10. Πέραν της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος μέσα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, οι εν
λόγω διακηρύξεις αποτελούν εξόφθαλμη κατάτμηση του ίδιου συμβολαίου στα τρία για την
αποφυγή προσυμβατικού έλεγχου. Η χρησιμοποιούμενη δε συμβατική μορφή της “παροχής
υπηρεσιών” συγκαλύπτει στην ουσία έργο. Η αναθέτουσα αρχή καλείται να παραλάβει υπηρεσίες
οι οποίες δεν έχουν καν συγκεκριμένη προμέτρηση αλλά και ούτε αντικειμενικό τρόπο
επιμέτρησης. Επιπρόσθετα η χρήση μηχανημάτων, με τον τρόπο που υπαγορεύεται από το
Τιμολόγιο που συνοδεύει τη διακήρυξη, δεν επιτρέπεται στις συμβάσεις υπηρεσιών και μάλιστα
όταν η χρήση τους γίνεται συνεχώς και όχι παρεμπιπτόντως.
Συνολικά η διακήρυξη χαρακτηρίζεται από ασάφεια και απροσδιοριστία σχετικά με τα έργα, τη μέθοδο και το αντικείμενο σε ποσοτικό επίπεδο (τρέχοντα μέτρα, όγκος φερτών, κ.λπ.) και σε ποιοτικό επίπεδο (οχετοί, όχθη, κοίτη κ.λπ.). Η έλλειψη προσδιορισμού α) των ρεμάτων (με ορθό και έγκυρο τρόπο) σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί προστασίας και οριοθέτησής τους, β) των δεδομένων υπολογισμού της επικινδυνότητας πλημμυρικών φαινομένων σε κάθε θέση, έρχεται σε αντίθεση με τη χρηστή διοίκηση, τη διασφάλιση και την προστασία του δημόσιου συμφέροντος.
Ως φορείς που εργαζόμαστε στις τοπικές κοινωνίες για την προστασία του δημόσιου φυσικού πλούτου, ζητάμε την άμεση ακύρωση των συγκεκριμένων διακηρύξεων και την άμεση επαναπροκήρυξη με γνώμονα την προστασία του δημοσίου συμφέροντος, και συγκεκριμένα:
1. Την προστασία του περιβάλλοντος.
α. Κατάργηση των ανώφελων παρεμβάσεων.
β. Αντικατάσταση της μηχανικής αντιμετώπισης των καθαρισμών με χειρωνακτική μέθοδο. Με
δεδομένο ότι το προβλεπόμενο στη διακήρυξη κόστος της χειρωνακτικής εργασίας
διαφοροποιείται ελάχιστα έναντι της μηχανικής (και με την κατάργηση ανώφελων
παρεμβάσεων) ο χειρωνακτικός καθαρισμός μπορεί να επιτευχθεί εντός του προβλεπόμενου
κονδυλίου με παράλληλη προστασία των οικοσυστημάτων και δημιουργία θέσεων εργασίας για
ανέργους.
2. Την προστασία των αστικών περιοχών από τις ανορθολογικές παρεμβάσεις στα ορεινά που
συνεπάγονται πλημμυρικά φαινόμενα στα πεδινά.
3. Τη χρηστή διαχείριση των οικονομικών πόρων, περιορίζοντας τις παρεμβάσεις με σαφήνεια
μόνο στις αναγκαίες.
Οι φορείς
➢ Δασαμάρι S.O.S.
➢ Δασοπροστασία Παπάγου-Χολαργού
➢ Δημοτική Κίνηση Μέτωπο Ψηλά
➢ Δίκτυο Πολιτών για τη διάσωση του ρέματος της Πικροδάφνης
➢ Εξωραϊστικός Σύλλογος Νηρέας Ραφήνας
➢ Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας
➢ Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου
➢ Οικολόγοι Ριζοσπάστες
➢ Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος και Ρεματιάς Πεντέλης-Χαλανδρίου
➢ Συντονιστική Γραμματεία της Περιφερειακής Οργάνωσης Αττικής των Οικολόγων Πράσινων
➢ Φίλοι της Φύσης / Naturefriends Greece
➢ ΑΝΙΜΑ Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Αγριας Ζωής
➢ Ecoeleusis
➢ Green it up again