Σε νέα δοκιμασία για τα επόμενα, τουλάχιστον, δυο χρόνια, εισέρχεται το κέντρο του Αμαρουσίου, που θα κληθεί να τα βγάλει πέρα με μια σειρά δραματικών αλλαγών, ειδικά στην κυκλοφορία και τη στάθμευση.
Μετά την ανάπαυλα που µεσολάβησε από την πρόσφατη βιοκλιµατική ανάπλαση, το κέντρο του Αµαρουσίου θα «δοκιµαστεί» για πολλοστή φορά την τελευταία δεκαετία, λόγω της έναρξης του έργου κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ στην πλατεία Ευτέρπης.
Ρεπορτάζ: Γιάννης Μπεθάνης
Οι σχετικές διαδικασίες για να ανάψει το «πράσινο φως» έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ωστόσο, αυτό που απέµενε έως ότου ξεκινήσει το έργο, ήταν το πολύ σηµαντικό κοµµάτι των κυκλοφοριακών ρυθµίσεων πέριξ του εργοταξίου. Κι εδώ αρχίζουν και πάλι τα δύσκολα για τους καταστηµατάρχες, τους πεζούς και τους οδηγούς, όπως φαίνεται από τις ρυθµίσεις που εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία από το ∆ηµοτικό Συµβούλιο, την Τρίτη 8 ∆εκεµβρίου, µε αρνητική σύσσωµη τη µειοψηφία (απόντων των µελών της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ που είχαν αποχωρήσει νωρίτερα διαµαρτυρόµενοι για τον εν γένει τρόπο διεξαγωγής των τελευταίων συνεδριάσεων του Σώµατος).
Για τα επόµενα δυο χρόνια, η ιστορική και εµπορική «καρδιά» του Αµαρουσίου θα κληθεί να τα βγάλει πέρα τόσο ως προς την καθηµερινή της λειτουργία όσο και ως προς την αγοραστική της κίνηση µε µια σειρά δραµατικών αλλαγών, ειδικά στην κυκλοφορία και τη στάθµευση, ενώ και οι µαγαζάτορες που βρίσκονται έναντι της πλατείας θα δουν το χώρο µπροστά από τα καταστήµατά τους να µειώνεται θεαµατικά, δυσχεραίνοντας την πρόσβαση των διερχόµενων και εν δυνάµει πελατών τους.
Η εισήγηση της διοίκησης Πατούλη, ο οποίος έχει κατ’ επανάληψη επιµείνει στην κατασκευή του πάρκινγκ ως «προεξάρχον έργο του προεκλογικού προγράµµατος του συνδυασµού, το οποίο και εγκρίθηκε κατά συντριπτική πλειοψηφία από τους Μαρουσιώτες στις τελευταίες δηµοτικές εκλογές», δεν πέρασε χωρίς εσωτερικούς κραδασµούς. Σύµφωνα µε έγκυρες πληροφορίες της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ, της συνεδρίασης του ∆ηµοτικού Συµβουλίου προηγήθηκε έντονη προσυνεδρίαση του συνδυασµού της πλειοψηφίας, στην οποία ακούστηκαν έντονες ενστάσεις από µέλη ως προς τη δυσλειτουργία που θα επιφέρει στο εµπορικό κέντρο η εκτεταµένη σειρά κυκλοφοριακών και άλλων ρυθµίσεων. Ωστόσο, οι ενστάσεις αυτές ουδέποτε καταγράφηκαν και από τα επίσηµα µικρόφωνα του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, καθώς κατά την ψηφοφορία δεν υπήρξε καµία διαρροή ψήφου από την πλευρά της διοικούσας παράταξης.
Οι ενστάσεις και οι ανησυχίες της µειοψηφίας
Έντονες, ωστόσο, ήταν οι ενστάσεις από την πλευρά της µειοψηφίας. Η Κατερίνα Ψάλτη (ΕΝΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ) κατέθεσε τον προβληµατισµό της για τις ρυθµίσεις που µεταφέρουν την πιάτσα των ταξί και την αφετηρία-τερµατισµό τριών γραµµών της δηµοτικής συγκοινωνίας σε τµήµα της κοµβικής οδού Βασ. Όλγας (την οποία, µαζί µε την κάθετη 28ης Οκτωβρίου χρησιµοποιούν οι οδηγοί για να βγουν προς Πεύκη και προς Λ. Κηφισιάς, αλλά και ουκ ολίγες λεωφορειακές γραµµές του ΟΑΣΑ), αµφισβητώντας έντονα αν µπορεί ο δρόµος αυτός µε το µήκος που έχει να υποδεχθεί και να αντεπεξέλθει στον προβλεπόµενο φόρτο. Παράλληλα, οι µετατροπές και στην κίνηση των οχηµάτων προς Πεύκη και Λ. Κηφισιάς που προβλέπουν το γύρο ενός ολόκληρου τετραγώνου µέσα από στενούς δρόµους, αποτέλεσαν ένα ακόµη βέλος στη φαρέτρα των επιχειρηµάτων της κ. Ψάλτη, όπως και ο περιορισµός στο 1,25 µ. της έκτασης του πεζοδροµίου µπροστά από τα καταστήµατα που βρίσκονται επί της πλατείας Ευτέρπης, υποστηρίζοντας ότι θα τα «πνίξει» αγοραστικά.
Από την άλλη, ο επικεφαλής του συνδυασµού ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΑΡΟΥΣΙ ∆ορύλαος Κλαπάκης έθεσε µια ακόµη σηµαντική παράµετρο, αυτή της τελικής χρονικής διάρκειας του έργου. Λαµβάνοντας προφανώς υπόψη την εµπειρία από αντίστοιχα έργα σε άλλες περιοχές του Αµαρουσίου, αναρωτήθηκε «αν τελικά το έργο διαρκέσει όντως µόνο 2 χρόνια», εκτιµώντας ότι «σε περίπτωση που κάποιος προσφύγει στις αρµόδιες αρχές για να το σταµατήσει ή που βρεθούν αρχαία, κάτι που είναι πιθανό, τότε το έργο θα παραµείνει εκεί ανολοκλήρωτο για πολλά χρόνια». Και πρόσθεσε: «Κι όλα αυτά για να παίρνει ∆ήµος µόλις 2.500 ευρώ το µήνα, έχοντας παραχωρήσει δωρεάν το χώρο στην ανάδοχο εταιρεία. Όσο για το επιχείρηµα της ανακούφισης του προβλήµατος στάθµευσης και της µετεπιβίβασης στο Μετρό µέσω του πάρκινγκ, απλά υπενθυµίζουµε ότι η στάθµευση σε αυτό δεν θα είναι δωρεάν, αλλά θα πρέπει να πληρώνουν οι οδηγοί». Τέλος, ο κ. Κλαπάκης πρότεινε να συσταθεί διαπαραταξιακή επιτροπή που θα εξετάσει τους χώρους που µπορούν να λειτουργήσουν ως πάρκινγκ στην ευρύτερη περιοχή του µαρουσιώτικου κέντρου, υποστηρίζοντας ότι «υπάρχουν τέτοιοι χώροι και µπορούµε να τους χρησιµοποιήσουµε».
Από την πλευρά του ο Τάσος Σπυρόπουλος (ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ), αφού υπενθύµισε ότι η παράταξή του είναι εξ αρχής αντίθετη στην κατασκευή πάρκινγκ «στο κέντρο της πόλης και µάλιστα σε περιορισµένο χώρο», όπως είπε, εξέφρασε την εκτίµηση ότι «πολύ δύσκολα θα έχει ολοκληρωθεί το έργο εντός διετίας, ενώ για όσο διαρκέσει η κατασκευή θα δούµε σε µικρογραφία όσα θα ζούµε εις το διηνεκές στο κέντρο της πόλης, αφού η ταλαιπωρία δεν πρόκειται να σταµατήσει µε τη λειτουργία του πάρκινγκ».