Τις προτάσεις του ως προς την καλύτερη εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ισχύουν από τον Νοέμβριο του 2019 στην περιοχή Πολυδρόσου, Παραδείσου και Νέου Αμαρουσίου με άξονα την οδό Φραγκοκλησιάς, κατέθεσε στην Τεχνική Υπηρεσία ο Σύλλογος Πολυδρόσου.
Σε συνέχεια συνάντησης με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Στέφανο Τσιπουράκη στις 13 Νοεμβρίου 2020, όπου και έλαβε σειρά δεσμεύσεων επαναξιολόγησης της κατάστασης, λόγω ελλιπούς εικόνας εξαιτίας του πρώτου lockdown και εν συνεχεία του καλοκαιριού, αλλά και σεβασμού στην προστασία των περιοχών αμιγούς κατοικίας, ο σύλλογος, με ανακοίνωσή του, αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Είναι γνωστά τα κυκλοφοριακά ζητήματα που δημιουργήθηκαν από τη διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς τον Οκτώβριο 2014 προς τη Λεωφόρο Πεντέλης και αργότερα με την κατασκευή του έργου της βιοκλιματικής αναβάθμισης.
Γνωστές επίσης οι ενέργειες και η συνεργασία τεσσάρων συλλόγων της περιοχής (Νέου Αμαρουσίου, Παραδείσου, Πολυδρόσου και Προστασίας ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου) που συμμετείχαν σε όλες τις διαδικασίες εκπόνησης των σημερινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων οι οποίες είναι ομόφωνα ψηφισμένες από την Επιτροπή Διαβούλευσης, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και 2 φορές ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου.
Τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που επί περίπου 1,5 χρόνο δεν είχαν υλοποιηθεί (Ιούνιος 2018 έως Αύγουστο 2019), τις εφάρμοσε τον περσινό Νοέμβριο 2019 ο νυν Δήμαρχος Αμαρουσίου κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου στο πρώτο δίμηνο της θητείας του.
Η ΤΥ πριν από λίγες ήμερες μας κοινοποίησε στον Σύλλογο την έγγραφη απάντησή της προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, αναφορικά με την καταγγελία του Συλλόγου τον Σεπτέμβριο 2019 στο Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Στο έγγραφο η ΤΥ αναφέρει ότι είναι σε διαδικασία αξιολόγησης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που εφαρμόστηκαν πριν από ένα χρόνο, αυτή την περίοδο μετά την παρέλευση των καλοκαιρινών μηνών και τη λήξη των περιοριστικών μέτρων λόγω Covid-19 του τριμήνου Μαρτίου – Μαΐου 2020.
Αμέσως μετά η ΤΥ απέστειλε έγγραφο, με προθεσμία απάντησης εντός 10ημέρου (!), στους 3 εκ των 4 συλλογών (εξαιρέθηκε ο σύλλογος Προστασίας Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου) που συμμετείχαν επί μια
5ετια στις εργασίες των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων έως ότου εφαρμόστηκαν τον Νοέμβριο 2019.
Ο Σύλλογος μας, εκπροσωπούμενος από τον Πρόεδρο Π. Πάντο και την Αντιπρόεδρο Κ. Ρωμαίδου του ΔΣ, στο πλαίσιο αυτό συνάντησε την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020 για περισσότερες διευκρινίσεις τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Σ. Τσιπουράκη και την Προϊσταμένη του Τμήματος Κυκλοφορίας και Συγκοινωνίας της ΤΥ κ. Χ. Ζαβολέα.
Ο αντιδήμαρχος κ. Σ. Τσιπουράκης (και αντ’ αυτού του Δημάρχου) στη συνάντηση δήλωσε τα παρακάτω:
1. Η δημοτική αρχή δεσμεύεται για την προστασία της αμιγούς κατοικίας από την υποβάθμιση εξαιτίας της υπερτοπικής κυκλοφορίας.
2. Η αξιολόγηση την παρούσα χρονική περίοδο είναι μη αντιπροσωπευτική των κυκλοφοριακών φόρτων, λόγω των νέων μέτρων για τον Covid-19, κατά συνέπεια η διαδικασία αναβάλλεται.
3. Θα πραγματοποιηθεί έλεγχος της εφαρμογής σε συνάρτηση με το ΦΕΚ και η καταγραφή των ελλείψεων αυτών πού δεν υλοποιήθηκαν ( πχ οριζόντια & κατακόρυφη σήμανση κλπ), πριν από την αξιολόγηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από τον νέο μελετητή που έχει αναθέσει ο Δήμος το έργο.
4. Σε σύσκεψη ή τηλεδιάσκεψη το επόμενο χρονικό διάστημα με την παρουσία του θα συζητηθεί το ζήτημα από τους εμπλεκομένους 4 συλλόγους, την ΤΥ και τον νέο μελετητή.
Σε συνέχεια της συνάντησης, ο Σύλλογος κατέθεσε ηλεκτρονικά εξαιτίας της μη λειτουργίας του φυσικού πρωτοκόλλου του Δήμου λόγω των περιοριστικών μέτρων, τις παρακάτω αναλυτικές προτάσεις:
(…) 1. Χαρακτηρισμός ΟΛΗΣ της περιοχής παρέμβασης του έργου της “ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΓΕΙΤΟΝΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΜΕΣΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΠΕΖΩΝ – ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ» ως περιοχή ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (περιοχή κυρίως δια των οδών Φραγκοκκλησιάς & Παραδείσου ) και σήμανσής της ως τέτοια. Τον χαρακτηρισμό αυτό τον επιβάλλει η φύση και η προστασία του υφιστάμενου έργου και με αυτόν θα εφαρμόζονται κανόνες ήπιας συν -λειτουργίας με το αυτοκίνητο των πεζών , ποδηλατιστών και οδηγών.
2. Επανέλεγχος και τοποθέτηση νέας σήμανσης (κυρίως STOP) όπου δεν υπάρχει στις αδιάνοιχτες οδούς ( π.χ. Δελφών ) που συμβάλουν με την Αμαρουσίου – Xαλανδρίου στις περιοχές Παραδείσου, Πολυδρόσου).
3. Εφαρμογή της σήμανσης της μελέτης του έργου της “ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΓΕΙΤΟΝΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΜΕΣΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΠΕΖΩΝ – ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ» (περιλαμβάνεται στην κυκλοφοριακή θεώρηση του έργου του μελετητή του Δήμου Αμαρουσίου ) και συμπλήρωση -/ βελτίωση της όπου χρειάζεται
από τις υπηρεσίες του Δήμου. Το επιτάσσει η ισχύουσα απόφαση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων { ….Η τοποθέτηση άλλων, πλην ρυθμιστικών, πινακίδων, (πληροφοριακών, αναγγελίας κινδύνου ή πινακίδων που διευκολύνουν και βελτιώνουν την ρύθμιση ή την ασφάλεια της κυκλοφορίας), μπορεί να γίνει με ευθύνη του Δήμου )} ΦΕΚ 2335 Β / 2018 .
Υπενθυμίζεται ότι δεν έχει υλοποιηθεί ούτε η προταθείσα σήμανση που περιλαμβάνεται στην Επικαιροποίηση των Κυκλοφοριακών Μελετών των περιοχών Πολυδρόσου-Ν.Αμαρουσίου από την οποία προέκυψαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του ΦΕΚ 2335 Β/2018 .
4. Τοποθέτηση σήμανσης διάβασης πεζών σε όλες τις κάθετες οδούς της οδού Κηφισίας από τον κόμβο Κηφισίας και έως την υπόγεια διάβαση πεζών του Golden hall στην άνοδο και στην κάθοδο της Κηφισίας.
5. Τοποθέτηση σήμανσης στο χωρίς ορατότητα τμήμα του παραπλεύρου της Κηφισίας στο ρεύμα ανόδου στη διασταύρωση με την oδό Σταυρουλάκη (Ίδρυμα Χατζηκώνστα / ξενοδοχείο Civitel), όπου οι πεζοί βγαίνουν απροστάτευτοι από την υπόγεια διάβαση (το σημείο είναι blac spot = σημείο που έχει δώσει ατυχήματα) .
6. Διασύνδεση της Δημοτικής συγκοινωνίας των περιοχών Παραδείσου, Πολυδρόσου και Ν. Αμαρουσίου με τους σταθμούς του μετρό Νερατζιώτισσας και ΟΑΚΑ. Προτείνεται η διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες πολυώροφων κτιρίων όπου στεγάζονται επιχειρήσεις για ανάληψη δράσεων μαζικής μετακίνησης προσωπικού με έκπτωση -απαλλαγή δημοτικών τελών επιχειρήσεων στο πλαίσιο της κοινωνικής/εταιρικής ευθύνης που λέγεται ότι αναλαμβάνουν.
7. Μετεγκατάσταση των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής (Κηφισίας και Γκύζη) σε άλλο χώρο αφού η κυκλοφοριακή όχληση των κατοίκων, λοιπών επιχειρήσεων περιοχής δεν είναι διαχειρήσιμη. Εξ άλλου η εγκατάσταση των υπηρεσιών έγινε χωρίς καμιά πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης ως όφειλε για δημόσια υπηρεσία που προκαλεί πολλές μετακινήσεις (διπλώματα οδήγησης ανατολικής Αττικής).
Λεπτομερέστερες προτάσεις και βελτιώσεις υφισταμένων ρυθμίσεων θα κατατεθούν ειδικότερα όταν ζητηθεί.
Τέλος, θα θέλαμε να προτείνουμε στο πλαίσιο της Μελέτης αξιολόγησης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ανέθεσε πρόσφατα ο Δήμος, να ελεγχθεί η εφαρμογή των προαναφερθέντων κυκλοφοριακών μελετών και να αιτιολογηθεί η απόκλιση από αυτές. Επίσης αν ο Δήμος δεν μπορεί να εφαρμόσει την οφειλόμενη σήμανση θα πρέπει να αναθέσει κατά προτεραιότητα σε μελετητή την σύνταξη μελετών σήμανσης που θα εφαρμόσει άμεσα.
Επίσης θα θέλαμε να μας κοινοποιηθεί η απόφαση ανάθεσης του έργου της αξιολόγησης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στον μελετητή και η σχετική σύμβαση έργου (περιγραφή, παραδοτέα κ.λπ.)».