«Φωτιές» άναψε η δήλωση του αν. υπουργού Περιβάλλοντος για τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στην γέφυρα της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου.
Η είδηση ότι υπεγράφη από την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τοποθέτηση διοδίων στην Εθνική Οδό, άναψε ‘φωτιές‘ και απασχόλησε έντονα το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς στην πρόσφατη συνεδρίαση του την Τετάρτη 15 Μαρτίου.
Μάλιστα, οι αντιδράσεις Δήμου και κατοίκων αναμένεται να κλιμακωθούν, μετά και το «ναι» του αν. υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου στα πλευρικά διόδια, μια ημέρα αργότερα.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ο κ. Φάμελλος επισήμανε ότι Θα τοποθετηθούν τελικά τα πλευρικά διόδια στην γέφυρα της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου, διευκρινίζοντας, παράλληλα, ότι τα διόδια αυτά, που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης, θα είναι αναλογικά και θα εξαιρεθούν οι κάτοικοι της περιοχής.
Επισήμανε, επίσης, ότι ‘στην Περιβαντολλογική μελέτη έχουμε βάλει ένα ζήτημα αν υπάρχει κυκλοφοριακή επιβάρυνση (θα γίνουν μετρήσεις εκεί) θα τροποποιηθούν κάποια κατασκευαστικά στοιχεία.
Οι κάτοικοι των γύρω δήμων αντιδρούν έντονα ζητώντας να μην υπογράψει ο κ Φάμελλος την περιβαλλοντική μελέτη για την τοποθέτηση των διοδίων.
Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς, ζήτησε ενημέρωση για το θέμα ο επικεφαλής του συνδυασμού «Συνεργασία Κηφισιάς» Παναγιώτης Κανακάκης ο οποίος τόνισε: « Πληροφορήθηκα ότι υπεγράφη η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου για το θέμα που αφορά στην Εθνική οδό. Στην προσπάθεια μου να επιβεβαιώσω την πληροφορία έμαθα ότι η μελέτη έχει προωθηθεί στο γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος».
Επισήμανε ότι ο Δήμος Κηφισιάς πρέπει να προλάβει πριν υπογραφεί από τον αρμόδιο υπουργό η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. «Από την πλευρά μου κάνω ενέργειες και έχω σηκώσει το θέμα. Πρέπει να το σηκώσουμε και σαν Δήμος. Να είμαστε έτοιμοι» τόνισε χαρακτηριστικά.
Τον λόγο στη συνέχεια πήρε ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος ο οποίος διευκρίνισε ότι η υπογραφή είναι της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου.
« Είχαμε ενημερώσει το Σώμα αλλά και τους πολίτες ότι η μελέτη βρίσκεται σε στάδιο υπηρεσιακών υπογραφών. Πριν την Γενική Γραμματέα την μελέτη είχε υπογράψει ο διευθυντής, ο τμηματάρχης, σύμφωνα με την ιεραρχία του Υπουργείου. Ότι είναι στο στάδιο των υπηρεσιακών υπογραφών μας το είχε πει και ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος» είπε χαρακτηριστικά.
Ο δήμαρχος Κηφισιάς τόνισε ότι μόνο η υπογραφή του Υπουργού παράγει αποτελέσματα, ενώ υπενθύμισε τα λόγια του Σωκράτη Φάμελλου σύμφωνα με τα οποία, η υπογραφή της κυβέρνησης θα εξαρτηθεί από την προηγούμενη πλήρωση των απαραίτητων όρων κυκλοφορίας και ασφάλειας στους παράδρομους και το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Ο κύριος Θωμάκος ενημέρωσε για τις ενέργειες που έχει κάνει ο Δήμος Κηφισιάς για το θέμα . Τόνισε στο Σώμα ότι εκκρεμεί πάντοτε, διαρκές αίτημα προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος είναι και ο αρμόδιος για την πιθανή εγκατάσταση διοδίων. Επιπλέον αναφέρθηκε σε έγγραφο του Δήμου Κηφισίας προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και συγκεκριμένα προς την Γενική Γραμματέα και στον Αναπληρωτή Υπουργό όπου ζητείται η κυκλοφοριακή μελέτη»
« Είναι υπέρ των θέσεων μας, ότι φαίνεται είτε να μην υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη ή να υπάρχει κάτι που είναι υποψία μελέτης. Κάτι το οποίο θα αποτελέσει όπλο στην περίπτωση που χρειαστεί να προσβάλουμε την πιθανή υπογραφή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από τον Υπουργό» πρόσθεσε ο δήμαρχος Κηφισιάς.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και πρώην δήμαρχος Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης τόνισε: «Η πληροφόρησή μου είναι ότι την απόφαση την έχει στα χέρια της η σύμβουλος του υπουργού. Μπορεί να έχει ήδη υπογραφεί, αλλά ακόμα και αν δεν έχει ακόμα υπογραφεί, αυτό θα γίνει τις επόμενες ημέρες. Πρέπει να κάνουμε προσφυγή άμεσα για να σταματήσει. Να μην ξεχνάμε ότι πήραμε την υπόσχεση με μία κινητοποίηση που έγινε τον Αύγουστο από τον τότε αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος τον κ. Σκουρλέτη, ότι δεν πρόκειται να υπογραφεί. Δεν νομίζω ότι η κυβέρνηση άλλαξε. Δεν σημαίνει ότι όταν αλλάζει ένας υπουργός ξεχνάει τι έχει υποσχεθεί».
Ο Νίκος Χιωτάκης κάλεσε τον δήμαρχο μαζί με αντιπροσωπεία του Δημοτικού Συμβουλίου να πάνε στο Υπουργείο και να ζητήσουν ακρόαση από τον αρμόδιο Υπουργό. «Να πάμε σαν Δήμος με συγκεκριμένο αίτημα, να τηρηθεί η υπόσχεση του πρώην υπουργού ότι δεν θα υπογραφεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων» είπε χαρακτηριστικά.
Ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Τσαγκάρης ζήτησε από τον Δήμο Κηφισιάς να γίνουν άμεσα κάποιες ενέργειες, συμφωνώντας με τους κυρίους Χιωτάκη και Κανακάκη.
Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος στην δευτερολογία του επανέλαβε στο Δημοτικό Συμβούλιο τι έγινε στην πρόσφατη συνάντηση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτη Φάμελλο.
« Ο κύριος Φάμελλος μας είπε ότι βρίσκεται σε στάδιο υπηρεσιακών υπογραφών. Επίσης μας είπε ότι δεν τηρεί την ίδια δυναμική και αποφασιστική στάση με τον προκάτοχό του κύριο Σκουρλέτη και ότι δεν θα είναι εκείνος που θα εμποδίσει την διαδικασία.
Ωστόσο, είπε, ότι προϋπόθεση για εκείνον είναι η προηγούμενη τακτοποίηση των ερωτηματικών για το κυκλοφοριακό και την ασφάλεια των διελεύσεων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, που παραδέχτηκε ότι είναι ακατάλληλο και πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις. Τα έθεσε ως προϋποθέσεις για να υπογράψει εκείνος την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων» τόνισε ο δήμαρχος Κηφισιάς.
Επισήμανε ότι η συνάντηση με τον κ. Φάμελλο έγινε πριν από περίπου 20 ημέρες και ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να το ξανακάνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Πρόσθεσε ότι πρέπει ο Δήμος να πιέσει προς την μεριά του Χρήστου Σπίρτζη.
Για το αν ο Δήμος Κηφισιάς είναι έτοιμος από νομικής πλευράς είπε: « Υπάρχει έτοιμο υλικό. Οι λόγοι προσβολής της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων υπάρχουν και είναι έτοιμοι. Η Νομική Υπηρεσία είναι έτοιμη σε συνεννόηση με τον Δήμο Διονύσου».
Οι εξελίξεις πάνω στο θέμα των διοδίων είναι συνεχείς και το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να είναι «θερμό», ενώ οι αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής αναμένεται να είναι ακόμα πιο δυναμικές.