Γράφει ο Γιώργος Ανδρουτσόπουλος: Δημοσιογράφος – Δημοσιολόγος
Το ότι οι Έλληνες αφήνουν κάθε ημέρα τη μισή… ζωή τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι πια κοινός τόπος! Το ότι και τα μέσα μαζικής μεταφοράς τραβούν, μαζί με τους επιβάτες τους, την… ανηφόρα είναι κι αυτό γνωστό σε όλους. Το ότι κάτι παραπάνω από μια απλή επισήμανση του γεγονότος πρέπει να γίνει, ώστε να υπάρξει κάποτε μια ισορροπία στη σχέση μέσων μαζικής μεταφοράς και επιβατικού κοινού, είναι πλέον επιβεβλημένη ανάγκη και γι’ αυτά και γι’ αυτό. Γιατί, το ζητούμενο δεν είναι πια το πόσο «μπαίνουν μέσα», αφού κι αυτό το πληρώνουμε, μέσω της φορολογίας μας, όλοι μας ανεξαιρέτως, αλλά το ποιοι τα «βάζουν μέσα» κι εξακολουθούν να είναι «έξω» από το όλο πρόβλημα. Κι αν αναλογιστούμε πως βάλαμε τις «μπάρες» για τον κάθε επιβάτη, αλλά περνούν και τρεις μαζί ή δρομολογήσαμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά αφήνουμε τις πόρτες ανοιχτές, τότε σαφέστατα είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε το μέγεθος του προβλήματος.
Έτσι, πέρα από την όποια σοβαρότητα θα πρέπει να επιδείξουν οι εμπλεκόμενοι αρμόδιοι φορείς, αλλά και την πόση (;) υπευθυνότητα θα πρέπει να δείξουμε κι εμείς, ως επιβάτες, η λύση δεν είναι και τόσο εύκολη, καθώς, πέρα από την ανάγκη αλλαγής του κυκλοφοριακού χάρτη της Αθήνας, θα πρέπει να υπάρξει και ο αυστηρός έλεγχος εφαρμογής των κανονισμών, κάτι το οποίο, δυστυχώς, επαφίεται στον πατριωτισμό του επιβατικού κοινού, μεγάλο μέρος του οποίου είναι άλλης… πατρίδας!
Μόνο που εδώ, στην περιοχή μας, τα πράγματα πήραν και μιαν άλλη… διαδρομή. Από τη μια, ενοποίησαν στου Παπάγου τις δύο (κυκλικά αντίθετες) λεωφορειακές γραμμές (413 και 409) σε μία, αποκλείοντας τον σταθμό της Κατεχάκη, επειδή το επιβατικό κοινό μπορεί να εξυπηρετηθεί από τον σταθμό τη Εθνικής Άμυνας, αλλά θα πρέπει να… περπατήσει πάνω από χιλιόμετρο για να βρει το 036 που σε πάει στην πλατεία Κυψέλης ή το 140 της διαδρομής Πολύγωνο – Γλυφάδα, ακόμα και το 402 που σε φέρνει στο Πολύδροσο!
Από την άλλη, μείωσαν τα δρομολόγια σε δύο λεωφορειακές γραμμές στην περιοχή του Χαλανδρίου, επειδή εκεί – ακούστε δικαιολογία – η δημοτική συγκοινωνία κινείται με σωστό ρυθμό, οπότε έριξαν το βάρος σ’ αυτή. Μόνο που ο Δήμος Χαλανδρίου, αναγκάζεται τώρα να καλύψει τα κενά, αν και δεν έχει στη διάθεσή του τη νομική «κάλυψη» για πρόσληψη νέων οδηγών που απαιτούν οι αυξημένες του ανάγκες, αλλά και να βελτιώσει τα οχήματά του, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις οχλήσεις των δημοτών!
Όσο για την Αγία Παρασκευή, αυτή την άφησαν στις… ευλογίες της Αγίας με δύο διερχόμενες λεωφορειακές γραμμές, αλλά χωρίς δημοτική συγκοινωνία, οπότε όλοι περιμένουν το πότε θα δώσει ο Θεός στους ειδικούς του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου – πάλι καλά να λέτε – να εκπονήσουν τον νέο κυκλοφοριακό χάρτη της Αθήνας…
Γιατί, πέρα των άλλων, πέρα από την ταλαιπωρία, το στριμωξίδι και το πολύωρο… περίμενε στη στάση, βρισκόμαστε και στην ευχάριστη θέση να δώσει ο Δήμος Αθηναίων στο ΕΜΠ τη δυνατότητα εκπόνησης αυτού του νέου… χάρτη, μόνο που, όπως πάντα, είμαστε αντιμέτωποι με το μεγάλο ερωτηματικό του αν η εφαρμογή του θα ακολουθήσει τις «οδηγίες» των ειδικών και δεν «φρενάρει» στις ειδικές «διαδρομές» των αρμοδίων…
Γιατί, στη χώρα μας, όπου ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα, σύμφωνα με τους στίχους, τους οποίους έγραψε πριν από εκατό χρόνια περίπου, ο ποιητής Άγγελος Βλάχος, πολλά μεγαλεπήβολα λέγονται, αλλά κανένας δεν μπορεί να καταλάβει στο τέλος και πως πρέπει να γίνονται, οπότε μπορεί ο κάτοικος του Χαλανδρίου να πρέπει να πάει πρώτα στου Παπάγου, για να καταλήξει στην Αγία Παρασκευή! Είναι, λοιπόν, καιρός να σοβαρευτούμε και να μην παίζουμε με τις ανάγκες και την ταλαιπωρία των επιβατών από την αδιαφορία των δήθεν ειδικών! Φτάνει πια.