Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 29/01/2025
Δεν πέρασαν περισσότεροι από τέσσερις μήνες όταν η στήλη κατέγραφε τους γραφειοκρατικούς (και όχι μόνο) παραλογισμούς με την οδό Ειρήνης στην Αγία Παρασκευή. Τότε, το πρόβλημα εμφανιζόταν να είναι ότι η δρομολόγηση των ασφαλτοστρώσεων στην κεντρική «αρτηρία» της πόλης θα… ακυρωνόταν από τη μελλοντική κατασκευή αγωγών ομβρίων υδάτων. «Αποτέλεσμα είναι, τελικά, ο δρόμος να ξανασκαφτεί όταν αρχίσει το απαραίτητο αντιπλημμυρικό έργο για την περιοχή, ενώ άγνωστο παραμένει αν και πότε θα υπάρξουν οι γνωστές παρεμβάσεις από εταιρείες διαφόρων δικτύων», έγραφε, μεταξύ άλλων, το σχετικό editorial.
Πριν… αλέκτορα φωνήσαι, η ζημιά έγινε μεν, αλλά πρώτα από όλα, στα νέα πεζοδρόμια που παραδόθηκαν πέρσι! Η… εκσκαφή του ομολογουμένως χρηστικού και με πλάτος δαπέδου καταγράφηκε στο ύψος της οδού Πελοποννήσου, εν μέσω των πρόσφατων γιορτών.
Το… χεράκι του, μάλιστα, «έβαλε» ο -κατά 51% κρατικός- ΔΕΔΔΗΕ επειδή διαπιστώθηκαν βλάβες στο σύστημά του. Για το κόστος σε χρήμα – χρόνο από αυτό το «αλαλούμ» είχαμε αναφερθεί, αλλά η «πληγή» δεν φαίνεται να επουλώνεται μόλις λήξουν οι παρεμβάσεις των φορέων για να κλείσουν τις τρύπες που άνοιξαν.
Ενδεικτική είναι η μαρτυρία κατοίκου της γειτονιάς: «Ένα μηχάνημα κατέστρεψε στο πεζοδρόμιο μου την έξοδο κάποιου σωλήνα. Βρήκα τον μηχανικό της εταιρείας ο οποίος υποσχέθηκε την επιδιόρθωση: «τίποτα δεν είναι, λίγο τσιμέντο μόνο, θα περάσω μόλις τελειώσουμε στον κάθετο δρόμο»). Ακόμη τον… περιμένω. Τελικά ο αδελφός μου αγόρασε τσιμέντο και το έφτιαξε»
Αυτό το «ράβε – ξήλωνε» συνοδεύεται όχι μόνο από τέτοιες ανορθογραφίες αλλά και μπόλικη ταλαιπωρία περίοικων ή διερχόμενων. Το πέρασμα οχημάτων και λεωφορείων από την περιοχή παραμένει εξίσωση για… δυνατούς λύτες, επί μήνες, με όλους τους εμπλεκόμενους να καταφεύγουν σε συνεχόμενες αναπροσαρμογές των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Ο Δήμος Αγίας Παρασκευής, που «πονοκεφαλιάζει», ζήτησε, από τον περασμένο Δεκέμβριο, εις… μάτην να μπει τροχονόμος, κυρίως τις ώρες αιχμής, στον κόμβο των οδών Ειρήνης, Αιγαίου Πελάγους και Ελβετίας, προκειμένου να περιοριστεί η συμφόρηση. Τουλάχιστον, ικανοποιήθηκε το αίτημα της δημοτικής Αρχής για εξυπηρέτηση του Τσακού από τη λεωφορειακή γραμμή Β5, με νέα εναλλακτική διαδρομή του ΟΑΣΑ.
Σε κάθε περίπτωση -δόλου, κακού προγραμματισμού ή ατυχίας (;)- πρώην και νυν έργα πληρώνουν, ποικιλοτρόπως, μόνο οι πολίτες.