Γράφει ο Γιάννης Μπεθάνης – Από την έντυπη έκδοση της εβδομαδιαίας Αμαρυσίας – 09/11/2024
Σε μια εβδομάδα με καταιγιστική παγκόσμια και εγχώρια επικαιρότητα και ειδήσεις , θα επιλέξουμε να επικεντρωθούμε από αυτή τη στήλη στο θέμα που αποτελεί το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας μας. Την αναγκαιότητα των μέσων σταθερής τροχιάς για την εύρυθμη λειτουργία του λεκανοπεδίου και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η αλήθεια είναι ότι είχαν γίνει σοβαρότατα βήματα την προηγούμενη δεκαετία στη διάδοση της κουλτούρας της χρήσης μέσων όπως ο ΗΣΑΠ, το (διευρυμένο) μετρό και το τραμ, με αποτέλεσμα προς τα τέλη της δεκαετίας του 2010 η κυκλοφοριακή κατάσταση στην Αθήνα και τα πέριξ να είναι πολύ βελτιωμένη, καθώς όλο και περισσότερος κόσμος επέλεγε να αφήνει το αυτοκίνητό του σπίτι.
Και μετά ήρθε η πανδημία, οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, έπειτα ο φόβος για τον συνωστισμό και η άρνηση της κυβέρνησης να πυκνώσει τα δρομολόγια, αλλά και κάποιες μοιραίες κινήσεις όπως η απόφαση της «Αττικό Μετρό» να κάνει ιδιωτικό το πάρκινγκ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Το αποτέλεσμα το βιώνουμε όλοι μας τα τελευταία χρόνια: Αβάσταχτο κομφούζιο στους περισσότερους δρόμους, ακόμη και σε ώρες που δεν συνιστούν «αιχμή».
Πρόσφατα η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. αποφάσισε την επέκταση των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων των γραμμών του μετρό έως τις 02:00 κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Αυτό όμως που μας προξένησε μεγάλη εντύπωση είναι η ανταπόκριση του αναγνωστικού μας κοινού στο θέμα μέσω του amarysia.gr. Αφενός μεγάλη ικανοποίηση για την επέκταση ωραρίου, αφετέρου δυσφορία επειδή δεν ισχύει το ίδιο και με τη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ). Τρανή απόδειξη ότι οι πολίτες έχουν μια τάση επιστροφής στα μέσα σταθερής τροχιάς μετά το πανδημικό σοκ, αλλά και επειδή έχουν αρχίσει να αγανακτούν με τη διαρκή συμφόρηση στους δρόμους, η οποία μάλιστα στα πάλαι ποτέ «άνετα» βόρεια προάστια αποτελεί πλέον πραγματική μάστιγα.
Στο ρεπορτάζ μας στο παρόν φύλλο μπορείτε να διαβάσετε τι μας απάντησε η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. στο θέμα της επέκτασης ωραρίου στον ΗΣΑΠ. Θα μείνουμε στο θετικό νέο ότι βρίσκεται στην ατζέντα της, όπως και η ενίσχυση/ανανέωση του στόλου των συρμών και η πρόσληψη νέων οδηγών. Όπως θετικό είναι και το νέο της πύκνωσης των δρομολογίων στη Γραμμή 3 του μετρό για την οποία επίσης μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό ρεπορτάζ.
Όλα αυτά αποτελούν ενδείξεις ότι υπάρχει πρόθεση και από την Πολιτεία και από τους πολίτες να επανέλθουμε στις… ράγες σταδιακά, αν και υπάρχουν και διάφορες άλλες ενστάσεις (όπως π.χ. το αντίτιμο των εισιτηρίων, αλλά αυτό είναι ένα θέμα που θα μας απασχολήσει άλλη στιγμή). Σε συνδυασμό με την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 (αν και η ολοκλήρωσή του δεν μπορεί προς το παρόν να προσδιοριστεί επακριβώς, θα επανέλθουμε και σε αυτό το θέμα) και τη δημιουργία νέων σταθμών στις υπόλοιπες γραμμές του μετρό κι αν δεν… πέσει ο ουρανός στα κεφάλια μας όπως τον Μάρτιο του 2019, ενδεχομένως σε μερικούς μήνες ή σε 1-2 χρόνια το πολύ, τα αποτελέσματα να είναι απτά και θετικά για την ποιότητα της καθημερινότητάς μας.
Διαβάστε ακόμα: ΣΤΑΣΥ Α.Ε. στην «Α»: «Ζήτημα συρμών, φύλαξης & οδηγών η επέκταση ωραρίου στη Γραμμή 1»