Από την έντυπη έκδοση της εβδομαδιαίας Αμαρυσίας – 12/09 – Αφιέρωμα στην Εκπαίδευση
Γράφει ο Δημήτρης Αργύρης: Ιδρυτής Oμίλου ΕΨΙΛΟΝ
H εκπαιδευτική χρονιά 2019 – 2020, ήταν μια χρονιά που ξεκίνησε για τη Γ’ Λυκείου με καινούριους κανόνες, που διαμόρφωσαν το εξεταστικό πλαίσιο των Πανελληνίων εξετάσεων. Ιδιαιτερότητά της η μονοσήμαντη επιλογή ενός μόνο επιστημονικού πεδίου από τους υποψηφίους, η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας καθώς και του επιμερισμού της προφορικής βαθμολογίας και η αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Παράλληλα, για τα εξεταζόμενα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου θεσμοθετήθηκε μια διευρυμένη -σε μέγεθος- εξεταστέα ύλη με διδακτική σχολική εξέλιξη μέσα από ένα πρόγραμμα 6 – 7 ωρών εβδομαδιαίως, για καθένα από τα τέσσερα μαθήματα.
Εμείς, από την πλευρά της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, ανασκευάσαμε τα βιβλία των εκδόσεών μας σύμφωνα με τις προσθήκες της νέας ύλης και είχαμε ήδη αναδιοργανώσει τη διδασκαλία μας σύμφωνα με το μόνιμο πρόγραμμα λειτουργίας μας στη βάση του διετούς κύκλου προετοιμασίας Β’ – Γ’ Λυκείου. Η εξέλιξη της ύλης ήταν, όπως κάθε χρονιά, ομαλή και η περαίωσή της πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου για όλα τα μαθήματα, κάτω από την ανησυχία της ήδη επερχόμενης πανδημίας. Συνεχίσαμε με κυκλικές επαναλήψεις για ένα μήνα έως την Τετάρτη 11 Μαρτίου που ήρθε η καραντίνα.
Αν και η αρχική ανακοίνωση ήταν για δύο εβδομάδες, όλοι καταλάβαμε ότι τα σχολεία δεν επρόκειτο να ανοίξουν. Με υψηλά αντανακλαστικά στην οργάνωση και δικαιωμένοι στην επένδυσή μας στα ηλεκτρονικά μέσα, η διαδικτυακή μας πλατφόρμα ξεκίνησε τη λειτουργία της με μαθήματα, μια μόλις ημέρα μετά το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών μονάδων.
Η νέα πραγματικότητα, μέσα από τα διαδικτυακά μαθήματα χαρακτηρίστηκε περισσότερο επιτυχημένη εκπαιδευτικά σε σχέση με τη συνήθη πορεία, εξαιτίας δύο βασικών παραμέτρων. Το γεγονός ότι η διαδικασία ξεκίνησε ενώ ήδη βρισκόμασταν σε επαναληπτική διαχείριση της ύλης σε συνδυασμό με τον άπλετο χρόνο που αφιερώθηκε, εκατέρωθεν, για την επίλυση των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών αναγκών για κάθε μαθητή, συνέτειναν στο επιτυχημένο τελικό αποτέλεσμα. Έκπληξη αποτέλεσε το μέγεθος της αφαίρεσης ενός πολύ μεγάλου τμήματος της εξεταστέας ύλης που δεν είχε καταφέρει να διδαχτεί από όλα τα σχολεία της επικράτειας.
Οι Πανελλήνιες διενεργήθηκαν κανονικά και η πτώση των βάσεων σε σχολές υψηλής ζήτησης, κυρίως του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου, οφείλεται αποκλειστικά τόσο στην αντικειμενική δυσκολία της θεματολογίας όσο και στην κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας. Το κέρδος από τη φετινή σχολική χρονιά είναι το εργαλείο του διαδικτυακού μαθήματος, που θα αποτελεί πλέον σοβαρή παράλληλη βοήθεια στη δια ζώσης εκπαίδευση. Ευχές για μια δημιουργική σχολική χρονιά και πάνω απ’ όλα με υγεία για όλους!
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ και διαβάστε το αφιέρωμα της Αμαρυσίας στην Εκπαίδευση.