Κάθε καλοκαίρι οι υποψήφιοι περίμεναν με αγωνία το γραπτό μήνυμα από το υπουργείο με τα αποτελέσματα των εξετάσεων τους στις πανελλήνιες.
Περιμένουν να δουν αν οι κόποι τους δικαιώθηκαν και γι΄ αυτούς που τα καταφέρνουν αρχίζει μια νέα ζωή, περνώντας την πόρτα του Πανεπιστημίου.
Ένας εξ αυτών είναι ο απόφοιτος του 4ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Δημήτρης Κρητικός που με σύνολο μορίων 19.300 ξεχωρίζει μεταξύ όσων τα κατάφεραν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.
Η επιτυχία του είναι μεγάλη -τόσο τοπικά όσο και Πανελλαδικά- κι όπως ο ίδιος δηλώνει στηρίχθηκε «στο να μην αφήνω κενά και να διαβάζω μεθοδικά …».
Η βαθμολογία του Δημήτρη αναλυτικά: Νεοελληνική Γλώσσα: 18,5, Χημεία: 19,9, Βιολογία: 19,8, Φυσική: 19.
Επιθυμία του, όπως o ίδιος εξομολογείται είναι να σπουδάσει στην Ιατρική.
Ο νεαρός μαθητής και αυριανός φοιτητής άνοιξε την καρδιά του στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ, μας μίλησε για το «ταξίδι» του μέχρι που πήρε το χαρμόσυνο μήνυμα του Υπουργείου.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΜΑΝΟΣ ΧΡΥΣΟΣ
Υπάρχει κάποιο μυστικό για την επιτυχία σου;
«Δεν μπορώ να πω πως υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μυστικό για την επιτυχία. Η προετοιμασία κάθε μαθητή είναι προσωπική του υπόθεση και εξαρτάται άμεσα από τον χαρακτήρα του, τις ανάγκες του, τους στόχους του.
Όσον αφορά εμένα, προσπαθούσα να μην αφήνω κενά και να διαβάζω μεθοδικά.
Δεν άφηνα αναπάντητες απορίες, άκουγα τις επισημάνσεις των καθηγητών μου και ήμουν ειλικρινής με τον εαυτό μου, με την έννοια ότι διαπίστωνα τις αδυναμίες μου και προσπαθούσα να βελτιώνομαι διαρκώς.
Όταν έφτασαν οι μέρες των εξετάσεων, ήμουν σίγουρος ότι είχα κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσα μέσα στη χρονιά, γι’ αυτό και δεν ήμουν πολύ αγχωμένος.
Πρέπει βέβαια να τονίσω ότι δεν είχα κάποιο σταθερό πρόγραμμα διαβάσματος, αλλά πάντα φρόντιζα να μην υπερβάλλω, ξεπερνώντας τις δυνάμεις μου. Για παράδειγμα, υπήρχαν μέρες που άντεχα να ξενυχτήσω διαβάζοντας, άλλες που ξυπνούσα πολύ νωρίς το πρωί, κι άλλες που δεν άντεχα να κάνω τίποτα από τα δύο».
«Σε όλη αυτή την προσπάθεια, πρέπει να τονίσω τη συμβολή και ορισμένων προσώπων που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Αυτοί είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μου, του 4ου ΓΕΛ Ηρακλείου, οι οποίοι πίστεψαν σε μένα, με ενθάρρυναν και συνέβαλαν στη δημιουργία ευχάριστου κλίματος στην τάξη.
Επιπλέον, με την εμπειρία τους στη διδασκαλία και τη βαθμολόγηση των μαθημάτων με βοήθησαν να βελτιωθώ.
Εξίσου -αν όχι περισσότερο- καθοριστικός ήταν και ο ρόλος των γονιών μου που ήταν συνεχώς δίπλα μου στηρίζοντας με ψυχολογικά και βοηθώντας με πρακτικά στην προετοιμασία μου αφού είναι και οι δύο εκπαιδευτικοί».
Είδαμε ότι παρότι ήταν χρονιά εξετάσεων συνέχισες να συμμετέχεις στην θεατρική ομάδα του σχολείου σου και μάλιστα είχες πρωταγωνιστικό ρόλο, πως τα συνδύασες;
«Η συμμετοχή μου στη θεατρική ομάδα του σχολείου ήταν για μένα τρόπος αποσυμφόρησης από την κούραση του διαβάσματος, αλλά και ευκαιρία να βλέπω τους φίλους μου, γι΄ αυτό και περνούσα εκεί τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο μου.
Προσπαθούσα να κανονίζω το διάβασμά μου, έτσι ώστε να μπορώ να αφιερώσω λίγες ώρες του απογεύματος της Κυριακής στις πρόβες.
Η επαφή μου με την τέχνη με βοήθησε να διοχετεύσω την ένταση της καθημερινότητας σε δημιουργικότητα και να έχω καλή διάθεση».
Έχεις αποφασίσει την σχολή που θα επιλέξεις, μιας και οι επιλογές που έχεις πλέον είναι αρκετές;
«Στόχος μου είναι να εισαχθώ στην Ιατρική Σχολή.
Πρόκειται για μία σχολή που συνδυάζει πολλά γνωστικά αντικείμενα, παρέχει πολλές επιλογές επαγγελματικής δραστηριότητας, και, το κυριότερο, δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής των γνώσεων με σκοπό τη βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.
Η επιλογή μου είχε διαμορφωθεί ήδη από την επιλογή της ομάδας προσανατολισμού μια και η τελευταία έγινε με βάση την αγάπη για τις επιστήμες υγείας και όχι με βάση το κοινωνικό κύρος ή την επίδοσή μου στα μαθήματα.
Βέβαια, πιστεύω ότι ο άνθρωπος πρέπει να έχει σφαιρικές γνώσεις και ενδιαφέροντα και να μην είναι μονοδιάστατος».
Ποια ήταν η πρώτη αντίδραση όταν είδες την βαθμολογία σου; Το περίμενες;
«Όσον αφορά στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού (Βιολογία, Χημεία, Φυσική) ήμουν σίγουρος για αυτά που είχα γράψει και περίμενα να έχω πάει καλά.
Παρόλα αυτά, η χαρά που ένιωσα όταν είδα τους βαθμούς μου είναι απερίγραπτη. Εκτός από χαρά αισθάνθηκα και ανακούφιση, γιατί ο κόπος μου ανταμείφθηκε.
Ο βαθμός στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με χαροποίησε περισσότερο γιατί η βαθμολόγηση του μαθήματος ενέχει υψηλότερο ποσοστό υποκειμενικότητας.
Το μήνυμα του Δημήτρη σε όσους τώρα το Καλοκαίρι ξεκινούν την προετοιμασία τους για τις επόμενες Πανελλαδικές εξετάσεις είναι «…να έχουν πίστη στον εαυτό τους », αποχαιρετώντας μας με εκείνο το λαμπερό του χαμόγελο και τον δρόμο για την επιτυχία να είναι ορθάνοικτος μπροστά του.