Eπειδή είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε την ιστορία κάθε μοντέλου, πρέπει να αναφέρουμε ότι το επταθέσιο Fiat 500 Living «γεννήθηκε» στη δεκαετία του 1960, με το όνομα Multipla! Η κορυφαία ιταλική εταιρεία διακρίνονταν πάντα για την πρωτοτυπία των μοντέλων της, όπως και για τις πρακτικές λύσεις, πάντα σε όφελος των επιβατών. Έτσι, αναζήτησε ένα πιο ευρύχωρο μοντέλο, που όμως θα στηριζόταν στη μεγάλη επιτυχία της εποχής, το περίφημο πεντακοσαράκι! Πιο πρόσφατα κυκλοφόρησε το σύγχρονο Multipla, αλλά το Living μοιάζει σα να ξεπήδησε από τα σχεδιαστικά γραφεία του Τορίνο το 1960!
Οι κάτοχοι του νέου Fiat 500 αντιμετωπίζουν συχνά την… ειρωνεία των φίλων τους, για το στρίμωγμα που προκαλείται μετά τον τρίτο επιβάτη! Η παρουσίαση του 500 L λύνει και αυτό το… μικροπρόβλημα, παρέχοντας μεγάλους χώρους και δυνατότητες αξιοποίησής τους για οποιοδήποτε χόμπι…
Με διαστάσεις 4.140 mm x 1.780 mm x 1.660 mm, το 500L έχει κάθε λόγο να αισθάνεται πληθωρικό, άλλωστε η ονομασία του συνοδεύεται από το «L», το οποίο συνοψίζει τις τρεις χαρακτηριστικές έννοιες της προσωπικότητάς του: Large, για την πρακτικότητα και τους χώρους, Light για τη φιλική στη χρήση τεχνολογία και τον οικολογικό προσανατολισμό και Loft για το μοντέρνο περιβάλλον της καμπίνας.
Σχεδιαστικά και ιδίως μπροστά θυμίζει την φυσιογνωμία του 500, ενώ πίσω ακολουθεί τον δικό του δρόμο.
Εντύπωση πάντως προκαλεί ότι η ψηλή και φαρδιά σιλουέτα του 500L διαθέτει μια σχεδιαστική αρμονία, ενώ περιτριγυρίζεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που παρέχουν εκπληκτική οπτική άνεση σε όλους τους επιβαίνοντες.
Στο σαλόνι του 500L υπάρχει χρωματική παλέτα για ταπετσαρίες, διχρωμίες σε ταμπλό, τιμόνι κλπ. ενώ θα βρει κανείς γνώριμα στοιχεία, όπως το τιμόνι, το χειρόφρενο, αλλά και την σχεδιαστική λογική. Οι χώροι για πέντε ενήλικες είναι πολύ ικανοποιητικοί. Το 500L αγαπά τους επιβάτες του και τις αποσκευές τους, προσφέροντας 400 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, ενώ οι MPV λύσεις έρχονται από τα συρόμενα-πτυσσόμενα πίσω καθίσματα και την ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού.
Turbodiesel και οικονομια…
Σε επίπεδο κινητήρων το 500L διαθέτει τον ατμοσφαιρικό 1.4 με τους 95 ίππους και 127 Nm ροπής, ακολουθεί o γνωστός δικύλινδρος βενζινοκινητήρας Twin Air Turbo των 875 κ.εκ που αποδίδει 105 ίππους και 145 Nm ροπής και o μοναδικός turbodiesel στην γκάμα, 1.3 MultiJet II με 85 ίππους και 200 Nm ροπής, ενώ η κορυφαία έκδοση diesel φορά τον 1.6 Multijet II, με απόδοση 105 ίππων και 320 Nm ροπή. Αυτό ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Ειδικά στον τομέα της κατανάλωσης, όιππου ο Multijet ‘εχει δοκιμαστεί και επίσημα: Πρόσφατα διοργανώθηκε από την Bosch το πρώτο «Diesel Challenge», για να αποδείξει τις δυνατότητες των κινητήρων ντίζελ σε απόδοση, οικονομία και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, ένας στόλος από Fiat 500L Living 1.6 ξεκίνησε από το Τορίνο και έφτασε το επόμενο πρωί στο Παρίσι, περίπου 800 χιλιόμετρα μακριά. Οι ομάδες που πήραν μέρος, κάλυψαν την απόσταση με 27 λίτρα κατά μέσο όρο, κάτι που αντιστοιχεί σε περίπου 3,33 λίτρα/100 χιλιόμετρα! Ακόμα πιο αξιοσημείωτη ήταν η επίδοση ενός επαγγελματία οδηγού, που κάλυψε την ίδια απόσταση με μόλις 20,9 λίτρα καυσίμου, κάτι που αντιστοιχεί σε μόλις 2,63 λίτρα /100 χιλιόμετρα!
Το καλό επίπεδο εξοπλισμού, ασφάλειας και ανέσεων συνοδεύεται και από ανάλογα ενδιαφέρουσα προαιρετική λίστα που διαμορφώνει το αυτοκίνητο ανάλογα με τις ανάγκες. Μεταξύ άλλων θα βρείτε από γυάλινη οροφή(σταθερή ή ηλεκτρικά ανοιγόμενη) μέχρι το νέο λογισμικό του eco:Drive, σύστημα που μέσω της οθόνης αφής πληροφορεί άμεσα τα δεδομένα που συλλέγει από το αυτοκίνητο, παρέχοντας προσωπικές υποδείξεις για να μειώσεις την κατανάλωση και τις εκπομπές CΟ2.
Η δοκιμή που κάναμε μας έπεισε για την πρακτικότητα, την αξιοπιστία και την άνεση του Fiat 500L. Είναι ένα αυτοκίνητο που ενδείκνυται για ανθρώπους με εξωστρέφεια, αγάπη για τις αποδράσεις και αδυναμία σε σπορ που απαιτούν μεγάλους χώρους. Δε μένει παρά να κάνετε μια δοκιμαστική βόλτα, πριν περάσετε απ’ το… ταμείο!
Χρήστος Φωτιάδης