Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 09/07/2025
Η μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) στο Λεκανοπέδιο είναι επώδυνη διαδικασία σε καθημερινή βάση, όπως έχουμε καταγράψει από την ΑΜΑΡΥΣΙΑ, επανειλημμένα. Αραιά δρομολόγια, μεγάλη αναμονή σε στάσεις και ικανοποιητικός… συνωστισμός, καταστάσεις στις οποίες, τους καλοκαιρινούς μήνες, προστίθεται η συχνότατη απουσία κλιματισμού.
Αρχίζοντας από το… αναλογικά λιγότερο «απάνθρωπο» μέσο, το μετρό, η έλλειψη συχνότητας στους συρμούς του αεροδρομίου (ανά 36 λεπτά) έχει ως αποτέλεσμα τις «στενές» επαφές τουριστών με τις βαλίτσες τους και των κατοίκων που θέλουν να μεταβούν στην εργασία τους.
Αν, δε, επισκέπτες και μη ατυχήσουν «πέφτοντας» σε βαγόνια της λεγόμενης πρώτης γενιάς, σε αυτά δεν θα βρουν δροσιά. Όσα παράθυρα και αν ανοίξουν, η θερμοκρασία παραμένει… ζεστότατη.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ομολόγησε προ ημερών ότι από τους 52 συρμούς, που κυκλοφορούν, δεν έχουν ψύξη & θέρμανση οι 20. Όπως είπε, θα αποσυρθούν τα επίμαχα βαγόνια, ώστε να τοποθετηθεί κλιματισμός, αλλά στο μεσοδιάστημα θα μειωθούν (κι άλλο) τα δρομολόγια!
Ως προς τα τρόλεϊ, αυτά εμφανίζονται, επίσης, αρκούντως… σπάνια, ενώ πολλές φορές, μάλιστα, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) ανακοινώνει επίσημα ότι θα περνούν ανά δύο ώρες και πλέον (!), όπως στις γραμμές 18 & 19. Οι κεραίες των οχημάτων συχνά απορρυθμίζονται στα μέσα της διαδρομής, ενώ σταθμευμένα οχήματα κάτω από τις γραμμές τους δημιουργούν μποτιλιάρισμα και καθυστερήσεις.
Όσο για τα λεωφορεία, όταν δεν συμβαίνουν ατυχήματα (που πυκνώνουν εσχάτως), στις περισσότερες περιπτώσεις, μοιάζουν απαρχαιωμένα, με ελάχιστη φροντίδα καθαριότητας. Αραιά δρομολόγια, ακόμα και σε δημοφιλείς γραμμές όπως το Α5, με τις ψηφιακές εφαρμογές να μην λένε την αλήθεια, καθώς ο χρόνος αναμονής ξεπερνά, συχνά, τα 30 λεπτά, σε ώρες αιχμής. Την ίδια ώρα, οι πολίτες καλούνται να περιμένουν σε στάσεις που έχουν ελάχιστη σκιά, αλλά συχνότατα… φωτεινές επιγραφές που παράγουν επιπλέον θερμότητα!
«Έως το 2027 θα έχουμε πετύχει την πλήρη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα», δήλωσε πρόσφατα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ωστόσο, όπως κι άλλες υποσχέσεις, αυτές για τα ΜΜΜ, ιδίως, μοιάζουν τόσο πιστευτές όσο εκείνη η διαρκώς επαναλαμβανόμενη και παραπλανητική σελίδα στο Facebook που «χαρίζει» κάρτα ATH.ENA με… δύο ευρώ.
Ελάχιστο μελάνι, εξάλλου, έχει «πέσει» για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Δρομολόγια αραιωμένα, καθυστερήσεις και μετεπιβιβάσεις σε σταθμούς λόγω συχνών προβλημάτων στις γραμμές συνθέτουν το σκηνικό.
Αποφύγαμε να αναφερθούμε σε ΗΣΑΠ και Τραμ, καθώς (δυστυχώς ή μήπως… ευτυχώς;) δεν αφορούν τις περιοχές που καλύπτει το παρόν φύλλο.
YΓ. Στα ελάχιστα θετικά των καλοκαιρινών ημερών είναι η πολιτική εφαρμογή της 24ωρης Σαββατιάτικης λειτουργίας μέσων μαζικής μεταφοράς. Τις μεταμεσονύκτιες ώρες έχει και… δροσιά.