Γράφει η Ξένια Γιαννάκου – Από την έντυπη έκδοση της καθημερινής ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ Κηφισιά – Νέα Ερυθραία – Εκάλη, Διόνυσος 10/11/2023
Κάνοντας μια… βόλτα στην επικαιρότητα και τα θέματα που ξεχωρίζουν, θα διαπιστώσουμε ότι η κοινή γνώμη ασχολείται με τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, τον ΣΥΡΙΖΑ, τα -παντός είδους- ειδεχθή εγκλήματα που δυστυχώς δεν έχουν τελειωμό και τις φυσικές καταστροφές.
Το μόνιμο όμως ζήτημα, που απασχολεί την πλειοψηφία των πολιτών, είναι η ακρίβεια κι αυτή είναι μεν είδηση αλλά διόλου νέα. Η ακρίβεια επηρεάζει καταλυτικά τη ζωή μας, αλλάζει τις συνήθειές μας και δυσκολεύει την καθημερινότητά μας.
Το σούπερ μάρκετ, ο χασάπης, η βενζίνη, το ηλεκτρικό ακόμα και ο απλός καθημερινός καφές, όλα έχουν πάρει την ανηφόρα και δεν προβλέπεται -τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον- να αλλάξει η κατάσταση καθώς όπως επισημαίνεται συνεχώς, το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό αλλά μια διεθνής πραγματικότητα.
Μετά από πολυετή λιτότητα, μνημόνια κλπ., η κοινωνία βρίσκεται μπροστά σε ένα κύμα ακρίβειας που αγγίζει βασικά αγαθά και υπηρεσίες. Η δημοσκοπική έρευνα δε, που έδωσε στη δημοσιότητα η ΓΣΕΕ, για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, δείχνει μια ακόμα πιο «μαύρη» εικόνα. Σύμφωνα με αυτή, το 90% δήλωσε ότι έχει μειώσει την κατανάλωση βασικών αγαθών διατροφής, κάτι που καταγράφει τις επιπτώσεις της ακρίβειας στο βιοτικό τους επίπεδο. Την ίδια ώρα, τα Market Pass/Food Pass, Youth Pass, Fuel Pass και κάθε είδους pass, είναι ευπρόσδεκτα μεν αλλά δεν προλαβαίνουν να κλείσουν τρύπες.
Οι γειτονιές μας δεν μένουν ανεπηρέαστες από αυτό το ανελέητο και ασταμάτητο κύμα ακρίβειας. Κυκλοφορώντας στα σούπερ μάρκετ, είναι ξεκάθαρο ότι εκεί που κάποτε το καρότσι ξεχείλιζε, τώρα είναι μισογεμάτο. Αν, εν τω μεταξύ, δεν έχει αντικατασταθεί από ένα καλάθι, το οποίο γίνεται όλο και πιο ελαφρύ.
Στις βιτρίνες τους τα καταστήματα διαφημίζονται σημαντικές εκπτώσεις, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Και τα ευάλωτα νοικοκυριά που βρίσκονται δίπλα μας -θα μπορούσαμε να είμαστε εμείς- στηρίζονται και πάλι -με πολύ αγάπη- από τους Δήμους, τους φορείς και τους κοινωνικά ευαισθητοποιημένους πολίτες.
Κι όλα αυτά, 44 ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, την πιο λαμπρή γιορτή της χρονιάς αλλά και μια από τις πιο… καταναλωτικές περιόδους της χρονιάς, που ο κουραμπιές, το μελομακάρονο, η γαλοπούλα, τα δώρα στους αγαπημένους και όλα τα συμπαρομαρτούντα «παραμονεύουν» για να «ξεκάνουν» κάθε προϋπολογισμό που έχει συνταχθεί με ιδιαίτερη προσοχή.