Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 03/02/2021
«Η κυβέρνηση εργάζεται άοκνα, ώστε να εξασφαλίσει σε όλους και όλες ισότιμη, ποιοτική πρόσβαση στην εκπαίδευση με πλήρη προστασία της υγείας μαθητών, οικογενειών, εκπαιδευτικών». Αυτά είχε αναφέρει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε ανύποπτο χρόνο, για τη διαχείριση της πανδημίας. Την …υποψία (και κάτι παραπάνω) ανησυχίας παιδιών, γονέων, προσωπικού για την υγειονομική κατάσταση στα σχολεία, ωστόσο, η πολιτεία δεν την έχει καθυποτάξει.
Οι διαφορές στα μέτρα που έχουν παρθεί ανάμεσα σε πρώτη και δεύτερη καραντίνα στις μονάδες, που λειτουργούν ξανά, είναι η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν σε σχετική πλατφόρμα ηλεκτρονική αίτηση για τεστ καθώς επίσης και η πρόνοια για… ανοικτά παράθυρα στις αίθουσες. Ενδεικτικά είναι όσα ανέφερε ο Σύλλογος Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Παπάγου, που συμμετείχε στην πρόσφατη διαδικτυακή συζήτηση του Δήμου με την υπουργό Παιδείας, παρουσία εκπροσώπων της σχολικής κοινότητας. Όπως σημείωσε, η κ. Κεραμέως έδειξε να μη συμμερίζεται τις απόψεις γονέων & εκπαιδευτικών περί υπεραριθμίας και τα αιτήματά τους για μείωση των μαθητών ανά τάξη.
Ωστόσο, μέσα σε τρεις εβδομάδες λειτουργίας, τα μισά σχολεία της πρωτοβάθμιας του Χαλανδρίου έχουν καταγράψει κρούσματα, ενώ οι έλεγχοι για κορωνοϊό έγιναν με το σταγονόμετρο στο «πληττόμενο» 5ο Δημοτικό Χολαργού.
Αν στη διαχείριση της πανδημίας δεν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των άμεσα εμπλεκομένων, αστερίσκοι και μέσοι όροι δύσκολα μπορούν να προκύψουν στις ελλείψεις εκπαιδευτικών. Με βάση επίσημη ενημέρωση του 7ου Γυμνασίου Χαλανδρίου, πέντε στα εννιά τμήματα του σχολείου δεν είχαν φιλόλογο στις 26 Ιανουαρίου, ενώ η τοποθέτηση καθηγητή για την κάλυψη 15 διδακτικών ωρών στο μάθημα της Τεχνολογίας έγινε στα μέσα Νοεμβρίου εν μέσω τηλεκπαίδευσης και η εκπαιδευτικός έπιασε δουλειά στις αρχές του χρόνου. Με απλά μαθηματικά (σε αυτά, ευτυχώς, ως μάθημα, δεν καταγράφονται ελλείψεις), η κατάσταση μεταφράζεται για πάνω 50% των μαθητών -106 στους 190- σε υποβάθμιση ποσότητας και ποιότητας εκπαίδευσης.
Πώς, άραγε, αυτά τα παιδιά θα μπορέσουν να καλύψουν τα μαθησιακά τους κενά ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του 2ου τετραμήνου (και του σχολικού μέλλοντός τους), ώστε να σταθούν στις εξετάσεις επί ίσοις όροις, όταν μάλιστα ο αριθμός των μαθημάτων που εξετάζονται έχει από φέτος αυξηθεί;
Περιττό είναι να αναφερθούν τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση στις περισσότερες μονάδες, οι ελλείψεις σε εξοπλισμό (δεκάδες σχολεία δεν παρέλαβαν ποτέ τάμπλετ από το Κράτος αλλά από τους Δήμους), συμπληρωματικά στην αντικειμενική εκπαιδευτική διαφορά με τα δια ζώσης μαθήματα. Αν σε όλα αυτά προστεθούν τα εκατοντάδες κοντέινερ που βαφτίστηκαν από το 2018 «σχολικές αίθουσες» και όλο αυξάνονται, τότε, μάλλον, η ισότιμη ποιοτική πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση «μπάζει» από παντού.
Δείτε επίσης: Έκλεισε λόγω κορωνοϊού το «Χέλμειο» – Νέα κρούσματα στο 8ο Δημοτικό Αγ. Παρασκευής