1. ΓIΩPΓOΣ ΠATOYΛHΣ: Η επένδυση στη γνώση της νέας γενιάς της πόλης μας αποτελεί προτεραιότητα του συνδυασμού μας «Μαρούσι, Ανθρώπινη πόλη». Αυτό σημαίνει για μας ότι το ζήτημα της ενίσχυσης των σχολικών υποδομών του Αμαρουσίου θα αποτελέσει ένα από τα ζητήματα στα οποία θα ρίξουμε ως δημοτική αρχή το βάρος μας. Έχουμε καταγράψει με κάθε λεπτομέρεια τα μεγάλα προβλήματα των σχολείων της πόλης. Την απαράδεκτη κατάσταση, το 2006 να κάνουν μαθητές στο Μαρούσι μάθημα σε λυόμενες αίθουσες, να υπάρχουν σχολεία με τουαλέτες που δεν επαρκούν, να λειτουργούν σχολεία τα οποία έχουν κατασκευαστεί αυθαίρετα. Αυτή είναι εικόνα που δεν τιμά μια πόλη που υπερηφανεύεται ότι φιλοξένησε Ολυμπιακούς Αγώνες. Στο πρόγραμμα που θα παρουσιάσουμε στο επόμενο διάστημα, κάνουμε σαφείς τους άξονες που θα κινηθούμε. Ο πρώτος άξονας αφορά στην αποτελεσματική διεκδίκηση και στην έγκαιρη καταβολή από την κεντρική εξουσία τόσο των πόρων που διατίθενται για τις επισκευές των σχολείων μας, όσο και για την κατασκευή από τον ΟΣΚ νέων σχολικών κτηρίων. Ο δεύτερος άξονας αφορά στην αξιοποίηση του νέου μοντέλου χρηματοδότησης δημόσιων έργων, των ΣΔΙΤ.
Αξιοποιώντας το μοντέλο των Συμπράξεων Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα μπορούμε να αποκτήσουμε τις κατάλληλες και αναγκαίες σχολικές υποδομές, με σημαντικά χαμηλότερο κόστος απ’ ό,τι στο παρελθόν, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες της πόλης μας σε σύγχρονες σχολικές υποδομές. Και ο τρίτος άξονας αφορά στις άμεσες παρεμβάσεις που θα δρομολογήσουμε ώστε να εξωραϊστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα η εικόνα των σχολείων μας.
2. Το πρόβλημα της φύλαξης των σχολείων του Αμαρουσίου είναι σύνθετο, αλλά και πολυδάπανο. Και δεν αναφέρομαι μόνον στο κόστος πληρωμής των υπηρεσιών φύλαξης αλλά και στο ακόμη μεγαλύτερο κόστος που συνεπάγεται η αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούνται στις σχολικές μας μονάδες. Το πρόγραμμα σχολικών φυλάκων του υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης αποτελεί μια λύση, χωρίς όμως να καλύπτει σήμερα πλήρως τις ανάγκες φύλαξης των σχολείων του Αμαρουσίου. Πρέπει λοιπόν, να κινηθούμε σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας είναι να διεκδικήσουμε, από πλευράς υπουργείου Εσωτερικών, ότι και στο μέλλον θα εξασφαλισθούν τα απαραίτητα κονδύλια για να συνεχιστεί το πρόγραμμα φύλαξης. Και ο δεύτερος άξονας αφορά στην ανάληψη δράσεων και πρωτοβουλιών, με έξοδα του Δήμου αυτή τη φορά, προκειμένου να επεκτείνουμε το πρόγραμμα φύλαξης σε καθημερινή και 24ωρη βάση για όλες τις σχολικές μας μονάδες. Και ιδιαίτερα τη φύλαξη όλων των δημοτικών σχολείων της πόλης, τα οποία σήμερα δεν φυλάσσονται.
3. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια ανοιχτή διαδικασία, στην οποία ο ρόλος της οικογένειας και των γονέων είναι σημαντικός. Θεωρούμε λοιπόν, εξαρχής και ξεκάθαρα τον ρόλο των γονέων καθοριστικό για τα εκπαιδευτικά δρώμενα της πόλης. Και, ως δημοτική αρχή, θα επιδιώξουμε να έχουμε μια ανοιχτή αλλά και «καθαρή» σχέση συνεργασίας με τους συλλόγους γονέων. Άλλωστε, έχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι οι εκπρόσωποι όλων των συλλόγων και φορέων τη πόλης, θα αποτελούν συμβούλους της δικής μας δημοτικής αρχής. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τους συλλόγους γονέων, με τους οποίους η σχέση μας θα στηρίζεται στον ουσιαστικό διάλογο, τη συναίνεση και τη συνεργασία.
4. Σε αυτό το σημείο θα είμαι κάθετος και κατηγορηματικός. Τα κονδύλια που δίνονται από το κράτος για τη συντήρηση των σχολείων θα αποδίδονται μόνον στα σχολεία και όχι γι’ άλλους σκοπούς. Και θα διατίθενται άμεσα, χωρίς καμία καθυστέρηση σε αυτά.