Πεδίο αντιπαράθεσης εξακολουθεί να είναι η κατασκευή υπόγειου πάρκινκ στην πλατεία Ευτέρπης, αυτή τη φορά μεταξύ διοίκησης και Μαίρης Διακολιού.
Η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος διατύπωσε την πολιτική της θέση, υπό τη μορφή ερώτησης προς το Δημοτικό Συμβούλιο, εναντίον της κατασκευής του υπόγειου χώρου στάθμευσης, προκαλώντας την άμεση απάντηση της διοίκηση Πατούλη.
Ακολουθούν οι τοποθετήσεις των δύο πλευρών.
Η ερώτηση – πολιτική θέση Διακολιού
«Ήδη έχουν τοποθετηθεί στην Πλ. Ευτέρπης, οι περιφράξεις για τη έναρξη κατασκευής υπογείου πάρκινγκ. Το εν λόγω «πολυδιαφημισμένο» από τη δημοτική αρχή έργο, είναι αντίθετο προς κάθε ορθολογική αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης, αφού τοποθετείται στην καρδιά της πόλης.
Οι επιστημονικές απόψεις των τελευταίων ετών, συμφωνούν ότι το κέντρο της πόλης δεν μπορεί να υποτάσσεται στους οδηγούς του, αλλά να λαμβάνει υπόψη και τους πεζούς, ως σημαντικούς παράγοντες στη χρήση του, αλλά και τις ανάγκες των κατοίκων και των ειδικών κοινωνικών ομάδων, έτσι ώστε το κέντρο να αποτελεί πράγματι το ζωτικό κύτταρο της πόλης.
Όμως, στην προκειμένη (και σε κάθε άλλη αντίστοιχη) περίπτωση, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα υπάρξει επιβράδυνση της κυκλοφορίας και ταλαιπωρία όλων μας (που ήδη τη βιώνουμε), αύξηση της ρύπανσης και του θορύβου. Αυτές οι θυσίες που απαιτούνται από τους κατοίκους και τους πεζούς του κέντρου της πόλης μας, δυστυχώς, πάλι με επιστημονικά δεδομένα, δεν θα έχουν το αποτέλεσμα που ευαγγελίζεται η διοίκηση του Δήμου. Κι αυτό, γιατί η δημιουργία δομών εξυπηρέτησης του αυτοκινήτου και μάλιστα στην καρδιά της πόλης, στην πράξη την απονεκρώνει, καθώς οδηγεί στην αύξηση της χρήσης του αυτοκινήτου –λόγω της διευκόλυνσης- και σε περιορισμό του χώρου για άλλες δραστηριότητες, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν και πάλι τα ίδια επίπεδα συμφόρησης, και άρα νέες πιέσεις για επιπλέον χώρους στάθμευσης σε πλατείες.
Η λύση, έγκειται στη δημιουργία πάρκινγκ, αλλά σε όσο το δυνατόν περιφερειακή θέση σε σχέση με το κέντρο, σε συνδυασμό με την έμφαση στην αναβάθμιση της απαξιωμένης δημοτικής συγκοινωνίας (λόγω μείωσης δρομολογίων, απαρχαιωμένου στόλου κλπ). Με τον τρόπο αυτό, ωφελείται η πόλη και οι επαγγελματίες της, αφού ακόμα και οι χρήστες του πάρκινγκ που απλώς επιθυμούν να μετεπιβιβαστούν σε άλλο ΜΜΜ (πχ ΗΣΑΠ) θα περπατήσουν στο κέντρο της και θα δουν τα καταστήματά της.
Η επιλογή δημιουργίας πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, είναι μία επιλογή που θα αποτελέσει την χαριστική βολή στον μικρομεσαίο επαγγελματία – έμπορο- ιδιοκτήτη ακινήτου που θα καταστραφεί περαιτέρω διότι: Α) Επί δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση) που θα διαρκέσει η κατασκευή του έργου οι έμποροι –επαγγελματίες θα χάσουν την πελατεία τους. Ήδη πολλοί καταστηματάρχες πληροφορούμαι ότι αναζητούν μετεγκατάσταση. Β) Οι ιδιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν την πλήρη απαξίωση των ακινήτων τους, που επί δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση) ή δεν θα μπορούν να τα μισθώσουν ή δεν θα μπορούν να εισπράξουν τα μισθώματα που δικαιούνται. Γ) Οι κάτοικοι θα υποστούν την υποβάθμιση της καθημερινότητάς τους για δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση).
Τέλος, πρόκειται για ένα έργο που επηρεάζει τον σχεδιασμό της πόλης για την επόμενη τριακονταετία, αφού τέτοια έργα είναι δύσκολο να ξανασχεδιαστούν και υλοποιηθούν, ενώ θα επηρεαστεί η θέση του σταθμού μετρό και θα αναιρεθεί η δυνατότητα υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ που θα αποτελούσε πραγματικό όφελος για την ένωση του οικιστικού ιστού της πόλης και το οποίο είναι διαχρονικό αίτημα όλων των δημοτών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ:
1) Πράγματι δεν έχουν ληφθεί οι απαραίτητες άδειες για το έργο, όπως καταγγέλλει η Περιφέρεια;
2) Με ποιο τρόπο η διοίκηση θα αποζημιώσει τους εμπόρους – επαγγελματίες – ιδιοκτήτες ακινήτων για τις ζημίες που θα υποστούν κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου, ιδίως σε περίπτωση τυχόν καθυστερήσεων;
3) Ποιες έμπρακτες διαβεβαιώσεις υπάρχουν ότι το έργο αφ’ ενός θα ολοκληρωθεί απρόσκοπτα και αφ’ ετέρου θα είναι λειτουργικό;»
«Προεκλογική δέσμευση που γίνεται πράξη»
Στην απάντησή της, η διοίκηση του Γιώργου Πατούλη αναφέρει τα εξής:
«Η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης, στο Κέντρο του Αμαρουσίου, αποτελούσε βασική προεκλογική δέσμευση της Διοίκησης Πατούλη, στις εκλογές του 2014. Η δέσμευση αυτή τώρα γίνεται πράξη, γεγονός που αναδεικνύει τη συνέπεια λόγων και πράξεων της σημερινής Δημοτικής Αρχής.
Ποιοι αμφισβητούν το έργο και τη χρησιμότητά του
Ασφαλώς στο έργο αυτό υπάρχουν και κάποιοι, όχι πολλοί, που διαφωνούν. Συμπτωματικά, είναι τα ίδια πρόσωπα που διαφωνούν όλα αυτά τα χρόνια με κάθε έργο που προωθούσε η Διοίκηση Πατούλη. Είναι τα ίδια πρόσωπα που διαφωνούσαν με την τοποθέτηση των δύο πεζογεφυρών στην Κηφισίας, με τη Βιοκλιματική Ανάπλαση του Κέντρου, με τις αναπλάσεις των πλατειών του Κέντρου ( πλ. Ηρώων και Κασταλίας) , κλπ. Ανάμεσα στα πρόσωπα αυτά συμπεριλαμβάνεται και η κα Διακολιού, η δημοτική σύμβουλος της παράταξης Τζανίκου που στήριξε πολιτικά την πιο σπάταλη και καταστροφική παρέμβαση που έγινε ποτέ στο Κέντρο του Αμαρουσίου, τους γνωστούς σε όλους μας κυβόλιθους. Η κα Διακολιού προφανώς πιστεύει ότι ο χρόνος λειτουργεί ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ για αυτήν και τις πολιτικές της επιλογές και αφού παραβλέπει τις δικές της ευθύνες, αμφισβητεί τη χρησιμότητα και θέτει ερωτήματα για ένα έργο χρήσιμο για την πόλη και ιδιαίτερα την τοπική της αγορά.
Διαστρεβλώνει συνειδητά την αλήθεια
Η κα Διακολιού συνειδητά διαστρεβλώνει τα πραγματικά δεδομένα που αφορούν τα χαρακτηριστικά του έργου αφού:
- Ισχυρίζεται ψευδώς ότι » η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης, είναι έργο αντίθετο προς κάθε ορθολογική αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης, αφού τοποθετείται στην καρδιά της πόλης» . Η αλήθεια είναι ότι καμία προηγμένη εμπορική αγορά του κόσμου δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς επαρκείς χώρους στάθμευσης. Αυτό είναι σήμερα το συγκριτικό πλεονέκτημα των μεγάλων εμπορικών κέντρων σε σχέση με την τοπική μας αγορά.
- Ισχυρίζεται ψευδώς ότι «οι επιστημονικές απόψεις των τελευταίων ετών, συμφωνούν ότι το κέντρο της πόλης δεν μπορεί να υποτάσσεται στους οδηγούς του«. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν σήμερα πουθενά εμπορικές αγορές που να μην λαμβάνουν υπόψη τους την ανάγκη να διευκολύνεται η στάση ή η στάθμευση των οχημάτων, προκειμένου να μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν με σχετική άνεση τις αγορές τους.
- Ισχυρίζεται ψευδώς ότι η κατασκευή πάρκινγκ στο Κέντρο, θα απονεκρώσει την αγορά της πόλης. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει σήμερα πουθενά ζωντανή εμπορική αγορά, αν δεν υπάρχουν σε αυτήν επαρκείς χώροι στάθμευσης.
- Μιλά για την ανάγκη δημιουργίας πάρκινγκ σε περιφερειακή θέση κι όχι στο Κέντρο της πόλης. Την καλούμε να μας υποδείξει τους χώρους αυτούς, περιφερειακά του Κέντρου, που να είναι ιδιοκτησίας του Δήμου και να μπορούν να γίνουν χώροι στάθμευσης. Δεν θέλουμε ευχολόγια, αλλά ρεαλιστικές κι εφαρμόσιμες προτάσεις.
- Προσπαθεί να δημιουργήσει σύγχυση σε εμπορικό κόσμο κι ιδιοκτήτες, μιλώντας ψευδώς για απαξίωση της εμπορικής αγοράς και της αξίας των ακινήτων, λόγω της διάρκειας κατασκευής του έργου. Η αλήθεια όμως είναι ότι σε καμία αγορά του κόσμου η δημιουργία χώρων στάθμευσης δεν οδήγησε σε απαξίωση της, αντίθετα αυξησε τις αξίες των ακινήτων κι ενίσχυσε την εμπορική κίνηση μακροπρόθεσμα.
- Γνωρίζουμε ότι κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα υπάρξει ταλαιπωρία για τους κατοίκους του Κέντρου και τους επισκέπτες της τοπικής αγοράς. Αυτό συμβαίνει πάντοτε όταν εκτελούνται σε μια περιοχή μεγάλα έργα. Σε κάθε όμως περίπτωση η ταλαιπωρία είναι προσωρινή, σε αντίθεση με το όφελος που είναι μόνιμο.
- Ισχυρίζεται ψευδώς ότι η κατασκευή πάρκινγκ θα επηρεάσει τη θέση του σταθμού Μετρό που θα κατασκευαστεί στο Κέντρο του Αμαρουσίου , όταν υλοποιηθεί η επέκταση της Γραμμής 4. Αυτό το ενδεχόμενο έχει αποκλειστεί κατηγορηματικά από τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό. Ενώ η επίκληση της υπογειοποίησης των γραμμών μάλλον σε όνειρο θερινής νυκτός παραπέμπει, παρά σε ρεαλιστικό έργο.
- Προσφεύγει στο φθηνό λαϊκισμό όταν θέτει ερωτήματα περί δήθεν αποζημίωσης των εμπόρων και ιδιοκτητών από τυχόν ζημιές που θα υποστούν την περίοδο κατασκευή του έργου, όταν γνωρίζει ότι δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη στο Νόμο. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για έργο που έχει χαρακτηρισθεί δημοσίου συμφέροντος.
- Αντί να ζητά διαβεβαιώσεις από τη Διοίκηση ότι το έργο θα ολοκληρωθεί απρόσκοπτα κι έγκαιρα, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, ας μας διαβεβαιώσει ή ίδια ότι δεν πρόκειται κανένας από την αντιπολίτευση να θέσει με προσφυγές και κάθε άλλα ένδικα μέσα σε κίνδυνο την έγκαιρη εκτέλεση του έργου. Γιατι αυτό έκαναν σε άλλα έργα.
Τέλος, όσον αφορά τις άδειες του έργου, αυτές έχουν εκδοθεί. Οι καταγγελίες της Περιφέρειας δια των αρμόδιων υπηρεσιών της, αποδείχθηκαν αστήρικτες κι αβάσιμες . Ενώ παράλληλα ανέδειξαν την άγνοια, την ανεπάρκεια και την προχειρότητα με την οποία το πολιτικό προσωπικό της Περιφέρειας διαχειρίζεται τόσο σημαντικά ζητήματα».