Δέσμευση θέσης στάθμευσης
Για τη δέσμευση θέσης στάθμευσης εντός της Ζώνης Α’, με απόφαση Δ.Σ., για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επαγγελματικών αναγκών (π.χ. ξενοδοχείων, τραπεζών, ταχυδρομείων, courier, delivery, συνεργείων αυτοκινήτων κ.λπ.), θα καταβάλλεται τέλος της τάξης των 1.000 ευρώ ανά θέση ανά μήνα.
Για τη δέσμευση θέσης στάθμευσης εντός της Ζώνης Α’ με απόφαση Δ.Σ., για εξυπηρέτηση μουσείων, πινακοθηκών, πολιτιστικών και άλλων συναφών κτηρίων, θα καταβάλλεται τέλος της τάξης των 500 ευρώ ανά θέση ανά μήνα.
Δέσμευση ειδικής θέσης
Οι ειδικές θέσεις θα παραχωρηθούν ατελώς από το Δ.Σ. του Δήμου για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών και θα σημαίνονται με ειδική σήμανση. Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικές θέσεις που προβλέπονται είναι οι εξής:
● Θέσεις στάθμευσης για οχήματα Δημοσίων Υπηρεσιών και Οργανισμών.
● Θέσεις στάθμευσης για οχήματα κοινωφελών ιδρυμάτων (ΙΚΑ, κλινικές κ.λπ.).
● Θέσεις στάθμευσης των ταξί και ράδιο-ταξί.
● Θέσεις στάθμευσης/αφετηρίες αστικών λεωφορείων.
Οι ειδικές αυτές θέσεις θα παραχωρηθούν ατελώς κατόπιν αιτήσεως στο Δ.Σ. του Δήμου.
Έκδοση καρτών
Θα εκδοθούν κάρτες αξίας:
● 1 ευρώ
● 2 ευρώ
● 3 ευρώ
● 10 ευρώ
Διάθεση καρτών
Η διάθεση των καρτών θα γίνεται στα περίπτερα, καταστήματα πώλησης ψιλικών ειδών, άλλων καταστημάτων που έχουν τη δυνατότητα πώλησης καρτών, καθώς και εξουσιοδοτημένων Οργάνων του Δήμου.
Η οικονομική καταβολή του Δήμου για τη διάθεση των καρτών από τα ανωτέρω καταστήματα ορίζεται στο 7% επί της ονομαστικής αξίας των καρτών στάθμευσης.
Οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση δρόμων
Στις θέσεις όλων των περιοχών και ζωνών στάθμευσης, οι οποίες θα είναι και αριθμημένες, θα εγκατασταθεί ανάλογη οριζόντια (κρυοπλαστική διαγράμμιση δύο συστατικών μακράς διαρκείας, τουλάχιστον 6 ετών) και κατακόρυφη (πινακίδες ΚΟΚ Ρ69 & Ρ 70 και πληροφοριακές με θέση διαφήμισης) σήμανση, που θα ενημερώνει τους οδηγούς για τη νομιμότητα ή όχι της στάθμευσης, τη λειτουργία ή όχι ΣΕΣ, το ωράριο, καθώς και οδηγίες χρήσης του ΣΕΣ.
Ύψος προστίμου
Σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 11 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το ύψος του προστίμου στην περιοχή εφαρμογής του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης (Ζώνη Α’) ορίζεται σε 20 ευρώ.
Σύμφωνα με το άρθρο 34 παράγραφος 14 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αν η στάθμευση, χωρίς την καταβολή του καθορισμένου τέλους στάθμευσης, συνεχίζεται και πέραν των τριών ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο.
Έλεγχος Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης
Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 23/7-2-2002 (περί Δημοτικής Αστυνομίας), ο έλεγχος της νομιμότητας των οδηγών που θα σταθμεύουν στο ΣΕΣ, αλλά και η έκδοση προστίμων-κλήσεων θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από δημοτικούς αστυνομικούς (υπαλλήλους) τάξεων ΠΕ-23, ΤΕ-23 και ΔΕ-23, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν να ελέγχουν το ΣΕΣ, αλλά και άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ.
«Ένα βήμα πιο κοντά»
Ένα βήμα πιο κοντά στην εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης βρίσκεται ο Δήμος Κηφισιάς, μετά και την ομόφωνη απόφαση σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο της «Κανονιστικής Απόφασης για την εφαρμογή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης».
Η σχετική εισήγηση καταρτίστηκε από την «Επιτροπή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης», για συνολικά 333 θέσεις πάρκινγκ σε κεντρικές οδούς (βλ. αναλυτική εισήγηση παραπάνω).
Επειδή το θέμα εισήχθη για συζήτηση εκτάκτως και προ ημερησίας διατάξεως, διατυπώθηκαν επιφυλάξεις από την πλευρά της μειοψηφίας και ειδικά από τον επικεφαλής της παράταξης «Όμορφη Κηφισιά» Παναγιώτη Μπόζο, ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά: «Φέρνετε το θέμα ως έκτακτο, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουμε ενημερωθεί για το περιεχόμενο της Κανονιστικής Απόφασης. Πώς περιμένετε να το ψηφίσουμε;».
Απαντώντας, ο δήμαρχος Νίκος Χιωτάκης υπενθύμισε στο Σώμα ότι «το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης έχει ήδη ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο», εξηγώντας ότι ουσιαστικά πρόκειται για την εντολή προς τις υπηρεσίες του Δήμου για την έναρξη των διαδικασιών προμηθειών και των εργασιών γράμμισης στις οδούς που περιλαμβάνονται στην περιοχή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, καθώς και στον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής που θα πρέπει να ακολουθήσει ο Δήμος.
Η απάντηση του δημάρχου φάνηκε να πείθει τον κ. Μπόζο, ο οποίος επανέλαβε ότι είναι σύμφωνος με το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, ωστόσο τόνισε ότι θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα του ελέγχου τήρησης του κανονισμού, θέτοντας επί τάπητος την παράμετρο της δημοτικής αστυνομίας και του αριθμού του προσωπικού που είναι απαραίτητος για αυτό τον σκοπό.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος απάντησε ότι «οι δημοτικοί αστυνομικοί θα είναι αυτοί που θα επιβλέπουν την τήρηση της ελεγχόμενης στάθμευσης, υπογραμμίζοντας, παράλληλα ότι «το προσωπικό θα είναι επαρκές, αλλά και ότι θα εκπαιδευτεί κατάλληλα προκειμένου να αντεπεξέλθει στα καθήκοντά του».