Γραπτή παρέμβαση με την οποία ζητά διορθωτικές παρεμβάσεις από τη δημοτική αρχή ώστε το Ηράκλειο να γίνει πόλη φιλικότερη προς τους ποδηλάτες, δημοσιοποιεί η Ποδηλατική Ομάδα Ηρακλείου Αττικής.
Στην παρέμβασή τους, οι ποδηλάτες αναφέρουν τα εξής:
Ποιοι είμαστε
«Βαρεθήκαμε τον μέχρι τώρα τρόπο ζωής μας, πήραμε το σκουριασμένο μας ποδήλατο που είχαμε ξεχάσει από τα νεανικά μας χρόνια, το επισκευάσαμε το γυαλίσαμε του κάναμε τις ανάλογες διορθώσεις και βαλθήκαμε να αλλάξουμε την καθημερινότητα μας, στην αρχή κάνοντας μοναχικές βόλτες με το ποδήλατο μας. Στη συνέχεια ήρθαν οι ποδηλατικές παρέες και οι ομάδες από γειτονιά σε γειτονιά, ζηλέψαμε τις οργανωμένες ομάδες στην γύρω περιοχή και είπαμε γιατί όχι και στη γειτονιά μας.
Μια ομάδα ποδηλασίας για το Ηράκλειο να μπορούμε να βρισκόμαστε τα βράδια, τα πρωινά της Κυριακής, να κάνουμε παρέα, να συζητάμε τα ζητήματα που αφορούν το αγαπημένο μας εναλλακτικό μεταφορικό μέσο.
Κάθε Τετάρτη απόγευμα στης 7:00 μ.μ. στο κεντρικότερο σημείο του Ηρακλείου στον Σταθμό ΗΣΑΠ, μαζευόμαστε ποδηλάτες ηλικίας 8 – 88 ετών, αγόρια και κορίτσια, δυνατοί και αδύνατοι, αθλητικοί τύποι και μη σε μία πορεία προς τις γύρω περιοχές του Ηρακλείου, στον ρυθμό του πιο αργού και της πιο αδύνατης φίλης που θέλει να βγει από το σπίτι της να σηκωθεί από τον καναπέ της/του και να μας ακολουθήσει.
Έχουμε διάθεση και υπομονή να περιμένουμε τους φίλους με τον αργότερο ρυθμό να τους βοηθήσουμε να ξεπεράσουν τις φοβίες που έχουν στην κίνηση της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής, γιατί είναι αλήθεια ότι οι πόλεις μας είναι σχεδιασμένες και προσαρμοσμένες για τις ανάγκες του αυτοκινήτου και όχι των πεζών και των ποδηλατών.
Αυτό το διαπιστώνει κανείς όταν κατέβει από το αυτοκίνητο ή τη μηχανή του και αρχίσει να κινείται με το ποδήλατο στην πόλη, τότε αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο πεζός και ταυτόχρονα και ο ποδηλάτης, γιατί είναι αλήθεια ότι ο πεζός έχει τις ίδιες ανάγκες με τον ποδηλάτη. Οι προσπάθειες μας είναι κοινές.
Οι διορθωτικές παρεμβάσεις που ζητάμε
Οι πρώτες διαπιστώσεις που κάναμε σαν ποδηλάτες κάνοντας τις βραδινές μας βόλτες στην πόλη είναι ότι το Ηράκλειο είναι μια πόλη εχθρική για το ποδήλατο και τον ποδηλάτη, όπως όλες οι πόλεις λίγο πολύ άλλωστε, με ανύπαρκτους πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους και διευκολύνσεις. Έτσι αναγκαζόμαστε να κινούμαστε στον κυρίως δρόμο που κινείται και το αυτοκίνητο δημιουργώντας μικρές καθυστερήσεις και εκνευρισμούς κυρίως στο στενό κέντρο της πλατείας Ηρακλείου.
Δεν υπάρχουν σταντ κλειδώματος για τα ποδήλατα σε καίρια σημεία όπως τράπεζες, Γυμνάσια και Λύκεια, πάρκα, έτσι ώστε να ενθαρρύνεται ο πολίτης να χρησιμοποιεί το ποδήλατο του για της μικρές καθημερινές ανάγκες του με ασφάλεια, συμβάλλοντας αισθητά στην μείωση του θορύβου και της ρύπανσης στην πόλη μας.
Οι ποδηλατοβόλτες κάθε Τετάρτη δεν έχουν άλλο νόημα από το να δείξουν πρώτα προς τη δημοτική αρχή και μετά προς τους πολίτες ότι οι συνθήκες και οι ανάγκες αυτής της πόλης άλλαξαν και πρέπει να προσαρμοστούμε και εμείς, οι ποδηλάτες απαιτούν χώρο και ασφάλεια, να διαμορφώσουμε μια πόλη φιλική και ανθρώπινη για τους κατοίκους της δημιουργώντας τις προϋποθέσεις από σήμερα.
1.Δημιουργώντας ποδηλατικούς άξονες γύρω και μέσα στην πόλη, συνδέοντας τα καίρια σημεία της, αφαιρώντας χώρο από τον κυρίως δρόμο δίνοντας των στους πεζούς και στα ποδήλατα.
2. Δημιουργώντας ειδικά stand κλειδώματος ποδηλάτου σε κεντρικά σημεία όπως Γυμνάσια, πάρκα, πλατείες κλπ.
3. Μείωση της ταχύτητας στο κεντρικό Ηράκλειο στα 20 km.
4. Κλείσιμο του κέντρου του Ηρακλείου την Κυριακή και να επιτρέπεται στους πεζούς και στα ποδήλατα».