Προκλήσεις, που όσο μένουν αναπάντητες, τόσο περισσότερο επιβαρύνουν και κοστίζουν στον Τόπο μας, διότι μέσα από life style επικοινωνιακές «συγγραφές» οι οποίες διοχετεύονται στον Τύπο, επιχειρείται η ανασύνθεση της Ιστορίας που έγραψαν η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι Πολίτες του Δήμου Αμαρουσίου, τα τελευταία 20 χρόνια. Επιχειρείται διά της Νέο-Μυθολογίας, να μετατεθεί το κλέος του χρυσού αιώνα του Περικλέους στα επί «Δημαρχείας» από το 2007 μ.Χ. έτη και εντεύθεν…
ΤοποΓράφει η Θέμις Μαυραντή
ΚΤΗΜΑ ΣΥΓΓΡΟΥ: Αποτελείται, από κτίσματα, κύρια και βοηθητικά για διάφορες χρήσεις – ακόμα και αλώνι διέθετε και θα έπρεπε να είχε διατηρηθεί ως μνημείο, μαζί με ΟΛΑ τα «ΑΚΡΙΒΑ» στοιχεία εκείνου του «νοικοκυριού». Αλλά και ο Άγιος Ανδρέας «τρόμαξε» να σωθεί από το ροκάνισμα του χρόνου. Μέσα δε στο Κτήμα, υπάρχει το Δάσος, καθώς και καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
ΔΑΣΟΣ ΣΥΓΓΡΟΥ: «Θέμις, στο Δάσος Συγγρού, στην ανατολική πλευρά, κόβουν δέντρα». Ήταν τηλεφώνημα φίλου, που διάβαζε την ΑΜΑΡΥΣΙΑ και γνώριζε την προσπάθεια που κάναμε για να υπερασπιζόμαστε τα ακριβά του Τόπου μας, αφού είμαστε πάντοτε ΠΑΡΟΝΤΕΣ στα καλά και στα δύσκολά του. Δήμαρχος, ο Χρήστος Βλάχος. Τον ειδοποίησα, αυτός έσπευσε, παρενέβη και το «έγκλημα», σταμάτησε εκεί. Άρα και ο Δήμαρχος Αμαρουσίου, και οι Πολίτες του δεν… εφευρεθήκαμε προσφάτως. Προϋπήρχαμε! Μετά από κάποια χρόνια, έσκασε άλλη πληροφορία, πως κόβονται θάμνοι και δέντρα στου Συγγρού, παράλληλα με το κτήριο Βαρδινογιάννη.
Πήγα, φωτογράφισα, κάναμε το καθήκον μας όπως πάντα ως ΑΜΑΡΥΣΙΑ, αλλά τον λόγο του εγχειρήματος ποτέ δεν τον έμαθα, αφού οι απαντήσεις που πήρα δεν με ικανοποίησαν! Οι δε φήμες για οικοπεδοποίησή του κλπ. κλπ. μας κρατούσαν «ξύπνιους». Κατόπιν, άρχισε ο Δήμος Κηφισιάς να «φλερτάρει» με το Κτήμα Συγγρού και να προσπαθεί να προσαρτήσει τμήμα του σ’ αυτόν. Αντιδρά ο τότε Δήμαρχος Αμαρουσίου Παναγιώτης Τζανίκος, και καταφέρνει να «επιβάλει» εκπρόσωπο του Δήμου μας στη Διοίκηση του ΙΓΕ… Έτσι, η παρουσία του Δήμου Αμαρουσίου έγινε πλέον απολύτως αισθητή, με πυροσβεστικό όχημα, με φύλαξη από τη Δημοτική Αστυνομία, φροντίδα του Δάσους με εργάτες του Δήμου που έσπευδαν να βοηθήσουν τις πρωτοβουλίες των εθελοντών, κλπ.
Η δε αξιοποίηση του μικρού θεάτρου έγραψε ιστορία στα μαρουσιώτικα πολιτιστικά χρονικά, με ανεπανάληπτες θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου, και η φωτογραφία με τον Μίκη Θεοδωράκη, προέρχεται από κει. Το θέατρο αυτό, έπαψε να χρησιμοποιείται από τον Δήμο Αμαρουσίου, όταν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, επί Δημαρχίας Τζανίκου, διαμορφώθηκε (διά ΠΥΡΟΣ και ΣΙΔΗΡΟΥ!!!) για τέτοιες εκδηλώσεις, ο χώρος κάτω από το ΑΜΑΛΙΕΙΟ. Εκεί που γίνονται (Πολιτικώς ΑΝΕΞΟΔΑ!!!) και στην «χρυσή» ετούτη εποχή, η οποία σε… «ξένα αναστηλώματα» με περίσσιο καμάρι προβάλλεται.
ΑΛΛΑ ΚΑΙ: Όλα αυτά τα χρόνια -θα πρέπει να μάθουν όσοι δεν ξέρουν- την προστασία του Δάσους από τις φωτιές το καλοκαίρι την είχαν αναλάβει οι ΠΡΟΣΚΟΠΟΙ Αμαρουσίου, και την ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ του, με δενδροφυτεύσεις, κλαδέματα, ποτίσματα, καθαρισμό από το ΣΚΟΥΠΙΔΑΡΙΟ των «νοικοκυραίων» περιοίκων, η ΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ του ΤΑΚΗ ΜΗΛΙΟΥ και της οικογένειάς του. (Μέσα στο Δάσος Συγγρού έκαναν τα πρώτα τους βήματα τα παιδιά του).
ΕΠΙΣΗΣ: Επί Δημαρχίας Τζανίκου, η παρουσία και η δράση Εξωραϊστικών κλπ. Συλλόγων, Πολιτικών Φορέων, Τοπικού Τύπου, των Goody’s Αμαρουσίου, Επιχειρηματιών, Πολιτών, που δεν αρνήθηκαν ποτέ, να προσφέρουν δέντρα, φυτά, εργαλεία και ό,τι άλλο τους ζητήθηκε για το Δάσος ΜΑΣ, άφησε εποχή! Δεκάδες οι φωτογραφίες που το καταμαρτυρούν. Ο δε Εξωραϊστικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος με Πρόεδρο την κ. Δήμητρα Τσουκλείδου, σε μια έξοχη εκδήλωση με ομιλήτρια την κ. Νίκη Γουλανδρή -με θέμα το Περιβάλλον- βράβευσε για την Περιβαλλοντική Δράση και Ευαισθησία τους μεταξύ άλλων, τον Τάκη Μηλιό και την ΑΜΑΡΥΣΙΑ….
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν περιμέναμε κανέναν «Μεσσία» να… σώσει το Δάσος Συγγρού. Και οι Δήμαρχοι και οι Πολίτες και οι Σύλλογοι και οι Εθελοντές και οι Φίλοι του, ΥΠΗΡΞΑΜΕ και του σταθήκαμε και προ του 2007 μ.Χ. Όσο για τα… «master plans», αυτά προέβαλαν το αποτυπωμένο -με επιστημονική σοβαρότητα- όραμα Διοίκησης του Δήμου, για την αξιοποίηση ενός θησαυρού που αλλάζει χέρια, τα οποία δεν ξέρουν τι να τον κάνουν. Κάποιος Δήμαρχος «ήξερε» και τόλμησε κατά πως το συνήθιζε!!! Ασχέτως αν διαφωνήσαμε μαζί του, όπως και με άλλα (The Mall) κλπ. που αφορούσαν στο Περιβάλλον. Επομένως: Χαριτωμένη η Μυθολογία, αλλά η Ιστορία καταγράφει την Πραγματικότητα κι Αυτή, είναι πιο χρήσιμη για τον Τόπο!…








































































































