Υπόθεση: Ο καθηγητής φιλοσοφίας Έιμπ Λούκας (Χοακίν Φίνιξ) έχει πιάσει πάτο, ανήμπορος να βρει νόημα ή χαρά στη ζωή. Νιώθει ότι όλα όσα δοκίμασε να κάνει, από πολιτικό ακτιβισμό ως τα μαθήματά του, δεν κάνουν τελικά καμία διαφορά, και έχει βυθιστεί σε μια αδιέξοδη υπαρξιακή απελπισία.
Η ψυχολογία του δεν αλλάζει ούτε μετά την άφιξή του σε ένα μικρό πανεπιστήμιο, όπου συναντά την Ρίτα Ρίτσαρντς (Πάρκερ Πόουζι), μια μοναχική καθηγήτρια που θέλει να ξεφύγει από τον δυστυχισμένο γάμο της, και την Τζιλ Πόλαρντ (Έμμα Στόουν), την καλύτερη φοιτήτριά του που εξελίσσεται σε στενή του φίλη. Παρόλο που η Τζιλ αγαπά τον φίλο της, βρίσκει την βασανισμένη, καλλιτεχνική προσωπικότητα του Έιμπ ακαταμάχητη και όσο τα σημάδια της ψυχικής του ανισορροπίας πληθαίνουν, τόσο εκείνη ελκύεται από αυτόν.
Όλα αλλάζουν όταν ο Έιμπ και η Τζιλ ακούν κατά τύχη την συζήτηση ενός αγνώστου και ο Έιμπ παίρνει μια αναπάντεχη απόφαση, που τον απελευθερώνει και του δίνει μια νέα, ορμητική διάθεση για ζωή. Η απόφασή του, όμως, θα αλλάξει τη ζωή του ίδιου, της Τζιλ και της Ρίτα για πάντα.
Σχόλιο: Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πλούσιας καριέρας του Γούντι Άλεν μέσα στα χρόνια είναι η ενασχόλησή του με τη φιλοσοφία: την έχει σατιρίσει, αμφισβητήσει, επικαλεστεί και εξερευνήσει σε άρθρα και μελέτες, σε θεατρικά έργα και, φυσικά, σε ταινίες.
Το βασικό θέμα στις ταινίες του, είτε το διακωμωδεί στις κομεντί, είτε το αντιμετωπίζει πιο σοβαρά στις δραματικές ταινίες, όπως ομολογεί και ο ίδιος, είναι να θέτει «μεγάλα ερωτήματα», ενώ το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται σε «καταθλιπτικές προσωπικότητες».
Στον «Παράλογο άνθρωπο», εκτός από το υπαρξιακό που θίγεται με το γνωστό τρόπο του Γούντι Άλεν, τα στοιχεία του «τυχαίου» και της «μοίρας» παίζουν καταλυτικό ρόλο.
Του Γούντι Άλεν
Με τους Έμα Στόουν, Χοακίν Φίνιξ, Πάρκερ Πόουζι, Τζέιμι Μπάκλι, Μπέτσι Έιντεμ, Ίθαν Φίλιπς, Μέρεντιθ Χάγκνερ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ