Σε μια όμορφη και καλά οργανωμένη παρουσίαση από τον Όμιλο Συγγελίδη, αποκλειστικό εισαγωγέα επί πολλές δεκαετίες της δεύτερης μεγαλύτερης σε πωλήσεις ευρωπαϊκής φίρμας, τα στελέχη της Δημήτης Καβούρης και Γιάννης Καραβάς παρουσίασαν στους συντάκτες του ειδικού Τύπου το νέο Cactus, ενώ χαιρέτισε και ο πρόεδρος Πολυχρόνης Συγγελίδης. Θυμίζουμε ότι το μοντέλο αυτό, που συνδυάζει χαρακτηριστικά hatchback και crossover, ήταν εκείνο που χάρισε στη νέα γενιά Citroen τα νέα της αναγνωριστικά στοιχεία.
Την ιδανική εικόνα της παρουσίασης «τάραξε» ελαφρώς το πάγιο πλέον πρόβλημα των άσχετων «ερωτήσεων» από ορισμένους συντάκτες. Στην ουσία δεν πρόκειται για διευκρινιστικές ερωτήσεις, αλλά για δήθεν επίδειξη «εξυπνάδας», με σύντομες «αγορεύσεις». Η ενοχλητική εικόνα συμπληρώνεται και με αυθαίρετες «διαπιστώσεις» (όπως η μέτρηση της ηχομόνωσης με το… αυτί κάποιου συντάκτη!), που δοκιμάζουν τα νεύρα των υπεύθυνων των εταιρειών, αλλά κυρίως τα δικά μας! Το φαινόμενο δεν είναι νέο ούτε παροδικό, αντίθετα αποτελεί μια ακόμη παθογένεια του χώρου, που επί του παρόντος βιώνει και έναν ακόμη ιδιότυπο «εμφύλιο πόλεμο»…
Ιστορικός όμιλος
Αλλά ας αφήσουμε τα… ζιζάνια και ας ασχοληθούμε με τα ουσιώδη. Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ελέγχεται κυρίως από τρεις μεγάλους ομίλους, με παράδοση δεκαετιών και έντονη την οικογενειακή παρουσία των μετόχων τους. Ευτυχώς οι νεότερες γενιές τιμούν την μακροχρόνια παράδοση και τα… «μεγάλα μαγαζιά» παραμένουν ανθηρά, έχοντας ξεπεράσει τον δύσκολο ύφαλο της οικονομικής κρίσης και της κατάρρευσης της αγοράς αυτοκινήτου, πριν σχεδόν μια δεκαετία. Οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος το ψυχολογικό όριο των 100.000 αυτοκινήτων, αφήνοντας μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας.
Χαρακτηριστικό της επιτυχίας του Ομίλου Συγγελίδη είναι η εντυπωσιακή διψήφια αύξηση των πωλήσεων των νέων μοντέλων της Citroen! Βοήθησε σίγουρα και η πληρότητα της γκάμας (ενιαία σε όλο τον κόσμο), που διαθέτει πλέον ένα μοντέλο ανά βασική κατηγορία, αλλά και η στήριξη του εργοστασίου στην προσιτή τιμολογιακή πολιτική του ομίλου. Το Cactus είναι φτηνότερο απ’ τον ανταγωνισμό, με ένα υπερπλήρες εξοπλιστικό πακέτο! Σε παγκόσμιο επίπεδο τα νέα είναι εξίσου θετικά, με την Citroen να έχει παρουσία σε 90 χώρες και την κινεζική αγο4ρά να αποτελεί την πλέον υποσχόμενη απ’ όλες. Οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο, ενώ τα σχέδια ανάπτυξης είναι εντυπωσιακά, με πρόγραμμα παρουσίασης ενός νέου μοντέλου ετησίως μέχρι το 2022! Σημείο κοινής αναφοράς τους, η γνωστή «άνεση Citroen».
Πιο… «καμπυλωτό»
Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι η δεύτερη γενιά Cactus δεν αποσκοπεί στον εντυπωσιασμό και τη διαφορετικότητα (που σίγουρα περιορίζει συνήθως τον αριθμό των υποψήφιων αγοραστών…), αλλά
στην προσέλκυση ενός ευρύτερου κοινού και στην μαζικότητα των πωλήσεων. Οι επιλογή καμπύλων στις εξωτερικές γραμμές και η απουσία των χαρακτηριστικών πλαϊνών πλαστικών …. (που ήταν «σήμα κατατεθέν» του πρωτοεμφανισθέντος Cactus) δείχνει ότι μέλημα των σχεδιαστών ήταν περισσότερο η κάλυψη των συντηρητικών ανακλαστικών των ενδιαφερομένων. Η κρίση του αποτελέσματος είναι υποκειμενική και προσωπικά με καλύπτει πλήρως.
Πέραν της έντονα διαφορετικής εξωτερικής εμφάνισης, το νέο Cactus αποτελείται κατά 90% από επανασχεδιασμένα τμήματα, με ό,τι αυτό προδίδει! Τα στελέχη της εταιρείας καυχήθηκαν για δύο εντελώς νέες τεχνολογίες, την όντως ιδανική νέα ανάρτηση (Progressive Hydraulic Cushions), που προέρχεται απευθείας από τα αυτοκίνητα που μετέχουν στο WRC και τα καθίσματα Advanced Comfort, που δίνουν την αίσθηση της πολυτέλειας στην καμπίνα.
Μοναδικός εξοπλισμός
Οι κινητήρες βενζίνης PureTech τελευταίας γενιάς , που ψηφίστηκαν κινητήρες της χρονιάς, και οι κινητήρες ντίζελ BlueHDi συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro 6 για τη μείωση των εκπομπών NOx και της κατανάλωσης καυσίμου. Το στάτους του μοντέλου έχει ενισχυθεί με την προσθήκη των βασικών ειδών της σειράς συμπεριλαμβανομένων και των 12 βοηθητικών προγραμμάτων οδήγησης, των τριών τεχνολογιών συνδεσιμότητας και το ξεχωριστό στυλ του. Το νέο C4 Cactus προσφέρει 31 δυνατότητες εξατομίκευσης εξωτερικά, με εννέα χρώματα αμαξώματος και τέσσερα Color Packs , δίνοντας ιδιαίτερες πινελιές χρώματος.
Οδική χαρά
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα, ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας, χωρίς να χαρακτηρίζεται (υποτιμητικά για κάποιους…) «οικογενειακό»! Ένα ευρύχωρο, αλλά όχι ογκώδες μοντέλο που δεν έχει πρόβλημα στην πόλη, αλλά είναι ό,τι πρέπει και για ταξίδια. Η πρώτη δοκιμή που κάναμε απέδειξε ότι η συμπεριφορά του σε κάθε είδος δρόμου είναι θαυμάσια, με τη νέα ανάρτηση να… σέρνει το χορό! Σε μια κατηγορία με πολλούς ανταγωνιστές, το νέο Cactus έχει τα όπλα να πάει ψηλά, όχι μόνο λόγω της χαμηλότερης τιμής του, που ξεκινά από τις 1 ευρώ. Εμείς απολαύσαμε τα πρώτα χιλιόμετρα που κάναμε μαζί του και του ευχόμαστε καλή επιτυχία!
Γκάμα του Cactus
1.2 Puretech 82 PS: από 14.850 ευρώ 1.2 Puretech 110 PS: από 16.490 ευρώ 1.2 Puretech 110 PS EAT6 (αυτόματο): από 19.490 ευρώ 1.2 Puretech 130 PS: από 19.290 ευρώ 1.6 BlueHDI 100 PS: από 16.800 ευρώ