Οι Oμάδες Συμβουλευτικής Γονέων στόχο έχουν την ευαισθητοποίηση, την ανταλλαγή απόψεων και την εκπαίδευση σε γονείς παιδιών και εφήβων, πάνω σε μία σειρά θεμάτων που τους ενδιαφέρουν. Θέματα γενικά αλλά και εξειδικευμένα τα οποία επιλέγονται -σύμφωνα με τις σύγχρονες πρακτικές της εκπαίδευσης ενηλίκων- σε στενή συνεργασία εκπαιδευτή και γονέων ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ομάδας.
Θεματικές ενότητες
Μια ενδεικτική καταγραφή των θεματικών, που συχνά αναπτύσσονται στα πλαίσια των ομάδων είναι η ακόλουθη:
Η ανάπτυξη και οι διάφορες ψυχολογικές όψεις της. Γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική και ηθική. Από την βρεφική ως την εφηβική ηλικία.
Οι πολύπλοκες ψυχολογικές και κοινωνικές εκδηλώσεις της εφηβείας.
Σχέσεις μέσα στην οικογένεια. Σχέσεις γονέων – παιδιών, σχέσεις αδελφών.
Μοναχοπαίδια και πρωτότοκα παιδιά. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην οικογένεια. Η σημασία της σειράς γέννησης για τη νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Αδελφική αντιζηλία και αδελφική κακοποίηση.
Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού (bullying). Όψεις του φαινομένου. Το προφίλ του θύτη, του θύματος και ο ρόλος του αμέτοχου παρατηρητή. Ψυχολογικές επιπτώσεις και ενδεδειγμένη αντιμετώπιση.
Τροποποίηση ανεπιθύμητων συμπεριφορών σύμφωνα με το γνωσιακό-συμπεριφορικό μοντέλο.
Παιδί και έφηβος απέναντι στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Εθισμός στο Διαδίκτυο. Παιδί και βίαιο ηλεκτρονικό παιχνίδι. Παιδί και ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης (Facebook).
Στιλ γονεϊκής συμπεριφοράς. Έλεγχος και ενδιαφέρον. Ο φιλελεύθερος γονέας, ο παραχωρητικός, ο αυταρχικός και ο αδιάφορος.
Eιδικά θέματα εκπαιδευτικής ψυχολογίας και παιδικής ψυχοπαθολογίας. Σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΑDHD), μαθησιακές δυσκολίες, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.
Στερεότυπα και κοινωνικός αποκλεισμός στο σχολείο.
Σχέσεις σχολείου οικογένειας.
Πώς μιλάμε στο παιδί μας για την οικονομική κρίση.
Στοιχεία σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Η επιλογή των θεματικών γίνεται σε συνεργασία εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενων στην πρώτη συνάντηση μετά από διερεύνηση των αναγκών και των ενδιαφερόντων των μελών της ομάδας.
Η μαθησιακή διαδικασία ακολουθεί τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων (συμμετοχικότητα, μάθηση προσανατολισμένη στους ρυθμούς και τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευόμενου) και κεντρικό ρόλο παίζουν οι βιωματικές δραστηριότητες.






































































































