Στην αύξηση των στάσεων λεωφορείων, οι οποίες θα είναι προσβάσιμες από ΑμΕΑ και δεν θα επιτρέπουν το παράνομο παρκάρισμα, προχωρεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνίων Αθήνας (ΟΑΣΑ).
Πραγματοποιώντας στις 12 Οκτωβρίου διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό, με προϋπολογισμό 695.300 ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ο φορέας προχωρά στην προμήθεια και τοποθέτηση προεξοχών πεζοδρομίου. Με βάση τους σχεδιασμούς, μία τέτοια εγκατάσταση προγραμματίζεται να τοποθετηθεί στην 1η στάση σχολείων Χολαργού, στην οδό Σαρανταπόρου.
Οι προεξοχές έχουν ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών προσβασιμότητας των επιβατών λεωφορείων και ιδιαίτερα των ΑμεΑ, δηλαδή την επιβίβαση και αποβίβαση στα οχήματα, καθώς και την παραμονή στις στάσεις. Πρακτικά η δημιουργία των προεξοχών καλύπτει την υψομετρική διαφορά μεταξύ του πεζοδρομίου του περιβάλλοντα χώρου της στάσης και του δαπέδου του λεωφορείου, ώστε να είναι εφικτή η προσπέλαση του αμαξιδίου ή η επιβίβαση/αποβίβαση του κινητικά εμποδιζόμενου ατόμου. Οι πλατφόρμες είχαν τοποθετηθεί έως τώρα σε στάσεις, στις οποίες παρατηρείται έντονη παράνομη στάθμευση οχημάτων μπροστά τους, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, σε βαθμό που να εμποδίζεται η πρόσβαση των επιβατών και ιδιαίτερα των ΑμεΑ στα οχήματα.
Πλέον, σύμφωνα με την ιστοσελίδα ethnos.gr, ύστερα και από την ειδική μελέτη που εκπόνησε ο Οργανισμός, τα βασικά κριτήρια, στα οποία στηρίχτηκε η επιλογή των στάσεων που θα γίνουν προσβάσιμες, αφορούν την εξυπηρέτηση των νοσοκομείων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και χώρων που έλκουν μετακινήσεις εμποδιζόμενων ατόμων και ΑμεΑ.
Στην κατεύθυνση αυτή επελέγησαν στάσεις κοντά:
• Στα μεγαλύτερα Νοσοκομεία
• Στα σημαντικότερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
• Σε σημεία Ιδιαίτερης Πολιτιστικής Κληρονομίας
• Σε μεγάλους δημόσιους χώρους πρασίνου
• Σε σημαντικά σημεία
• Σε κεντρικούς οδικούς άξονες περιοχών
• Σε διαδρομές που απαιτούν μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο, επίγειο ή υπόγειο.
Με βάση την ίδια ενημέρωση, προεξοχές δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων και γενικά σε οδούς στις οποίες η προεξοχή παραμένει εκτεθειμένη στη ροή των οχημάτων, ενώ επιλέγονται στάσεις σε σημεία, στα οποία επιτρέπεται η στάθμευση.