Η διαφορά στην φετινή συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου για Προϋπολογισμό και Τεχνικό Πρόγραμμα σε σχέση με πέρυσι, ήταν η ένσταση επί της ψηφοφορίας από τη μείζονα μειοψηφία.
Το γεγονός ότι κατά την καταμέτρηση των ψήφων για την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος στη συνεδρίαση της Τρίτης 21 Νοεμβρίου, οι θετικές ήταν 21 επί 41 δημοτικών συμβούλων, οδήγησε τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Λευτέρη Μαγιάκη να επισημάνει ότι δεν εξασφαλίζεται η απαιτούμενη απόλυτη πλειοψηφία (50% συν 1, δηλαδή 22 ψήφοι), θεωρώντας ότι το θέμα «δεν περνάει». Ο πρόεδρος του Σώματος Παναγιώτης Βραχνός ζήτησε την γνώμη της νομικής υπηρεσίας του Δήμου, η οποία διαβεβαίωσε ότι δεν απαιτείται απόλυτη πλειοψηφία. Σε αυτό συνηγόρησε και ο πρώην πρόεδρος του Σώματος και νυν αντιδήμαρχος Νώντας Γαρδέλης, ο οποίος επικαλέστηκε τις ψηφοφορίες των περασμένων ετών, οι οποίες εγκρίθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση δίχως να απαιτείται απόλυτη πλειοψηφία, με τον Λ. Μαγιάκη να εκτιμά ότι «η απόφαση θα ακυρωθεί».
Όπως συμβαίνει τα τελευταία, μνημονιακά» χρόνια, η πάλαι ποτέ κορυφαία για τον Δήμο πολιτική συζήτηση, για τον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα, εξελίχθηκε σε μια τυπική και κουραστική διαδικασία επαναλαμβανόμενων τοποθετήσεων. Από τη μια η διοίκηση να στέκεται στο στενό οικονομικό περιβάλλον, στο οποίο καλείται να κινηθεί με τις περικοπές κρατικών πόρων, εν μέσω γραφειοκρατίας και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων στον Δήμο δίχως αντίστοιχη χρηματοδότηση, δίχως να λείψουν οι εκ νέου αιχμές προς την Περιφέρεια, στο συγκρουσιακό πνεύμα των τελευταίων ημερών. Από την άλλη, η μειοψηφία, να καταλογίζει χαμηλότατη υλοποίηση του περσινού Τεχνικού Προγράμματος και να εκτιμά ότι έτσι θα κινηθεί και το αντίστοιχο για το 2018, ενώ δεν έλλειψαν και τα πυρά τόσο προς την στάση του κεντρικού κράτους, όσο και στην ανεπαρκή διεκδίκηση πόρων από την δημοτική Αρχή.
Ενδεικτικό της υποτονικής συζήτησης, η οποία, μαζί με το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης, ολοκληρώθηκε αρκετά μετά τα μεσάνυχτα, είναι το γεγονός ότι ο Προϋπολογισμός του 2018 υπερψηφίστηκε από μόλις 17 δημοτικούς συμβούλους της διοίκησης (και 1 της μειοψηφίας), έναντι 9 «κατά» από την υπόλοιπη μειοψηφία, ενώ 9 μέλη της διοίκησης απουσίαζαν. Μάλιστα, η μείζων μειοψηφία ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία βλέποντας τα άδεια έδρανα, ωστόσο όσοι εκείνοι τη στιγμή βρίσκονταν εκτός αιθούσης προσήλθαν για να ψηφίσουν.
Παρακάτω παρατίθενται οι επίσημες τοποθετήσεις της διοίκησης του Δήμου και της μείζονος μειοψηφίας για τον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα.
ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
«Υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, με χαμηλό κόστοςκαι επίκεντρο τον άνθρωπο»
«Για μια ακόμη φορά όλη η προσπάθεια νοικοκυρέματος και εξυγίανσης έγινε χωρίς να καταργηθεί ούτε μία δημοτική υπηρεσία, χωρίς να κλείσει ούτε μια κοινωνική δομή. Χωρίς να αυξηθούν ούτε ένα ευρώ τα ανταποδοτικά τέλη.
Έγινε ένα μεγάλο έργο το οποίο ωφελεί την πόλη και τους πολίτες. Η επιτυχία μας αντανακλάται στα πρόσωπα των συμπολιτών μας που ωφελούνται από τις υπηρεσίες μας. Πίσω από τα θετικά νούμερα των οικονομικών μας απολογισμών και προϋπολογισμών κρύβονται οι πραγματικά ωφελούμενοι της οικονομικής μας πολιτικής. Είναι οι συμπολίτες μας. Είναι τα χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις που θα δουν μέσα στο 2018 τα δημοτικά τους τέλη να μειώνονται μέχρι και 20%.
Τα δημοτικά τέλη, τα ήδη από το 2013 μειωμένα κατά 20%. Είναι οι περισσότερες από 2.000 οικογένειες της πόλης που θα επωφεληθούν και το 2018 από τις απαλλαγές ή τις μειώσεις κατά 50% στα δημοτικά τέλη.»
Νέος προϋπολογισμός με ακόμη μεγαλύτερη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης προς τους Ο.Τ.Α.
Στο νέο προϋπολογισμό τα οικονομικά δεδομένα επηρεάζονται από την κάθε χρόνο όλο και μεγαλύτερη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης προς τους Ο.Τ.Α.Ο προϋπολογισμός του 2018 δίνει έμφαση στην ενίσχυση της ασκούμενης πολιτικής και στηρίζεται στα παρακάτω πραγματικά δεδομένα:
· Τη μείωση πάνω από 70% τα τελευταία χρόνια της κρατικής χρηματοδότησης προς την Αυτοδιοίκηση.
· Στη σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις της κρίσης των τελευταίων ετών στον τομέα των τακτικών εσόδων του Δήμου.
Το κλείσιμο εκατοντάδων επιχειρήσεων, τα τελευταία χρόνια, αλλά και η αδυναμία όλο και μεγαλύτερου αριθμού νοικοκυριών να ανταποκριθεί σε βασικές υποχρεώσεις, οδήγησε σε κατακόρυφη μείωση των εσόδων μας από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα. Μεταξύ 2010 και 2017 η μείωση των εσόδων μόνον από ανταποδοτικά τέλη ξεπερνά τα 7.559.006,14 ευρώ. Τα δε συνολικά τακτικά έσοδα για την ίδια περίοδο ήταν το 2010 50.947.696,45 ευρώ και το 2017 θα φτάσουν τα 36.616.224,12 ευρώ. Λιγότερα δηλαδή κατά 14.331.472,33 ευρώ.
· Με τον προϋπολογισμό του 2018, ο Δήμος Αμαρουσίου καλείται να λειτουργήσει με λιγότερα χρήματα, χωρίς να περικόψει υπηρεσίες και κυρίως χωρίς να επιβαρύνει επιπλέον έστω και ελάχιστα τους πολίτες.
Κανένα βάρος από τα χρέη του παρελθόντος
Ο στόχος «υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και λειτουργίας του Δήμου με ακόμη μικρότερο κόστος θα επιτευχθεί καθώς:
· Στηρίζεται στο έργο και την προσπάθεια των προηγούμενων ετών και στο νοικοκύρεμα των οικονομικών. Οι υποχρεώσεις των παρελθόντων οικονομικών ετών (πίνακας οφειλών) στις 31/7/2017, φτάνουν στα 4.202.588,10 ευρώ, το αντίστοιχο ποσό στις 31/7/2016 ήταν 5.244.236,66 δηλαδή υπάρχει σημαντική μείωση της τάξεως του 1.041.648,56
· Ο Δήμος Αμαρούσιου έλαβε από το Υπουργείο Εσωτερικών έγκριση συνολικού ποσού 2.495.594,19 για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους . Από το παραπάνω ποσό ο Δήμος έχει απορροφήσει μέχρι σήμερα το ποσό των 1.571.415,61 και το υπόλοιπο ποσό αναμένεται να απορροφηθεί στο τέλος του 2017 ή μέχρι τα μέσα 2018.
· Το 2017 ολοκληρώθηκε επιτυχώς η αναχρηματοδότηση των δανείων με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής και μείωση επιτοκίου με αποτέλεσμα ο Δήμος να έχει ετήσιο όφελος 471.479,62.
· Επίσης, ολοκληρώθηκε επιτυχώς και η αναχρηματοδότηση του δάνειου του Δήμου Αμαρούσιου με την Εθνική Τράπεζα με απομείωση της οφειλής αυτής κατά 20% (δηλαδή με ωφέλεια για το Δήμου ποσού 6.108.439,49 ευρώ και 15χρονη διάρκεια αποπληρωμής. Η οριστική αυτή ρύθμιση θα τεθεί σε ισχύει από 1.1.2018.
Άρα ο προϋπολογισμός του 2018 δεν κουβαλά κανένα βάρος από τα χρέη του παρελθόντος. Κι όχι μόνον δεν θα τα κουβαλά, αλλά σήμερα στο ταμείο μας υπάρχουν ταμειακά διαθέσιμα που μας επιτρέπουν να καλύψουμε ακόμη και έκτακτες ανάγκες που θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον.
Το ύψος αυτών των διαθεσίμων ξεπερνά σήμερα τα 30.017.658,86 ευρώ και αποτελεί ένα ασφαλές μαξιλάρι για μελλοντικές ανάγκες και υποχρεώσεις.
Χαμηλότερα έξοδα σε σχέση με το 2017
Ο προϋπολογισμός του 2018 προβλέπει, επίσης, χαμηλότερα έξοδα, σε σχέση με το 2017.Και η πρόβλεψη αυτή στηρίζεται στην προσπάθεια νοικοκυρέματος που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, μέσα από την υλοποίηση του Προγράμματος Οικονομικής Εξυγίανσης, τον περιορισμό όλων των δαπανών, την εκκαθάριση των δημοτικών επιχειρήσεων και τη μείωση των νομικών προσώπων του Δήμου, την επίτευξη οικονομιών κλίμακος, τον εξορθολογισμό των προμηθειών, την επαναδιαπραγμάτευση των επιτοκίων και την επιμήκυνση των δανειακών υποχρεώσεων, στην υιοθέτηση νέων εργαλείων χρηματοοικονομικής διαχείρισης και καθημερινής παρακολούθησης των οικονομικών μας μεγεθών, στην ενίσχυση της διαφάνειας σε όλα τα στάδια λήψης και εκτέλεσης αποφάσεων με οικονομικό αντικείμενο.
Η συνεχής εφαρμογή μιας πολιτικής οικονομικής εξυγίανσης, επιτρέπει να κλείσει το 2018 με ισοσκελισμένο τον προϋπολογισμό της τρέχουσας χρονιάς, μέσα στους στόχους που είχαν τεθεί με το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης και το Παρατηρητήριο.
Μια ακόμη χρονιά έργων για το Μαρούσι κόντρα στην παθογένεια του συστήματος χρηματοδοτήσεων
Στον Προϋπολογισμό του 2018 διασφαλίζεται, επίσης, ότι η επόμενη χρονιά θα είναι μια ακόμη χρονιά έργων στην πόλη μας.
Με ένα Τεχνικό Πρόγραμμα συνολικού ύψους 55.000.000 ευρώ περίπου, με τα νέα έργα εξ αυτών να αγγίζουν τα 50.000.000 ευρώ, και έχοντας ώριμες μελέτες, ο Δήμος διεκδικεί τη χρηματοδότησή τους από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ στο μεγαλύτερο μέρος του, καθώς, επίσης, από την Περιφέρεια, το Πράσινο Ταμείο και άλλες πηγές.
Η παθογένεια που συναντάται σε επίπεδο συνεργασίας αλλά και συντονισμού μεταξύ των υπηρεσιών της Περιφέρειας, είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προώθηση της υλοποίησης των έργων.
Μέσα από το Τεχνικό Πρόγραμμα το 2018 θα υλοποιηθούν μεταξύ άλλων:
· Με ολοκληρωμένες, ώριμες μελέτες για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων για το σύνολο των πολεοδομικών ενοτήτων του Δήμου (Κοκκινιά, Ανάβρυτα, Σωρός, Νέο Μαρούσι, Παράδεισος, Κέντρο Νέο Τέρμα, Άγιος Νικόλαος, Αγία Φιλοθέη),με μελέτη για τα έργα διευθέτησης του ρέματος Σαπφούς. Πρόκειται για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας συνολικού προϋπολογισμού 20.000.000 ευρώ.
· Για έργα οδοποιίας (διανοίξεις οδικών τμημάτων, αποκαταστάσεις οδικού δικτύου), για έργα διαμόρφωσης πεζοδρομίων, βελτίωσης προσβασιμότητας, για την κατασκευή βρεφονηπιακού σταθμού στο Ο.Τ 580 Ψαλιδίου.
Για όλα τα προαναφερόμενα έργα, που αφορούν σε χρηματοδότηση ύψους τουλάχιστον 35.000.000 ευρώ, η Περιφέρεια είναι υπόλογη και έκθετη.
· Στο Τεχνικό πρόγραμμα εντάσσονται, επίσης, έργα που αφορούν στην συντήρηση – βελτίωση των κτιριακών υποδομών του Δήμου
· Έργα που αφορούν στην ενίσχυση των αθλητικών υποδομών
· Με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την απόκτηση μέσα στο 2018 ενός ακόμα ιστορικού κτιρίου.
· Ο Δήμος έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες ένταξης τεχνικών δελτίων στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης Βορείου Τομέα Αθηνών για τα έργα:
α. Βελτίωση προσβασιμότητας και ανάπλαση της οδού Νερατζιωτίσσης (Οδός Δήμητρος – Smart Plaza) μέχρι Εκκλησάκι Νερατζιωτίσσης (Οδός Ανδρονίκου) – δημιουργία έξυπνης πλατείας,
β. Ανακατασκευή αθλητικού κέντρου «Σπύρος Λούης» και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου,
γ. Κατασκευή πολυχώρου τέχνης και πολιτισμού σε οικόπεδο επί των οδών Βασ. Σοφίας 85, Σουρή και Πλαστήρα,
δ. Κατασκευή βιοκλιματικού βρεφονηπιακού σταθμού στο Βόρειο Τμήμα του Ο.Τ 580 στην πολεοδομική ενότητα Ψαλιδίου,
ε. Μετασκευή Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού (Βασ. Σοφίας 85) για την ίδρυση και φιλοξενία θερμοκοιτίδας επιχειρήσεων – Συνεργασία με CORALLIA,
στ. Ανάπλαση Οδού Κυπρίων Αγωνιστών με ορθολογική διαχείριση ομβρίων υδάτων – κήποι βροχής,
ζ. Πράσινες στέγες σε σχολικά κτίρια (7ο Γυμνάσιο, 8ο Λύκειο, 15ο Δημοτικό Σχολείο),
η. Πράσινο Δώμα σε Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Δήμου Αμαρουσίου στη συμβολή των οδών Καΐρη και Κυπρίων Αγωνιστών Ο.Τ.729 στην περιοχή Νέο Μαρούσι,
θ. Ανάπλαση O.T 9760 και γύρω περιοχής.
Στην τοποθέτηση του ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κ. Γιώργος Πατούλης υπογράμμισε: «Λειτουργούμε κόντρα στην παθογένεια του συστήματος χρηματοδοτήσεων. Σχεδιάζουμε, διεκδικούμε, υλοποιούμε έργα παρακαταθήκη για την πόλη μας, για τις επόμενες γενιές της πόλης μας, με γνώμονα αφενός τις διαπιστωθείσες από τις υπηρεσίες του Δήμου ανάγκες των πολιτών, αφετέρου το όραμα της Διοίκησης για την υλοποίηση τεχνικών έργων που θα συμβάλουν αισθητά στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Και πάντοτε εξαντλώντας όλες τις δυνατότητες χρηματοδότησης, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.»
Ο Δήμος Αμαρουσίου στηρίζει όσους έχουν ανάγκη
Ο Δήμος Αμαρουσίου θα εξακολουθήσει και την επόμενη χρονιά να παρέχουμε πρότυπες κοινωνικές υπηρεσίες στις δεκάδες οικογένειες της πόλης μας που στηρίζουν ακόμη και την καθημερινή τους επιβίωση, στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου.
Θα εξακολουθήσει να κρατά απλωμένο το Δίκτυ προστασίας που έχει ανοίξει και αγκαλιάζει όλο το Μαρούσι, κάθε συμπολίτη μας που χρειάζεται τη στήριξη μας. Μέσα από το Κοινωνικό μας Παντοπωλείο, το Δημοτικό Πολυιατρείο, το Κοινωνικό Φαρμακείο, τη Γωνιά Αγάπης και Αλληλεγγύης, το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» τα Προγράμματα Πρόληψης Υγείας, το Κέντρο Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης, το Κέντρο Ημέρας νόσου Αλτζχάιμερ.
Μέσα από τον προϋπολογισμό του 2018 θα διασφαλίζεται ότι και την επόμενη χρονιά το ΚΑΠΗ του Δήμου θα αποτελέσει και την χρονιά που μας έρχεται κυψέλη δημιουργικής απασχόλησης και αναψυχής».
ΕΝΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ
«Γιατί καταψηφίσαμε Προϋπολογισμό και Τεχνικό Πρόγραμμα»
– Για τον Προϋπολογισμό:
1. Είναι προσαρμοσμένος στις μνημονιακές επιταγές του μεσοπρόθεσμου(4ο Μνημόνιο) που θα περικόψουν τις κρατικές επιχορηγήσεις προς την Αυτοδιοίκηση τουλάχιστον κατά 300εκ. σε σχέση με το 2017, χωρίς να δώσουν ούτε ένα ευρώ από τα 13δισ χρωστούμενα της περιόδου 2010-2016.
2. Δεν ήταν αποτέλεσμα συμμετοχής και διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία. Συντάχθηκε από τη Δημοτική Αρχή Πατούλη και εγκρίθηκε από το μνημονιακό Παρατηρητήριο Οικονομικών του Υπουργείου Εσωτερικών.
3. Είναι πλασματικός αφού ανέρχεται σε 125 εκ. ενώ στην πράξη δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 50εκ.
4. Απόδειξη ότι και το 2017 σύμφωνα με δικές τους εκτιμήσεις το ποσοστό υλοποίησης σε Έργα, Κοινωνική Πολιτική, Πολιτισμό Αθλητισμό, Καθαριότητα Πολεοδομία, Πράσινο κυμαίνεται από 20-30% των προϋπολογισθέντων.
5. Σπαταλώνται πάνω από 1εκ. σε άσκοπες μελέτες, ιδιωτικοποίησεις υπηρεσιών και δημόσιες σχέσεις
6. Τα τοκοχρεωλύσια θα ανέλθουν σε 6 εκ αυξημένα κατά 650 χιλ. σε σχέση με το 2017
7. Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στα νέα τεχνικά έργα, στη συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών και γίνεται σπατάλη πόρων σε έργα βιτρίνας
8. Περικόπτονται δαπάνες 2.3 εκ. από την Κοινωνική Πολιτική , Παιδεία, Πολιτισμό Αθλητισμό
9. Οι δαπάνες για καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμό αυξάνονται κατά 4 εκ. πλην όμως παραμένουν σταθερά τα κονδύλια για την υλοποίηση του Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης απορριμμάτων και της ανακύκλωσης, παρά τις ανάγκες.
10. Τα δημοτικά τέλη παραμένουν σταθερά παρά το τεράστιο πλεόνασμα των 31 εκ. που προβλέπεται να σωρευθεί στο τέλος του 2018.
11. Δεν προβλέπει κονδύλια για την καταγραφή της Δημοτικής Περιουσίας
12. Τα κονδύλια που προβλέπονται για αποπληρωμή δεσμευμένων πόρων είναι ελάχιστα με κίνδυνο να χαθούν κοινόχρηστοι χώροι
13. Δεν προβλέπονται αναθεώρηση του ΓΠΣ και νέες εντάξεις στο σχέδιο
14. Δεν αντιμετωπίζει δραστικά τη βιώσιμη κινητικότητα στο κέντρο της πόλη και τις γειτονιές (συγκοινωνίες, μετακινήσεις πεζών, κυκλοφοριακό, στάθμευση)
– Για το Τεχνικό Πρόγραμμα:
Στη συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης, τον περασμένο Ιούλιο, είχε προταθεί ένα τεχνικό πρόγραμμα 85 εκ. €, με εξασφαλισμένες πιστώσεις 11,2 εκ. €. Στο δημοτικό συμβούλιο, το Νοέμβριο, προτείνεται τεχνικό πρόγραμμα των 65 εκ €, με εξασφαλισμένες πιστώσεις μόλις 8,7 εκ. €. Χαρακτηριστική η απουσία της ουσιαστικής συμμετοχής των πολιτών από τη διαδικασία κατάρτισης του τεχνικού προγράμματος.
Εμείς έχουμε προτείνει επανειλημμένα τη διαδικασία του “συμμετοχικού προϋπολογισμού”, της ουσιαστικής συμμετοχής δηλαδή της κοινωνίας στη λήψη των αποφάσεων για τα έργα που γίνονται στην πόλη και μάλιστα μέσα από μια διαδικασία υποχρεωτικότητας για το δημοτικό συμβούλιο και τη διοίκηση, σε ένα ποσοστό του τεχνικού προγράμματος.
Το ποσοστό υλοποίησης του περσινού τεχνικού προγράμματος του 2017 είναι 15,1% με τις εκτιμήσεις της διοίκησης όπως φαίνονται στους πίνακες του προϋπολογισμού. Οι αποδόσεις της διοίκησης Πατούλη κρίνονται αντικειμενικά και με επιείκεια ΦΤΩΧΕΣ!
Στο νέο τεχνικό πρόγραμμα 2018 που ανέρχεται σε 5,5 εκ. € από τα συνολικά 8,7 εκ € οι «ΜΕΛΕΤΕΣ» βρίσκονται στο 1,0 εκ €:
Πολλές από αυτές βρίσκονται με τα ίδια ακριβώς προϋπολογιζόμενα ποσά και στο Τ.Π. του 2017. Άρα δεν υλοποιήθηκαν το 2017
Στο συνεχιζόμενο τεχνικό πρόγραμμα ανέρχεται σε 3,2 εκ € από τα συνολικά 8,7 εκ € αρκετά έργα χρησιμοποιούν κονδύλια από ΣΑΤΑ του 2015, 2016 & 2017 που δεν απορροφήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
Από τα παραπάνω συνάγεται και από τον μη ειδήμονα κάτοικο της πόλης πως το τεχνικό πρόγραμμα του 2018 θα έχει, ως προς την εφαρμογή του, την τύχη του τεχνικού προγράμματος του 2017.
Για έργα στο τομέα της καθαριότητας, στο νέο πρόγραμμα προβλέπονται 220.000 € και στο συνεχιζόμενο 228.000 €. Δηλαδή από τα 8,7 εκ € μόνο 0,5 εκ. € προβλέπεται για τη διεύθυνση καθαριότητας :
Φαίνεται καθαρά η υποτίμηση της διεύθυνσης αυτής στον τομέα των έργων. Για μας αποτελεί πολιτική επιλογή η ενίσχυση της διεύθυνσης καθαριότητας και στον τομέα των έργων.
Οι δικές μας προτεραιότητες είναι τα ουσιαστικά έργα υποδομής όπου στο τεχνικό πρόγραμμα προβλέπονται μόνο 1,2εκ € και όχι τα έργα βιτρίνας που επιλέγει και προωθεί η διοίκηση Πατούλη όπως π.χ. αναπλάσεις στην πλατεία Ηρώων και την πλατεία Ευτέρπης, τους υαλοπίνακες στο εμπορικό κέντρο που ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 1,0 εκ. € περίπου.