Σεισμικές» είναι επιπτώσεις του κορωνοϊού και στον χώρο του κινηματογραφικού θεάματος και ειδικά στο επίκεντρό του, το Χόλιγουντ, καθώς οι αναβολές και οι ακυρώσεις προβολών ταινιών είναι καταιγιστικές. Την ίδια στιγμή, η κατακόρυφη πτώση των εισπράξεων από τις προβολές στην Κίνα είναι ιλιγγιώδεις: Την περασμένη χρονιά, από τις 24 Ιανουαρίου ως τις 23 Φεβρουαρίου, (εορταστική περιόδος της κινεζικής πρωτοχρονιάς), καταγράφηκε ρεκόρ εισπράξεων στους κινηματογράφους της χώρας, που άγγιξε τα 1,76 δισ. δολάρια. Φέτος, στο ίδιο χρονικό διάστημα, η αντίστοιχη είσπραξη δεν ξεπέρασε τα 4,5 εκατ. δολάρια, ενώ το ξέσπασμα του κορωνοϊού έφερε το κλείσιμο 70.000 αιθουσών, προκαλώντας σεισμικές αναταράξεις στην αμερικανική βιομηχανία θεάματος.
Εντός των ΗΠΑ – και πριν το οριστικό κλείσιμο όλων των αιθουσών – κατά το τελευταίο τριήμερο (Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή) λειτουργίας των σινεμά, το αμερικανικό Box Office μέτρησε εισπράξεις περίπου 55 εκατ. δολάρια, το οποίο συνιστά αρνητικό ρεκόρ εικοσαετίας, με τη μοναδική χειρότερη επίδοση να έχει σημειωθεί τον Σεπτέμβριο του 2000. Ακόμα και τα τριήμερα μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, είχαν κυμανθεί αρκετά ψηλότερα σε εισπράξεις (66,7 εκατ. δολάρια). Οι συνεχείς αναβολές δεν άφησαν ανεπηρέαστες και τις τηλεοπτικές πλατφόρμες και τα τηλεοπτικά στούντιο, με τις αναβολές και ακυρώσεις σειρών να είναι καταιγιστικές.
Όλα αυτά συνεπάγονται, ενδεχομένως, μετατροπές στις σχέσεις εργασίας ή και απολύσεις προσωπικού, την ώρα που εξετάζονται ήδη νέα μοντέλα διανομής ταινιών, όπου κάθε ταινία θα είναι διαθέσιμη για streaming εντός 48 ωρών, παράλληλα με την κινηματογραφική της προβολή, όπου υπάρχουν ανοιχτές αίθουσες. Απαντώντας στο ερώτημα αν η πανδημία αφήσει πίσω της φόβο στους θεατές για τις μαζικές συναθροίσεις με επιπλέον επιπτώσεις για το σύνολο της κινηματογραφικής βιομηχανίας παγκοσμίως, ο αναλυτής της εταιρείας στατιστικών αναλύσεων θεαμάτων Comscore Πολ Ντεργκάραμπεντιάν δήλωσε ότι «η συνήθεια να πηγαίνει ο κόσμος σινεμά, θα επιστρέψει». Ίδωμεν…