντας πως υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης», ενώ σημείωσε ότι «κοινός παρονομαστής σε όλη αυτή την πορεία είναι οι άνθρωποι της εταιρίας και γι’ αυτό ο Όμιλος ΟΤΕ θέλει να ισχυροποιήσει τη θέση του ως ένας από τους ελκυστικότερους εργοδότες στη χώρα».
Κλείνοντας, ο επικεφαλής του Ομίλου εξέφρασε την πεποίθηση ότι «οι υψηλοί στόχοι θα αποτελέσουν πρόκληση και έμπνευση για τους ανθρώπους της εταιρίας», υπογραμμίζοντας ότι «με οδηγό το όραμά μας, τις αξίες μας και όλα όσα έχουμε πετύχει όλα αυτά τα χρόνια, θέλω να χτίσουμε μαζί τον ΟΤΕ του 2030».