Κυκλοφόρησε το 5ο φύλλο (Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2016) της δίμηνης αυτοδιοικητικής και πολιτικής έκδοσης πληροφόρησης, διαλόγου και προβληματισμού Λυκόβρυσης Πεύκης «ΑΝΑΤΡΟΠΗ» που διανέμεται δωρεάν.
Στο 5ο φύλλο διαβάζουμε:
- Ζούμε… ό,τι μας αξίζει(;)(!)
- Το στίγμα, του Φώτη Αγγουλέ
- Χρονογράφημα: Τα παράπονά σας στον δήμαρχο
- Εθνικές γιορτές και παρελάσεις
- Διαχωρισμός Κράτους Εκκλησίας, το συζητάμε ακόμη;
- Άδειες, «βοθροκάναλα» και διαπλοκή
- Κρεοφαγία, ένα ζήτημα ηθικό και περιβαλλοντικό
- Κολονάκια, παράνομη στάθμευση και ελεύθερη πρόσβαση
- Υιοθεσία αδέσποτου… σε σκίτσα
- Οικοδομικό Τετράγωνο 9 Λυκόβρυσης: Πολλά τα σχέδια και… όπου μας κάτσει
- Με το «Ν» και με το(ν)…»Σ»
- Η «αθώωση» του Σλόμποταν Μιλόσεβιτς
- Προδομένοι και παραδομένοι
- Ο ρόλος των ΜΚΟ στην εποχή μας
- ΠΡΩΣΥΝΑΤ: Με σοβαρές ελλείψεις το νέο εθνικό σχέδιο διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων
- Οικολογικά και άλλα
Απόψεις και σχόλια δημοτών και κατοίκων της πόλης μπορούν να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση: riz.anatropi.lp@gmail.com
Όσο για το τι μπορείτε να διαβάσετε στη διμηνιαία εφημερίδα μεταξύ των κειμένων, μπορείτε να δείτε παρακάτω το κείμενο της Φανής Καραντσιούνη.
Κολωνάκια, παράνομη στάθμευση και ελεύθερη πρόσβαση
Με αφορμή άρθρο τοπικής ενημερωτικής ιστοσελίδας της 09/08/2016 με τίτλο: «Κολωνάκια στα πεζοδρόμια για να αντιμετωπισθεί το παράνομο παρκάρισμα», αλλά και από προσωπική εμπειρία στους δρόμους της Πεύκης και της Λυκόβρυσης, εκφράζω ορισμένες απορίες που πολύ θα επιθυμούσα ο Δήμος και η τεχνική υπηρεσία να τις διευκρίνιζε στους πολίτες.
Στην περιοχή κυρίως της Άνω Πεύκης (όπου διαμένω) αλλά και γενικότερα της Πεύκης (στη Λυκόβρυση δεν έχω παρατηρήσει σε τέτοια ένταση το φαινόμενο) το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η τοποθέτηση νέων σταθερών κολωνακίων, σε διάφορα σημεία της περιοχής, που δεν έχει πρόβλημα παράνομης στάθμευσης, ενώ αντιθέτως επιτείνει την παρεμπόδιση ελεύθερης και άνετης κίνησης των πεζών.
Επιπλέον επισημαίνεται ότι πολλές φορές είναι τόσο μικρό το πλάτος των πεζοδρομίων που μάλλον είναι απαγορευτική η τοποθέτηση κολωνακίων, αφού ο πεζός και δη τα άτομα με κινητικές δυσκολίες εμποδίζονται ακόμα περισσότερο, με αποτέλεσμα να κατεβαίνουν στο δρόμο. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως μετά από αναπλάσεις οδών που οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται για τους περίοικους, ανάμεσα στα κολωνάκια δημιουργούνται «ιδιωτικοί» χώροι παράνομης στάθμευσης! Ποιος επωμίζεται αυτή την ευθύνη;
Οι απορίες λοιπόν που γεννιούνται είναι καταρχήν γύρω από την κουλτούρα για την τοποθέτηση κολωνακίων εντός ενός πυκνοκατοικημένου αστικού ιστού, όπως ο Δήμος μας.
Για ποιο λόγο να μπαίνουν διαρκώς κολωνάκια; Αυτή είναι η μόνη λύση για την καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης; Είναι η εύκολη λύση στην περίπτωση αποποίησης ευθυνών; Τι γίνεται αν κάποιος πεζός χτυπήσει στα εν λόγω κολωνάκια; Έχει κάποια ευθύνη ο πολίτης κατ’ εντολή και πληρωμή του οποίου ο Δήμος τα τοποθέτησε; Ο δήμος δεν πρέπει να κάνει μια δημόσια ενημέρωση υπό ποιες νομικές, τεχνικές, πολεοδομικές και κτιριακές προϋποθέσεις και λόγους τοποθετούνται τα κολωνάκια; Τι γίνεται στις περιπτώσεις των κακώς διαμορφωμένων οδών, με ευθύνη των δήμων, όπου παρεμποδίζεται η πρόσβαση ή η ασφαλής διέλευση των πεζών; Μήπως πολλά από τα αιτήματα των πολιτών υποκρύπτουν και ίδια συμφέροντα ενάντια στο δημόσιο και μέσω νομιμοποίησης μιας απόφασης δημοτικού συμβουλίου όλα σταματούν εκεί; Ο Δήμος πρέπει να επεμβαίνει όταν κάποιος πολίτης αυθαίρετα τοποθετεί έξω από το σπίτι του ή το κατάστημά του κινητά ή σταθερά κολωνάκια, προς εξυπηρέτησή του;
Επιβάλλεται ο Δήμος να δώσει σαφείς απαντήσεις και εξηγήσεις περί των μέχρι τώρα ενεργειών του (αποφάσεις προηγούμενων Δημοτικών Συμβουλίων, εκτελέσεις έργων που περιελάμβαναν τοποθέτηση κολωνακίων, πότε ελήφθησαν αυτές οι αποφάσεις) αλλά και αυτών που προτίθεται να κάνει, των τεχνικών μέσων που θα χρησιμοποιήσει και των νομικών διασφαλίσεων, απέναντι σε όλους τους πολίτες, και φυσικά να εκθέσει όλες τις πολεοδομικές και λοιπές προδιαγραφές που απαιτούνται για τέτοια έργα, ώστε ο πολίτης να γνωρίζει και να έχει τη δυνατότητα να εκφράζει τη γνώμη του και αν επιθυμεί ή όχι την υλοποίηση τέτοιων έργων (είτε ως περίοικος, έχοντας έννομα συμφέροντα, είτε απλώς ως κάτοικος του Δήμου).