2. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ∆Ε∆ΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ)
Το οδικό δίκτυο (δακτύλιος) που επηρεάζεται από την κατασκευή του νέου σταθµού αυτοκινήτων αποτελείται από τις οδούς ή τµήµατα των οδών Βασ. Σοφίας, 28ης Οκτωβρίου, Βασ. Όλγας, Περικλέους, Π. Τσαλδάρη, Θεµιστοκλέους, Θησέως, Πλαταιών και Χατζηαντωνίου.
Το πρόβληµα του κυκλοφοριακού ελέγχου στις ζώνες εκτέλεσης έργων και περί των ζωνών αυτών είναι ότι θα πρέπει να αντιµετωπιστεί η κυκλοφορία των πεζών και των ΑΜΕΑ (από και προς τον σταθµό ΗΣΑΠ στο Μαρούσι), των οχηµάτων, η στάθµευση των λεωφορείων και των ταξί στην πλατεία Ευτέρπης, η επικοινωνία µε παρόδιες χρήσεις και οι άλλες καθηµερινές δραστηριότητες του οδικού χώρου.
Στα υφιστάµενα σχέδια της παράκαµψης έχουµε παρουσιάσει τη σήµανση στην περιοχή των εργασιών, µε στόχο την µετακίνηση των στάσεων λεωφορείων και ταξί.
Η πρότασή µας για την µετακίνηση αυτή, εξασφαλίζει ότι η διατάραξη στις υπάρχουσες προσβάσεις και διαδροµές θα περιορίζεται στο ελάχιστο. Περιληπτικά µπορούµε να πούµε ότι η περιοχή εκτέλεσης των έργων αντιµετωπίζει σοβαρό πρόβληµα στάθµευσης µε αποτέλεσµα οι περιπολίες για εύρεση θέσεων στάθµευσης να επιβαρύνουν την κυκλοφορία στην περιοχή. Για το λόγο αυτό προτείνουµε την αστυνόµευση κατά τη διάρκεια των εργασιών για βέλτιστη λειτουργία της παράκαµψης.
3. ΖΩΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Στην περίπτωσή µας (βλέπε σχέδιο παράκαµψης) διακρίνονται οι παρακάτω ζώνες:
α) Ζώνη προειδοποίησης και συναρµογής εισόδου.
β) Ζώνη εκτέλεσης έργων: χώρος εργασίας, χώρος κυκλοφορίας.
Το σχέδιό µας προτείνει να διεξάγεται η κυκλοφορία από τις παρακαµπτήριες οδούς: Όθωνος – Περικλέους – Π. Τσαλδάρη – Θησέως από την µια πλευρά και Σπ. Λέκκα – Θησέως – 28ης Οκτωβρίου – Βασ. Όλγας – Όθωνος από την άλλη.
Η κυκλοφορία των πεζών και των ΑΜΕΑ (µετά το κλείσιµο της πλευράς του σταθµού προς την πλατεία Ευτέρπης) θα γίνεται από τις υπόλοιπες διαβάσεις, δίπλα στο σταθµό ΗΣΑΠ του Αµαρουσίου µαζί µε τις προτάσεις µας για τη διευκόλυνση των προσβάσεων ΑΜΕΑ.
Σε συνεννόηση µε τον ΟΑΣΑ για τις ανάγκες του έργου, θα χρειαστεί να µετατοπιστούν οι υφιστάµενες στάσεις λεωφορείων µαζί µε τα υφιστάµενα κουβούκλια (στη θέση των στάσεων λεωφορείων) από τα οποία το ένα θα καταργηθεί και το άλλο θα µετατοπιστεί περίπου 10 µέτρα, µετά από το περίπτερο (βλ. Σχέδιο Π-2 έκδοση 3η 26/11/2015).
Η νέα αφετηρία των υφιστάµενων δηµοτικών συγκοινωνιών 040 και 030 θα µετατοπιστεί (βορειοανατολικά περίπου 50 µέτρα) επί της ίδιας οδού Βασ. Όλγας, αλλά στο τµήµα µεταξύ των οδών 28ης Οκτωβρίου και Π. Κυριακού.
Επίσης η άλλη νέα αφετηρία δηµοτικής συγκοινωνίας 060 θα µετατοπιστεί (βορειοανατολικά περίπου 100 µέτρα) επί της ίδιας οδού Βασ. Όλγας αλλά 30 µέτρα βόρεια από τη διασταύρωσή της (οδός Βασ. Όλγας) µε τις οδούς Π. Κυριακού και Μιλτιάδου.
Μια άλλη υφιστάµενη στάση που πρέπει να µετακινηθεί είναι η αφετηρία των ταξί, επί της πλατείας Ευτέρπης. Ερευνώντας την περιοχή καταλήξαµε στο συµπέρασµα ότι η αφετηρία των ταξί θα µετακινηθεί επί της οδού Βασ. Όλγας.
Η νέα αφετηρία των ταξί µαζί µε τις νέες αφετηρίες των λεωφορείων θα επιφέρουν την κατάργηση των συνολικά 7 ελεγχόµενων θέσεων στάθµευσης επί της οδού Βασ. Όλγας. Για να κρατήσουµε το υφιστάµενο ισοζύγιο στάθµευσης προτείνουµε την µετατόπιση – εγκατάσταση των 7 θέσεων στάθµευσης επί της οδού Νερατζιωτίσσης στο τµήµα της, µεταξύ των οδών Θεµιστοκλέους και Κίµωνος.
Το συγκεκριµένο τµήµα είναι οδός ήπιας κυκλοφορίας, όπου σύµφωνα µε το Κ.Ο.Κ άρθρο 39 παράγραφος Ε, σε τέτοιες περιοχές: απαγορεύεται η στάθµευση, εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήµατα στάθµευσης, π.χ., σε συνεννόηση µε τον ∆ήµο Αµαρουσίου (∆ιεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, Τµήµα Χωροθέτησης).
Σχετικά µε την τοποθέτηση περίφραξης του εργοταξίου κατά τη διάρκεια των εργασιών µε τον πασσαλοµπίχτη, βλέπε σκαρίφηµα Τ1 στο Παράρτηµα Β. Κατά την διάρκεια εκσκαφών και εργασιών σκυροδέτησης του σταθµού, όπου υπάρχει επαφή µε την κυκλοφορία οχηµάτων τµηµατικά σε συνολικό µήκος περίπου 20-30 µέτρα, βλ. σκαρίφηµα Λ1 στο Παράρτηµα Β.
Περισσότερες λεπτοµέρειες σχετικά µε την τοποθέτηση περίφραξης εργοταξίου δίπλα από τα καταστήµατα, κοντά στις οδούς ∆ήµητρας και Παναθηναίων, δίνονται στο Παράρτηµα Ε καθώς και στο σχέδιο Π-2 έκδοση 3η 26/11/2015.